Vraag

• Stevenwess
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10-2022
Mijn vraag

Na een half jaar kijken en proberen en naar verschillende bedrijven mijn computer gebracht te hebben is het nog steeds niet opgelost. Mijn vraag is of hier iemand is die een oplossing weet ? M`n computer blijft vastlopen als ik een web browser gebruik. Vaak ook met Steam of als ik random een programma opstart. Maar op de een of andere manier kan ik mijn muis wel gebruiken. Maar alles wat ik aanklik loopt vast.

En dan soms 2/3 keer per dag bevriest de hele pc... dan moet ik hem handmatig resetten om hem weer lopend te krijgen.

Zie hieronder wat ik heb geprobeerd en welke hardware ik gebruik!

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 10 64bit (schone installatie gedaan maar hielp niks )
Gigabyte GA-970A-DS3P - moederbord - ATX
AMD Black Edition - AMD FX 6350 - 3.9 GHz
Corsair Vengeance - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB
Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU 2x 4GB
Samsung evo SSD 120GB
HDD 500GB
550W corsair voeding
MSI 1050TI Gaming x 4GB
( iets vergeten ? Ik hoor het graag )

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Het probleem is... ik en een paar andere ict bedrijven hebben niks kunnen vinden.

Wat (we) hebben geprobeerd.

Memory test... kwam er perfect uit!
HDD getest op bad sectors en op fouten... Niks!
Schone windows versie... Niks!
Bios geupdate... Niks!
Video kaart was niet helemaal goed! Die is vervangen maar dit hielp helaas niks!
Alle Drivers door een ICT bedrijf goed laten updaten... Helaas! maar ook niks.
Andere webbrowsers gebruikt.. ( dit hielp iets wacht tijd als de pc vast loopt is korter geworden )

De temperaturen blijven ook mooi laag ( 25/30 graden van de processor en natuurlijk de grafische kaart wat hoger omdat die pas aan gaat met 60graden )

Dus ik ben een beetje ten einde raad.... Ook in de logbestanden is er 0,0 te vinden..

Ik hoop daarom dat iemand hier met het geniale antwoord komt dat mijn pc weer normaal laat draaien!

Groeten. Steven W.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
Andere voeding getest?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Welke log bestanden heb je bekeken ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Video kaart was niet helemaal goed! Die is vervangen maar dit hielp helaas niks!
Care to explain?

En inderdaad, heb je al een andere voeding geprobeerd?
Oh, en welke Samsung Evo heb je? (en als het een 840 is, welke firmware?)

[Voor 17% gewijzigd door Nat-Water op 16-03-2018 09:39]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Stevenwess
Hallo ten eerste bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb een nog geen nieuwe voeding geprobeerd inderdaad! Dit kan ik nog eens gaan proberen!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

quote:

Care to explain?

De reden hiervoor was dat ik ingame veel framelaggs had. De specifieke redenen heb ik niet gekregen. Nadat ik hem voor garantie na had laten kijken zeiden ze dat er iets mis mee was en heb ik een nieuwe gekregen!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarschijnlijk al getest maar is er een lekspanning te meten/voelen op het metaal van de case? Kan dit eventueel gemeten worden met een multimeter op het moment dat de PC weer raar doet? Zit de PC wel aangesloten op een geaard stopcontact en/of is het euvel ook op een andere groep te reproduceren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Stevenwess
DukeBox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:34:
Welke log bestanden heb je bekeken ?
Bij Azerty (Raalte ) hebben ze hier naar gekeken mijn verstand van Computers gaat zelf niet zo ver namelijk.

• Stevenwess
MAX3400 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:39:
Waarschijnlijk al getest maar is er een lekspanning te meten/voelen op het metaal van de case? Kan dit eventueel gemeten worden met een multimeter op het moment dat de PC weer raar doet? Zit de PC wel aangesloten op een geaard stopcontact en/of is het euvel ook op een andere groep te reproduceren?
Niks te voelen op de case van de pc! Helaas heb ik zelf geen multimeter maar ik kan er misschien een regelen! Ik ga hier eens naar kijken bedankt!

• MAX3400

MAX3400

Stevenwess schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:41:
[...]

Niks te voelen op de case van de pc! Helaas heb ik zelf geen multimeter maar ik kan er misschien een regelen! Ik ga hier eens naar kijken bedankt!
Meet dan op het kale metaal aan de achterkant van de case; niet de zijpanelen of bovenkant (vaak geverfd en/of plastic).

• Stevenwess
MAX3400 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:55:
[...]

Meet dan op het kale metaal aan de achterkant van de case; niet de zijpanelen of bovenkant (vaak geverfd en/of plastic).
Bedankt voor de info! Ik ga eens kijken of dat het is! Mocht dat het zijn wat is dan een optie om daar wat tegen te doen ?

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Stevenwess schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:40:
Bij Azerty (Raalte ) hebben ze hier naar gekeken mijn verstand van Computers gaat zelf niet zo ver namelijk.
Kijk eens in je eventlog ten tijde dat de pc niet reageerde.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Stevenwess
DukeBox schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:56:
[...]

Kijk eens in je eventlog ten tijde dat de pc niet reageerde.
Daar heb ik dan wel naar gekeken.. Maar als die helemaal vast loopt komt er alleen een melding van kernel power omdat ik hem op dat moment heb gerest.

• MAX3400

MAX3400

Stevenwess schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:56:
[...]

Bedankt voor de info! Ik ga eens kijken of dat het is! Mocht dat het zijn wat is dan een optie om daar wat tegen te doen ?
Meerdere opties:

- 1000% zeker weten dat je stopcontact geaard is tot aan de meterkast
- andere voedingskabel gebruiken
- heeeel soms: voedingskabel andersom in stopcontact prikken

Er zijn teveel stopcontacten (ook in moderne huizen) waar de wanddoos wel geaard eruit ziet maar niet correct aangesloten is.

• Stevenwess
MAX3400 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 09:58:
[...]

Meerdere opties:

- 1000% zeker weten dat je stopcontact geaard is tot aan de meterkast
- andere voedingskabel gebruiken
- heeeel soms: voedingskabel andersom in stopcontact prikken

Er zijn teveel stopcontacten (ook in moderne huizen) waar de wanddoos wel geaard eruit ziet maar niet correct aangesloten is.
Stopcontact is 1000% goed aangesloten haha. vorig jaar nog weer laten doen! en heb het zelfde probleem bij andere mensen thuis of op andere stopcontacten in mn eigen huis.

• La_Pazz
  • Laatst online: 15-03 17:53
ik zie een Samsung SSD - heb je Magician, en zo ja, daarbinnen 'Rapid Mode' aanstaan?

• Stevenwess
La_Pazz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:00:
ik zie een Samsung SSD - heb je Magician, en zo ja, daarbinnen 'Rapid Mode' aanstaan?
Ik heb idd magician er op staan en volgensmij rapid mode uit. Mag ik vragen wat het verschil is tussen wel rapid mode aan hebben en niet ? :)

• MAX3400

MAX3400

Stevenwess schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:03:
[...]

Mag ik vragen wat het verschil is tussen wel rapid mode aan hebben en niet ? :)
Hint: Google?

Rapid Mode verbruikt RAM om meer cache aan je SSD toe te kennen zodat het lijkt dat je machine sneller is. Aangezien RAM door Windows ook naar/op je pagefile wordt weggeschreven, kan daar ook een "timing-probleem" ontstaan en mogelijk een deadlock; Samsung wil RAM, RAM is op, Windows schrijft naar pagefile, pagefile staat op SSD, you get my drift :)

• Stevenwess
MAX3400 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:11:
[...]

Hint: Google?

Rapid Mode verbruikt RAM om meer cache aan je SSD toe te kennen zodat het lijkt dat je machine sneller is. Aangezien RAM door Windows ook naar/op je pagefile wordt weggeschreven, kan daar ook een "timing-probleem" ontstaan en mogelijk een deadlock; Samsung wil RAM, RAM is op, Windows schrijft naar pagefile, pagefile staat op SSD, you get my drift :)
Ah thanks! idd.. sorry schoonheidsfoutje had ik idd zelf kunnen opzoeken haha. Maarja de computer zelf is voor de rest snel genoeg alleen soms loopt die vast..

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Probeer maar eens een andere voeding met nieuwe kabel. (ook raar dat geen enkel pc bedrijf dit heeft gedaan.)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dekoelegast
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-07-2018
Heb iets vergelijkbaars gehad. Bleek opgelost te zijn na firmware update van mijn SSD schijf.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
Kan geheugen zijn. Zelf een vergelijkbaar iets mee gemaakt. Liep voor een lange tijd goed en ineens liep ie vast, bleef hangen etc. Uiteindelijk geheugen vervangen en de problemen waren op gelost.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 01:03

millman

6708Mhz @ -185c

@dekoelegast en @Psyonara , hebben jullie de postgeschiedenis wel doorgenomen? Gezien welke oplossingen er al zijn aangedragen? En toevallig ook naar de datum van laatste post gekeken? Iets met mosterd en maaltijd XD

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maykel_Melis
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-12-2022
Toch wel jammer dat de TS nooit de moeite heeft genomen om te melden hoe het afgelopen is. Ik had toch wel graag de exacte fout en oplossing willen weten. Daar leren we allemaal van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 01:03

millman

6708Mhz @ -185c

Maykel_Melis schreef op zondag 15 juli 2018 @ 18:32:
Toch wel jammer dat de TS nooit de moeite heeft genomen om te melden hoe het afgelopen is. Ik had toch wel graag de exacte fout en oplossing willen weten. Daar leren we allemaal van.
Ja, dat is tweakers ten voete uit helaas, denk dat 50-60% niet wordt terug gekoppeld.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:57
millman schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:37:
@dekoelegast en @Psyonara , hebben jullie de postgeschiedenis wel doorgenomen? Gezien welke oplossingen er al zijn aangedragen? En toevallig ook naar de datum van laatste post gekeken? Iets met mosterd en maaltijd XD
Soms wel soms niet :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee