IP camera over DLAN of via WiFi? (stabiliteit)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1052311

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Hikvision PTZ outdoor IP-camera aangeschaft (DS-2DE4A220IW-DE)(heeft geen WiFi) deze moet buiten aan het tuinhuis komen. Tot mijn gruwel merk ik dat mijn wachtbuis voor de netwerkkabel volledig dicht geslipt is en gezien alles recentelijk werd verhard kan ik geen UTP-kabel meer leggen.

Optie 1: DLAN (powerplug)

Ik kan direct aan de meterkast de masterplug plaatsen, over 4mm² koper gaan, lengte 10m naar het tuinhuis.Volgens mij ideale omstandigheden, bijna geen gebruikers op (enkel compressor en verlichting)

Optie 2: Wifi Bridge (2.4Ghz)

Ik heb zeer goede WiFi ontvangst in het tuinhuis via mijn Unify AP schoteltjes dus zou een WiFi Bridge (Wifi naar Ethernet) ook kunnen.

Echter... na veel gelezen te hebben over beide opties blijken ze ver van perfect... bandbreedte is niet de grootste zorg daar deze verbinding enkel moet dienen voor de camera (2MP, 15 fps) stream (5-7 mbps).

Maar ik vrees dat regelmatig de verbinding zal verbreken... een een camera die regelmatig uitvalt is waardeloos.

Heeft er iemand ervaring met één van beide technieken voor IP-camera gebruik? Wat zijn uw ervaringen en eventueel welk merk kan je aanbevelen?

Nogmaals, ik zou liefst deze camera direct op een netwerkkabel met POE+ gebruiken maar dat is helaas onmogelijk.

Ik kijk erg uit naar jullie ervaringen om alzo een keuze te maken.

Groetjes,

ShadowH

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-07 16:06
Optie 2 zou gewoon moeten werken zonder problemen met Unifi AP's. Op het Ubnt forum staan diverse topic hier over.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:04

skoozie

SCSI

Anoniem: 1052311 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:30:

[...]

Maar ik vrees dat regelmatig de verbinding zal verbreken... een een camera die regelmatig uitvalt is waardeloos.

[...]
Ik zie in beide niet echt een probleem maar, waarom vrees je dat de verbinding regelmatig zal verbreken?
Als je tuinhuis op slot kan kan je je WiFi verbinding testen dmv ping -t of -n vanaf een laptop en eventueel laten wegschrijven naar een bestandje.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik denk dat iets als dit een oplossing kan bieden:

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP In-Wall (1-pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Nadeel van Wifi is wel dat je AP constant streams uitwisselt met de camera. Als je het AP ook nog voor andere dingen gebruikt gaat dat wel ten koste van de performance.

Ik zou ik dit geval neigen naar een power lan oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 11:54

HKS-Skyline

Vroooom ?

Foutje, deze AP ondersteund geen bridge mode. Ik denk dat je het beste uit bent met 2x een CPE210 van TP-Link (een keer zender en een keer ontvanger), dan heb je een stabiele verbinding, ze zijn geschikt voor buiten gebruik en het heeft geen impact op je huidige draadloze netwerk.

pricewatch: TP-Link Outdoor 2.4GHz 300Mbps High powerWiFi AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Weer wat bijgeleerd :-)

Een directe link lijkt me wel een goede oplossing teneinde het huidige WiFi netwerk niet te belasten, prijs walt ook nog mee.

Verder niemand ervaring met DLAN en camera's?

Groetjes,

ShadowH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1051495

Ik heb devolo 200AV+ snel genoeg voor camera. Download en installeer Devolo Cockpit. Kies voeg een adapter toe, vul de security code achter op de devolo adapter in, steek de adapter in het stopkontakt en hij wordt zichtbaar in cockpit. dan sluit je de lankabel aan van de adapter naar de kamera, 220v op de kamera aansluiten. Installeer software bv. security eye en je hebt beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thnx kirchroetscher voor de bevestiging :-)

Heb toch besloten wat klinkers op te nemen, beetje kap-en boorwerk en grondkabel FTP te leggen > verbinding altijd stabiel, kost dan 12€ aan kabel. Wel meer werk ;-)

Bijkomend voordeel: camera voeding via POE+ en ik moet geen extra stopcontact voorzien op de plaats van de camera.

Groetjes,

ShadowH

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1052311 op 19-03-2018 10:04 ]

Pagina: 1