Hulp nodig selecteren nieuwe componenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste forumgenoten,

Ik zoek een?
Moederbord, cpu, ram geheugen computer kast (mag midi tower at of groter is ook goed mag een window in zitten en een voeding.

Wat ik ermee ga doen, gamen. Het is een vervanging van mijn huidige asrock extreme 970, fx6300 cpu en corsair vengeance ram geheugen. De voeding is kapot denk ik, er komt een eigenaardig geurtje uit als hij aanstaat.

Wat is je budget?
500€
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zo voordelig mogelijk met goede componenten. Het systeem hoeft niet per definitie super stil te zijn ofzo.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Ik heb geen merk voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Kantoortje / studeerkamer.

Hoor het graag! Alvast bedankt voor de moeite.

Groeten.

Dr. Root

Beste antwoord (via Dr.Root op 16-03-2018 10:45)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:10
Zelf onderdelen uitzoeken is niet zo moeilijk. Pak het BBG basisgamesysteem van januari erbij reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018 en pak daar cpu, moederbord en ram van.
Voeding zou ik iets hogere kwaliteit nemen dan in de bbg staat pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W net als behuizing pricewatch: Fractal Design Define S of pricewatch: Fractal Design Define C

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 16-03-2018 08:14 ]

Alle reacties

• Uszka
Op Tweakers wordt eigen onderzoek verwacht. CAA beleid

Kijk eens welke onderdelen in de BBG's zijn gebruikt en haal daaruit wat je nodig hebt. categorie: PC's

En als je voeding kapot is heb je daar ook een nieuwe voor nodig. Welk merk en type heb je nu?
En welke videokaart?

Welke taken voor je met het systeem uit? Alleen office/browsen of ook foto-/videobewerking en/of gamen?

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Onderstaande lijstje voldoet helemaal aan jouw wensen, mis alleen info over hardeschijf/ssd.

En doe wat aannames, zie reactie van Uszka.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 50,-€ 50,-
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 137,90€ 137,90
1ASRock DeskMini 110€ 129,95€ 129,95
1Crucial CT8G4SFS824A€ 78,05€ 78,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,90

ICE ICE Baby

• Dr.Root
Uszka schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:38:
Op Tweakers wordt eigen onderzoek verwacht. CAA beleid

Kijk eens welke onderdelen in de BBG's zijn gebruikt en haal daaruit wat je nodig hebt. categorie: PC's

En als je voeding kapot is heb je daar ook een nieuwe voor nodig. Welk merk en type heb je nu?
En welke videokaart

Welke taken voor je met het systeem uit? Alleen office/browsen of ook foto-/videobewerking en/of gamen?
Bedankt voor het attenderen, heb geen idee waar ik het moet zoeken dus zelf onderzoek wordt al wat lastiger. Ik was van mening dat de tweakers community het leuk vindt om ook ''leken'' te willen helpen bij het selecteren van de beste componenten en niet een richting in geduwd worden door gekochte content op een hoop websites tegenwoordig? Dan hoor ik het liever van mensen op basis van fora.

Zit een zalman 550watt in heb een gtx 980 als videokaart en zoals vermeldt in de beschrijving zal ik uitsluitend gaan gamen met de pc.

Mocht dit platform niet geschikt zijn voor mijn vraag, waar kan ik dan wél het best terecht voor gedegen advies? Daarmee bedoel ik niet de lokale mycom die je een poot wilt uitdraaien natuurlijk.

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
Zelf onderdelen uitzoeken is niet zo moeilijk. Pak het BBG basisgamesysteem van januari erbij reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2018 en pak daar cpu, moederbord en ram van.
Voeding zou ik iets hogere kwaliteit nemen dan in de bbg staat pricewatch: Seasonic Focus Gold 450W net als behuizing pricewatch: Fractal Design Define S of pricewatch: Fractal Design Define C

[ Voor 12% gewijzigd door Uszka op 16-03-2018 08:14 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Het is niet dat we het niet leuk vinden om leken te helpen, maar dat aangezien wij ook tijd en moeite in jou steken, er ook van je verwacht wordt dat je er zelf over nadenkt :). Je gedachtegang hoeft niet goed te zijn - iedereen maakt fouten, en niemand doet het in 1x goed! - , maar zo lang je maar wel inzet toont. Wil je een kast met een raam? Geef een voorbeeld!

Dat gezegd hebbende: de BBG's worden samengesteld door Tweakers zelf en bieden een goede leidraad. Ook al pak je puur dat als uitgangspunt en beargumenteer je het, dan hebben we een idee en kunnen we er mee verder.

Terug naar de eisen: ik begrijp dat je geen nieuwe harde schijf nodig hebt? Heb je al wel een SSD? Waarom vervang je niet alleen de voeding? ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

djmuggs schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:41:
Onderstaande lijstje voldoet helemaal aan jouw wensen, mis alleen info over hardeschijf/ssd.

En doe wat aannames, zie reactie van Uszka.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 50,-€ 50,-
1MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G€ 137,90€ 137,90
1ASRock DeskMini 110€ 129,95€ 129,95
1Crucial CT8G4SFS824A€ 78,05€ 78,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,90
Leuke setup! maar past niet....
de Deskmini 110 ondersteund geen dedicated GPU, er is geen fysieke ruimte voor.

voor TS: wat voor GPU heb je nu?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Dr.Root
Dank voor de reacties & feedback.

Even over mijn huidige setup:
Behuizing komt uit het jaar kruik, een Asus midi-tower met normaal ATX format. De kast geeft voldoende ruimte voor mijn GPU (Wat groter dan normaal) De MSI GTX 970 Gaming edition.

Mobo: Asrock 970 extreme 3 rev 2.0
CPU: FX6300 van AMD
Ram: Corsair vengeance 8 GB (Ddr3 volgens mij)
PSU: Zalman 550 watt
HDD: 2TB (Hoeft niet vervangen te worden
SSD 256 GB Samsung evo (hoeft ook niet vervangen te worden)

Wat ik zoek:
Upgrade voor mijn moederbord, een nieuwe cpu, ramgeheugen, behuizing (Liefst met cable management en een mid tower waar mijn 970 kaart van MSI in past) daarnaast een nieuwe voeding.

Budget zo rond de 500 euro (Meer mag ook met een max tot 700 euro)

Waar ik de pc voor gebruik: Uitsluitend gamen, hoeft niet op de hoogste settings. Speel wel eens Ghost Recon Wildlands en dat draait wel aardig op high settings met de huidige setup.

Reden dat ik deze componenten wil vervangen: Weer wat nieuwer zodat het weer een paar jaartjes mee kan (2 jaar ofzo) in tussentijd misschien ook de GPU vervangen maar dat is voor latere zorg.

Ik lees veel over de nieuwe CPU's maar een redelijk moederbord is ook belangrijk, het liefst met USB 3.0 aansluitingen etc, hetzelfde geldt voor de nieuwe behuizing, graag met USB 3.0 aansluitingen (of maakt dat niet zoveel uit Tweakers?)

Is het nu wat duidelijker voor jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.Root op 16-03-2018 10:39 ]

Pagina: 1