Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end game pc

Pagina: 1
Acties:

• Velaro
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-02-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op de hoogste settings op 1440p. Heb hier 4 jaar geleden een PC laten samenstellen en hier veel plezier mee gehad, maar nu de videokaart al enige tijd problemen geeft zit ik al eventjes naar een upgrade te kijken. Wil nu iets meer high-end gaan, want het lijkt zonde om gewoon op 1080p te blijven. Games die ik veel speel zijn CSGO en PUBG. Maar ik zou ook graag andere games op hoge settings kunnen draaien vb. Kingdom Come, GTA V met veel mods en andere singleplayergames.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Voor het systeem zelf dacht ik aan niet meer dan 2.000. Licht daarover kan eventueel wel. Geef liever nu iets meer uit dan achteraf spijt te hebben. Ik zet de PC niet zelf in elkaar want ik ben uiterst onhandig. Zag wel dat assemblage op Azerty is opgelopen naar 70€. All in one systems bieden dan weer gratis assemblage aan als je bij hen alle onderdelen koopt, maar deze hebben amper videokaarten ter beschikking.

Eventueel kan ik de videokaart los kopen (tweedehands?) en die er dan wel zelf in monteren, want ik weet niet of het lukt om die voor een normale prijs bij vb. Azerty te krijgen. Heb daarmee ook spijt dat ik niet in december/januari besteld heb, toen ik ook al aan het rondkijken was. Het scherm komt er dan nog bij.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb nog een 1080p60Hz scherm dat ik eventueel als tweede scherm wil gebruiken. Vroeg me dan wel af hoe dit juist werkt, kan ik dit scherm dan gewoon met HDMI verbinden en het hoofdscherm via DisplayPort in de videokaart? Verder neem ik mijn SSD mee uit mijn oude PC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Philips E-line 247E4LHAB/ Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 123,95€ 123,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 123,95

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledig systeem, inclusief scherm. Randapparatuur kan ik hergebruiken.

Voor het scherm voldoet de Asus PG279Q aan alle eisen. Ik las dat deze wel kampt met quality control-problemen. Weet niet hoe het zit met de alternatieven (vb. het vergelijkbare Acer Predator scherm).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet onmiddellijk. Wel in de zin dat mijn R9 280X een enorm luid en heet ding is. Maar ik zag dat AMD geen competitie heeft voor de 1080TI dus dit maakt weinig uit.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Zou graag een stil systeem hebben. Ik game met open-back headphones en als mijn R9 280X onder full load komt te staan is dit vrij irritant.

De kast zou ook op mijn bureau komen te staan deze keer, waardoor ik iets meer wil uitgeven aan één die ik er mooi vind uitzien. Heb bij het samenstellen van mijn lijstje wel geen rekening gehouden met koeling of andere kwaliteiten omdat ik hier weinig van ken. Stel gerust alternatieven voor, mag zeker ook goedkoper maar moet er wel enigzins mooi uitzien. Valt waarschijnlijk wel op dat ik tempered glass best mooi vind staan.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, al sluit ik dit niet 100% uit voor de toekomst als dat overclocken makkelijk en veilig te doen is. Heb het met mijn huidige systeem wel nooit geprobeerd.

Wat verwacht je van ons?
Graag nakijken of mijn gekozen componenten met elkaar compatibel zijn. Ook graag goedkopere alternatieven voorstellen zonder veel in te leveren op prestaties. Ik twijfel nog vooral over de case, koeling en videokaart. Heb al gekeken naar de ASUS ROG 1080 TI, MSI Gaming X 1080 TI en Gigabyte GeForce Aorus 1080 TI, maar weet dat deze allemaal niet te krijgen zijn aan een normale prijs momenteel. Zag gisteren de ASUS wel aan 900 staan op wohi.nl, maar deze zijn ondertussen dus ook al uitverkocht. :+

Ook al gezien dat waterkoeling een stuk mooier staat dan luchtkoeling, maar ik las dat het verder geen meerwaarde heeft op vlak van koeling/geluid. Weet niet wat volgens jullie de beste optie hier is.

Alvast bedankt voor enige input!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 335,-€ 335,-
1Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming (rev 1.0)€ 157,-€ 157,-
1Asus ROG-STRIX-GTX1080TI-O11G-GAMING€ 999,-€ 999,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 91,19€ 91,19
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 74,18€ 74,18
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 203,-€ 203,-
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.939,32

Cases die me aanspreken:

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Silent Base 600 Zwart/Oranje Window€ 106,-€ 106,-
1Corsair Carbide Clear 400C Zwart€ 84,90€ 84,90
1Corsair Crystal 460X RGB Zwart€ 138,95€ 138,95
1Corsair Crystal 570X RGB Zwart€ 160,-€ 160,-
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Blackout€ 139,81€ 139,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 629,66

[ Voor 39% gewijzigd door Velaro op 16-03-2018 04:40 ]

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

OverloadOfRed

Bla, blabla

Hdd is niet leverbaar.
pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB
Deze wel en een stuk goedkoper

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
* Nat-Water kijkt op van de prijs van een 1080ti - 999 euro, wat? :o

* Nat-Water controleert de prijs

Ah, het is zelfs achterhaald. 1083 dus. Daarmee ga je wel flink over budget.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:40
Van het moederbord is een nieuwe versie met veel betere stroomvoorziening. pricewatch: Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0 (rev. 1.0) Niet dat de kwaliteit van de VRM's verbeterd is maar het zijn er wel een stuk meer zodat ze minder heet worden. https://nl.hardware.info/...-zelfde-ronde-nieuwe-kans

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Velaro schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 04:20:
Voor het scherm voldoet de Asus PG279Q aan alle eisen. Ik las dat deze wel kampt met quality control-problemen. Weet niet hoe het zit met de alternatieven (vb. het vergelijkbare Acer Predator scherm).
Je kunt er gif op innemen dat deze monitoren hetzelfde paneel hebben. Zie https://nl.hardware.info/...sus-pg279q/testresultaten https://nl.hardware.info/...71hubmiprz/testresultaten (Onder kopje reviews kun je ook nog een review van beiden lezen. De Asus heeft een eigen review omdat het de eerste monitor was met deze specs, de Acer kwam later en zit in een overview review. Beiden hebben een Ultimate award, dit betekent niets meer dan dat ze de enige (of tweenige?) zijn die deze specs hebben)
De kast zou ook op mijn bureau komen te staan deze keer, waardoor ik iets meer wil uitgeven aan één die ik er mooi vind uitzien. Heb bij het samenstellen van mijn lijstje wel geen rekening gehouden met koeling of andere kwaliteiten omdat ik hier weinig van ken. Stel gerust alternatieven voor, mag zeker ook goedkoper maar moet er wel enigzins mooi uitzien. Valt waarschijnlijk wel op dat ik tempered glass best mooi vind staan.
Weet je zeker dat je een full tower op je bureau wilt? pricewatch: Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs (Phanteks ook in andere kleurstellingen) Wel een uATX moederbord voor nodig natuurlijk.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, al sluit ik dit niet 100% uit voor de toekomst als dat overclocken makkelijk en veilig te doen is. Heb het met mijn huidige systeem wel nooit geprobeerd.
Wel overklokken, niet bouwen? :?
Ook al gezien dat waterkoeling een stuk mooier staat dan luchtkoeling, maar ik las dat het verder geen meerwaarde heeft op vlak van koeling/geluid. Weet niet wat volgens jullie de beste optie hier is.
De Dark Rock Pro 3 is een prima koeler. Ik vind hem echter wel duur voor zo'n zwart blok, zeker wanneer je geen serieuze overklokker bent. Waterkoelers zijn inderdaad zelden stiller dan luchtkoelers.

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

2e scherm werkt, alleen je kunt niet over 2 schermen gaan gamen.
Wil je dat, dan moet je 2 identieke schermen hebben qua resolutie. (En liefst ook DPI. Werkelijk 2 identieke schermen heeft de voorkeur.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:50

OverloadOfRed

Bla, blabla

unezra schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 08:45:
2e scherm werkt, alleen je kunt niet over 2 schermen gaan gamen.
Wil je dat, dan moet je 2 identieke schermen hebben qua resolutie. (En liefst ook DPI. Werkelijk 2 identieke schermen heeft de voorkeur.)
Mag niet hopen dat 'ie bedoelde dat de 2 schermen als 1 wil gaan gebruiken (crosshair op bezel = lmao).
2 verschillende schermen kan best werken, maar werkt veel beter als ze beide hetzelfde zijn (of minstens hetzelfde aantal Hz, aangezien windows het niet leuk vindt als er 2 verschillende verversrates moeten worden weergegeven (knipperen etc bij opstarten van games)

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@OverloadOfRed Nope. Dan wil je 3 schermen. :) (Dat werkt overigens wél heel fijn. That is, met rij- en race sims. Met 3d shooters heb ik geen ervaring.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Jelle Brolnir
  • Laatst online: 20:30
Een 60hz scherm en een 144hz scherm wil je niet. Weet dat het nogal anekdotisch bewijs is maar mijn 144 hz scherm schiet gewoon terug naar 60hz als ik een game opstart. Wat ik ook probeer. Dus zou er niet zonder meer vanuit gaan dat dat werkt.

Verder, mooie bak, videokaart tja...Veel te duur. Maar wat moet je dan ?

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Jelle Brolnir schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:54:
Een 60hz scherm en een 144hz scherm wil je niet. Weet dat het nogal anekdotisch bewijs is maar mijn 144 hz scherm schiet gewoon terug naar 60hz als ik een game opstart. Wat ik ook probeer. Dus zou er niet zonder meer vanuit gaan dat dat werkt.

144Hz werkt prima met games, op een paar uitzonderingen na (vooral oude games of games met een slechte engine).

Cunning linguist.

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 18:43
De 279Q schijnt idd minder goed te zijn dan de 278QR. Om die reden wil ik dit jaar gaan kijken of ik dat model voor een goede prijs kan vinden.

Lees ook de review van @dannbla hier op Tweakers die meer van dit schermen heeft gehad en dus ook de PG279Q en ook hij raadt de PG278QR aan: productreview: Asus ROG Swift PG278QR Zwart review door dannbla

De cases die jou aanspreken spreken mij ook allemaal aan. Ik heb zelf de 460X in gebruik. Zie mijn profiel voor een foto. Voor meer foto's stuur ff een DM.

Voor wat betreft stille 1080Ti videokaarten zijn de MSI Gaming X varianten erg stil net zoals de Gigabyte Aorus.

Wat betreft closed loop watercooling heeft iedere fabrikant er wel eentje in zijn assortiment. Ik kan je bijvoorbeeld de pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support) aanraden. Zorg wel dat je van tevoren zeker weet dat het in je case past. In de 460X kan officieel wel een 240mm radiator, maar 9 van de 10 keer past het niet vanwege de plaatsing/hoogte van je geheugen. Ik heb het bij mij erin ge-schoenlepelt door de heatsinks bovenop het geheugen te verwijderen en de radiator bovenin links tegen de rand te monteren i.p.v. in het midden.

π MW finishers

• Jelle Brolnir
Bart ® schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:39:
[...]
144Hz werkt prima met games, op een paar uitzonderingen na (vooral oude games of games met een slechte engine).
Je hebt het niet goed gelezen, 144 werkt prima. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat je kans hebt dat als je een 60hz en 144hz scherm tegelijk aansluit dat wanneer je de game start dat windows het aantal hz vaststeld op de waarde die het beste haalbaar is voor beide schermen, in dit geval:60hz

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Jelle Brolnir schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:08:
[...]

Je hebt het niet goed gelezen, 144 werkt prima. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg alleen dat je kans hebt dat als je een 60hz en 144hz scherm tegelijk aansluit dat wanneer je de game start dat windows het aantal hz vaststeld op de waarde die het beste haalbaar is voor beide schermen, in dit geval:60hz
Ah, op die manier. Toevallig heb ik eenzelfde setup hier voor mijn neus, en dat geeft bij mij ook nooit problemen.

Cunning linguist.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:07

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

ik vraag me af waarom jullie geen ryzen nemen. het verbaast me dat er nog altijd mensen zijn die intel willen kopen ook na meltdown(prime)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 250,-€ 250,-
1MSI B350 PC Mate€ 79,90€ 79,90
1Inno3D GeForce GTX 1080 Ti Twin X2€ 889,-€ 889,-
1WD Blue WD40EZRZ, 4TB€ 100,19€ 100,19
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 175,95€ 175,95
1Corsair RM550x Zwart€ 84,95€ 84,95
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 232,50€ 232,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.863,44

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ludwig005 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 18:41:
ik vraag me af waarom jullie geen ryzen nemen.
Omdat Intel beter presteert in games, wat wel handig is in een high-end game pc.
het verbaast me dat er nog altijd mensen zijn die intel willen kopen ook na meltdown(prime)
Het verbaast mij dat er nog altijd mensen zijn die denken dat risico=risico, terwijl risico=kans*effect.

Cunning linguist.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:07

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

en wat houdt die risico=kans dan in? ik pak de voorzorgsmaatregel want kans groter dan 50%

• Velaro
Bedankt voor alle suggesties al!
Hdd is niet leverbaar.
pricewatch: Seagate Barracuda, 2TB
Deze wel en een stuk goedkoper
Bedankt, aangepast!
Van het moederbord is een nieuwe versie met veel betere stroomvoorziening. pricewatch: Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0 (rev. 1.0) Niet dat de kwaliteit van de VRM's verbeterd is maar het zijn er wel een stuk meer zodat ze minder heet worden. https://nl.hardware.info/...-zelfde-ronde-nieuwe-kans
Bedankt! Het moederbord heb ik alvast aangepast dan.
Weet je zeker dat je een full tower op je bureau wilt? pricewatch: Fractal Design Define Mini C Black Tempered Glass Micro ATX pricewatch: Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs (Phanteks ook in andere kleurstellingen) Wel een uATX moederbord voor nodig natuurlijk.
Heb een grote bureau dus gaat op dat vlak niet storend zijn denk ik, al zijn de cases die je hier toont ook wel mooi. Neig voorlopig wel naar de 460X.
Wel overklokken, niet bouwen? :?
Ik zou het wel willen en ik heb ook wel eens componenten gewisseld in mijn huidige pc, maar een volledige pc zelf bouwen gaat mij niet meteen lukken denk ik. Ken ook niet iemand die hiervan wel veel verstand heeft dus zou volledig aangewezen zijn op filmpjes enz. En als ik het laat doen is het meteen in orde en zit er garantie op. :p
Mag niet hopen dat 'ie bedoelde dat de 2 schermen als 1 wil gaan gebruiken (crosshair op bezel = lmao).
2 verschillende schermen kan best werken, maar werkt veel beter als ze beide hetzelfde zijn (of minstens hetzelfde aantal Hz, aangezien windows het niet leuk vindt als er 2 verschillende verversrates moeten worden weergegeven (knipperen etc bij opstarten van games)
Ik bedoelde inderdaad gewoon het 27" scherm gebruiken om te gamen en dan het oude scherm erbij om tegelijk Twitch te kijken, te browsen of voor school te werken. Had er niet over nagedacht dat een verschillende refreshrate problemen kan geven. Nuja, zou ook geen ramp zijn als ik het voorlopig bij 1 scherm moet houden dus ik probeer dan wel uit of het goed werkt.
Zag nog een MSI 1080 TI Gaming X te koop staan op Tweakers, dicht bij mij in de buurt. Dus hoop dat ik die kan overnemen voor 800 euro. Zag anders vandaag op max-ict ook de Palit Super Jetstream 1080Ti staan aan €850, de reviews ervan leken vrij positief.
MaTr1x schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 13:26:
[...]

De 279Q schijnt idd minder goed te zijn dan de 278QR. Om die reden wil ik dit jaar gaan kijken of ik dat model voor een goede prijs kan vinden.

Lees ook de review van @dannbla hier op Tweakers die meer van dit schermen heeft gehad en dus ook de PG279Q en ook hij raadt de PG278QR aan: productreview: Asus ROG Swift PG278QR Zwart review door dannbla
Dus jij zou voor het TN-paneel gaan omdat hier minder problemen mee zijn? Heb nog nooit een IPS-paneel gehad, dus weet niet of ik veel zou missen met de mindere kleuren en dergelijke. Kan natuurlijk ook eerst de PG279Q proberen en terugsturen moest hij tegenvallen.
De cases die jou aanspreken spreken mij ook allemaal aan. Ik heb zelf de 460X in gebruik. Zie mijn profiel voor een foto. Voor meer foto's stuur ff een DM.

Wat betreft closed loop watercooling heeft iedere fabrikant er wel eentje in zijn assortiment. Ik kan je bijvoorbeeld de pricewatch: NZXT Kraken X62 (met AM4 support) aanraden. Zorg wel dat je van tevoren zeker weet dat het in je case past. In de 460X kan officieel wel een 240mm radiator, maar 9 van de 10 keer past het niet vanwege de plaatsing/hoogte van je geheugen. Ik heb het bij mij erin ge-schoenlepelt door de heatsinks bovenop het geheugen te verwijderen en de radiator bovenin links tegen de rand te monteren i.p.v. in het midden.
Zal ik doen! Hoe zit het bij jou met het geluidsniveau? En is de kleinere NZXT Kraken X52 dan geen betere optie als de grotere maar net past? Ik begin toch te overwegen om voor waterkoeling te gaan omdat het er ook een stuk beter uitziet dan zo'n groot blok. Heb ook wat builds bekeken op pcpartspicker.com en de 460X ziet er erg mooi uit met extra licht in de case door middel van nog 3 lichtgevende fans erbij. Weet wel niet of ik dan de onderstaande HD120 fans moet nemen of de SP120 fans van Corsair die ook in een 3-pack komen.

Van de prijs van hieronder zou dan nog 260€ afgaan als ik de tweedehands kaart kan kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0 (rev. 1.0)€ 177,95€ 177,95
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 1.059,-€ 1.059,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 59,50€ 59,50
1NZXT Kraken X52 (met AM4 support)€ 140,95€ 140,95
1Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.262,30

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:25
Velaro schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:11:
Bedankt voor alle suggesties al!

[...]

Bedankt, aangepast!

[...]

Bedankt! Het moederbord heb ik alvast aangepast dan.

[...]

Heb een grote bureau dus gaat op dat vlak niet storend zijn denk ik, al zijn de cases die je hier toont ook wel mooi. Neig voorlopig wel naar de 460X.

[...]

Ik zou het wel willen en ik heb ook wel eens componenten gewisseld in mijn huidige pc, maar een volledige pc zelf bouwen gaat mij niet meteen lukken denk ik. Ken ook niet iemand die hiervan wel veel verstand heeft dus zou volledig aangewezen zijn op filmpjes enz. En als ik het laat doen is het meteen in orde en zit er garantie op. :p

[...]

Ik bedoelde inderdaad gewoon het 27" scherm gebruiken om te gamen en dan het oude scherm erbij om tegelijk Twitch te kijken, te browsen of voor school te werken. Had er niet over nagedacht dat een verschillende refreshrate problemen kan geven. Nuja, zou ook geen ramp zijn als ik het voorlopig bij 1 scherm moet houden dus ik probeer dan wel uit of het goed werkt.

[...]

Zag nog een MSI 1080 TI Gaming X te koop staan op Tweakers, dicht bij mij in de buurt. Dus hoop dat ik die kan overnemen voor 800 euro. Zag anders vandaag op max-ict ook de Palit Super Jetstream 1080Ti staan aan €850, de reviews ervan leken vrij positief.

[...]

Dus jij zou voor het TN-paneel gaan omdat hier minder problemen mee zijn? Heb nog nooit een IPS-paneel gehad, dus weet niet of ik veel zou missen met de mindere kleuren en dergelijke. Kan natuurlijk ook eerst de PG279Q proberen en terugsturen moest hij tegenvallen.

[...]

Zal ik doen! Hoe zit het bij jou met het geluidsniveau? En is de kleinere NZXT Kraken X52 dan geen betere optie als de grotere maar net past? Ik begin toch te overwegen om voor waterkoeling te gaan omdat het er ook een stuk beter uitziet dan zo'n groot blok. Heb ook wat builds bekeken op pcpartspicker.com en de 460X ziet er erg mooi uit met extra licht in de case door middel van nog 3 lichtgevende fans erbij. Weet wel niet of ik dan de onderstaande HD120 fans moet nemen of de SP120 fans van Corsair die ook in een 3-pack komen.

Van de prijs van hieronder zou dan nog 260€ afgaan als ik de tweedehands kaart kan kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0 (rev. 1.0)€ 177,95€ 177,95
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 1.059,-€ 1.059,-
1Corsair HD120 RGB LED (3 stuks met PWM-controller), 120mm€ 68,-€ 68,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.123,35
Als ik in je lijstje kijk zie ik dat je het moederbord nog niet hebt aangepast. Dit is degene die bedoeld werd:
pricewatch: Gigabyte Z370 Aorus Ultra Gaming 2.0 (rev. 1.0)

• Uszka
Nog iets over de voeding. In je lijst staat een Focus Plus 550 Gold. Die voeding heeft een enkele PCI-e kabel met twee 6+2 pins connectors. De maximale belasting van die kabel is volgens Seasonic 225w. Dat kan met een 1080 Ti een probleem worden. Om dat te tackelen kan je een voeding met 2 aparte kabels nemen zoals een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W of pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M wat ook nog eens betere voedingen zijn.

• MaTr1x
Velaro schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:11:
Een vriend van me heeft trouwens de PG278QR en hiervoor had hij een Dell IPS scherm en ik kan uit eerste hand vertellen dat de kleuren beter tot zijn recht kwamen op dat IPS scherm. Hij speelt voornamelijk WoW en dat ziet er echt veel mooier uit dan op de PG278QR. Ook het matte scherm werkt niet echt mee, maar het speelt dan daarentegen wel weer lekker soepel i.c.m. G-Sync. Keuzes keuzes 8)7
Hoe zit het bij jou met het geluidsniveau? En is de kleinere NZXT Kraken X52 dan geen betere optie als de grotere maar net past? Ik begin toch te overwegen om voor waterkoeling te gaan omdat het er ook een stuk beter uitziet dan zo'n groot blok. Heb ook wat builds bekeken op pcpartspicker.com en de 460X ziet er erg mooi uit met extra licht in de case door middel van nog 3 lichtgevende fans erbij. Weet wel niet of ik dan de onderstaande HD120 fans moet nemen of de SP120 fans van Corsair die ook in een 3-pack komen.
Geluidsniveau valt mee, ik heb de 3 front SP120 fans in de bios op 60% gezet en mijn 3 toegevoegde Riing fans bedien ik met de software van Thermaltake. Standaard staan die op stil, maar als ik ga gamen laat ik ze wat harder draaien.

De X52 schijnt een betere keus te zijn mocht je deze in de top willen monteren in de 460X, maar dan nog hangt het af van de keuze van je geheugen (low profile) en eventueel de positionering van de componenten op het moederbord.

Hier voorbeelden van mensen @pcpartpicker die de X52 in de top hebben gemonteerd:
460x Temper Darkness
Electric Breeze
Ook @AtlAntA heeft het schijnbaar zo gemonteerd: productreview: NZXT Kraken X52 (met AM4 support) review door AtlAntA

Je kunt het anders ook gewoon in de front monteren:
Edit: maar even een kale link, want BB-code vindt de komma's niet zo fijn en ziet alleen de eerste cijfers in de URL.
Alle builds met een X52 in een 460X in de front: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/vbL7YJ#h=479,550
Alle builds met een X61 of X62 in een 460X in de front: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/vbL7YJ#h=189,361,360

Over de HD120 fans gesproken: toevallig heb ik hier vorige week naar gekeken om die misschien te gaan kopen. Maar je moet er dan nog wel een andere controller voor kopen, want met de ingebouwde controller werken de LED's wel op de SP120 fans en niet op de HD120 fans. Zie draadje op het Corsair forum.
Uszka schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 22:33:
Nog iets over de voeding. In je lijst staat een Focus Plus 550 Gold. Die voeding heeft een enkele PCI-e kabel met twee 6+2 pins connectors. De maximale belasting van die kabel is volgens Seasonic 225w. Dat kan met een 1080 Ti een probleem worden. Om dat te tackelen kan je een voeding met 2 aparte kabels nemen zoals een pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W of pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M wat ook nog eens betere voedingen zijn.
Bijzonder te noemen, zeker omdat JohnnyGuru in zijn review van deze Seasonic Focus Plus 550W Gold deze voeding waardeerde met een 9.8
...this is perhaps the best performing 550W unit I've seen thus far. You've got to be out of your mind if you don't want one right now.

[ Voor 21% gewijzigd door MaTr1x op 17-03-2018 02:08 ]

π MW finishers

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-11 18:13
Ik snap de keuze voor het Gigabyte moederbord niet, ik moet eerlijk zijn dat ik niet het hele topic heb gevolgd of gelezen. Voor Z370 is ASrock gewoon sterk, zie: https://www.hardwareluxx....m-liste-1175784.html#z370 en DaniëlWW2 in "game pc 2000euro inclusief monitor"

Als ik nog een kast als advies mag geven: Fractal Design Define R6. Prachtding en kwalitatief onovertroffen.

[ Voor 14% gewijzigd door untflanked op 17-03-2018 01:53 ]

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:52
MaTr1x schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 01:34:
[...]

Een vriend van me heeft trouwens de PG278QR en hiervoor had hij een Dell IPS scherm en ik kan uit eerste hand vertellen dat de kleuren beter tot zijn recht kwamen op dat IPS scherm. Hij speelt voornamelijk WoW en dat ziet er echt veel mooier uit dan op de PG278QR. Ook het matte scherm werkt niet echt mee, maar het speelt dan daarentegen wel weer lekker soepel i.c.m. G-Sync. Keuzes keuzes 8)7

[...]

Geluidsniveau valt mee, ik heb de 3 front SP120 fans in de bios op 60% gezet en mijn 3 toegevoegde Riing fans bedien ik met de software van Thermaltake. Standaard staan die op stil, maar als ik ga gamen laat ik ze wat harder draaien.

De X52 schijnt een betere keus te zijn mocht je deze in de top willen monteren in de 460X, maar dan nog hangt het af van de keuze van je geheugen (low profile) en eventueel de positionering van de componenten op het moederbord.

Hier voorbeelden van mensen @pcpartpicker die de X52 in de top hebben gemonteerd:
460x Temper Darkness
Electric Breeze
Ook @AtlAntA heeft het schijnbaar zo gemonteerd: productreview: NZXT Kraken X52 (met AM4 support) review door AtlAntA

Je kunt het anders ook gewoon in de front monteren:
Edit: maar even een kale link, want BB-code vindt de komma's niet zo fijn en ziet alleen de eerste cijfers in de URL.
Alle builds met een X52 in een 460X in de front: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/vbL7YJ#h=479,550
Alle builds met een X61 of X62 in een 460X in de front: https://pcpartpicker.com/builds/by_part/vbL7YJ#h=189,361,360

Over de HD120 fans gesproken: toevallig heb ik hier vorige week naar gekeken om die misschien te gaan kopen. Maar je moet er dan nog wel een andere controller voor kopen, want met de ingebouwde controller werken de LED's wel op de SP120 fans en niet op de HD120 fans. Zie draadje op het Corsair forum.

[...]

Bijzonder te noemen, zeker omdat JohnnyGuru in zijn review van deze Seasonic Focus Plus 550W Gold deze voeding waardeerde met een 9.8
[...]
Ik heb de x52 inderdaad bovenin gemonteerd. Ik heb low profile geheugen. (merk, type ontgaat me even) maar het was serieus krap. Heb het gedaan icm met een msi gaming m5 z170a mobo.

De 460x is zowiezo niet echt een fijne kast om in te bouwen. Zeer weinig ruimte achter de tray. Al met al weinig ruimte voor kabel management.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• MaTr1x
Ja dat is inderdaad waar. Zoals gezegd in dit topic heb ik er ook 3 Riing fans in gezet inclusief de verlengkabels en de hub, maar ook heb ik er Bitfenix verlengkabels inzitten en 3 SSD's. En dat allemaal toch achter het moederbord gemonteerd. Voordeel van het zijpaneel aan die kant is dat je die er makkelijk schuin insteekt en dan toch redelijk makkelijk dicht kan doen.

π MW finishers

• Uszka
MaTr1x schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 01:34:

Seasonic ziet dat anders

Installation remark for high power consumption graphics cards

There are some graphics cards on the market that are outfitted with two or three PCIe slots. The power consumption of such cards is usually more than 225 watts, therefore customers are recommended to use two separate PCIe cables to safely connect them to the power supply.
Afbeeldingslocatie: https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/faq/PCIe-Remark-DO.png
It is very important to use a separate PCIe cable per slot with only one of the connectors attached to the GPU.
Afbeeldingslocatie: https://seasonic.com/pub/media/wysiwyg/faq/PCIe-Remark-Dont.png

[ Voor 30% gewijzigd door Uszka op 17-03-2018 10:33 ]

• Velaro
Heb het moederbord en de voeding dan voorlopig aangepast naar ASRock en Be Quiet. Bedankt! 550 Watt zou dus zeker volstaan?

Heb de RGB-fans veranderd naar de SP120. Als ik deze erin laat zetten, zitten de 6 fans (3 vooraan case + 3 binnenin) allemaal op hetzelfde circuit/controller als ik het goed begrijp? Dus allemaal dezelfde kleur.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI 1080 TI GAMING X€ 800,-€ 800,-
1ASRock Z370 Extreme4€ 152,50€ 152,50
1Corsair SP120 RGB LED (3 stuks, met RGB-controller), 120mm€ 51,-€ 51,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 203,45€ 203,45
1be quiet! Straight Power 11 550W€ 96,09€ 96,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.177,44

[ Voor 4% gewijzigd door Velaro op 17-03-2018 14:12 ]

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:52
In principe is de voeding voldoende maar persoonlijk zou ik voor ongeveer 750 watt gaan. Dan kan je bijvoorbeeld met gemak nog een 1080ti bijsteken later zonder je voeding up te graden.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• Velaro
AtlAntA schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 18:09:
In principe is de voeding voldoende maar persoonlijk zou ik voor ongeveer 750 watt gaan. Dan kan je bijvoorbeeld met gemak nog een 1080ti bijsteken later zonder je voeding up te graden.
Bedankt voor de suggestie, zal het zeker in het achterhoofd houden. Neig voorlopig wel naar het behouden van de 550 Watt. Kan misschien wel 1 stap hoger gaan naar 650. Als ik van GPU zou upgraden zou dit pas binnen minstens enkele jaren gebeuren, heb met mijn huidige PC ook 4 jaar gedaan. En de kans bestaat dat ik dan gewoon weer een nieuw systeem samenstel, als ik dan nog veel game tenminste. :p

@MaTr1x bedankt voor uitgebreid je ervaringen te delen! Ga het zelf bij 3 extra SP120 fans houden omdat de simpelere look daarvan mij wel bevalt. Had inderdaad gelezen dat de SP120-fans enkel te bedienen zijn via de BIOS-settings omdat ze niet over een bepaalde aansluiting beschikken. Anders draaien ze blijkbaar continu op full load? Hoorde dat dit op te lossen is met een Corsair Commander Pro, en dat je ze dan ook nog eens uitgebreider kan regelen via Corsair Link in plaats van met de knoppen op de pc zelf. Weet jij misschien toevallig of dit inderdaad het geval is? Ben een beetje bang dat het geluid mij anders gaat storen, en de extra functionaliteit is mooi meegenomen. Denk dat ik zoals jou trouwens ook voor de X62 ga en die vooraan laat monteren.

Het definitieve lijstje zou dan onderstaande zijn. Zou iemand enkel nog kunnen bevestigen dat alles compatibel is met elkaar?

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Z370 Extreme4€ 152,50€ 152,50
1MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X 11G€ 999,-€ 999,-
1Corsair Commander PRO€ 60,-€ 60,-
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 150,95€ 150,95
1Corsair SP120 RGB LED (3 stuks, met RGB-controller), 120mm€ 51,-€ 51,-
1be quiet! Straight Power 11 650W€ 107,68€ 107,68
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.257,58

[ Voor 6% gewijzigd door Velaro op 18-03-2018 04:29 ]

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Velaro schreef op zondag 18 maart 2018 @ 03:43:
[...]

Kan misschien wel 1 stap hoger gaan naar 650.
Dat is zinloos. 550W is voldoende voor één videokaart, dus 650W is geldverspilling. 650W is echter te weinig voor twéé videokaarten, dus dan zul je alsnog een nieuwe moeten kopen. Lekker bij 550W houden, SLI heeft toch grote nadelen.

Cunning linguist.

• MaTr1x
Velaro schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 14:10:
Heb de RGB-fans veranderd naar de SP120. Als ik deze erin laat zetten, zitten de 6 fans (3 vooraan case + 3 binnenin) allemaal op hetzelfde circuit/controller als ik het goed begrijp? Dus allemaal dezelfde kleur.
Sorry, had gisteren ff geen tijd om te antwoorden, maar bij de 460X RGB zitten de 3 SP120 RGB fans op de hub/controller waarbij er nog 3 aansluitingen vrij zijn voor nog 3 RGB fans.

Geen ervaring met een Corsair Commander Pro, dus dat zou ik niet weten. Maar standaard vind ik de SP120 fans wel wat lawaaierig, maar op 60% zijn ze stil. Pc staat in de huiskamer en we kijken gewoon een film op de tv zonder dat het stoort.

Ik heb zelf trouwens geen X62, maar een ouder model Enermax 240mm closed loop koeler die ik in de top heb gemonteerd.

Voor wat betreft de voeding: dat is je eigen keuze. Neem je een wat zwaarder model om later een 2e kaart bij te kunnen plaatsen of niet. Ik draai trouwens 2 GTX980's in SLI met een 650W voeding en een overklokte 4690k @4.5GHz en dat gaat perfect.

π MW finishers

• Velaro
MaTr1x schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:36:
[...]

Sorry, had gisteren ff geen tijd om te antwoorden, maar bij de 460X RGB zitten de 3 SP120 RGB fans op de hub/controller waarbij er nog 3 aansluitingen vrij zijn voor nog 3 RGB fans.

Geen ervaring met een Corsair Commander Pro, dus dat zou ik niet weten. Maar standaard vind ik de SP120 fans wel wat lawaaierig, maar op 60% zijn ze stil. Pc staat in de huiskamer en we kijken gewoon een film op de tv zonder dat het stoort.

Ik heb zelf trouwens geen X62, maar een ouder model Enermax 240mm closed loop koeler die ik in de top heb gemonteerd.

Voor wat betreft de voeding: dat is je eigen keuze. Neem je een wat zwaarder model om later een 2e kaart bij te kunnen plaatsen of niet. Ik draai trouwens 2 GTX980's in SLI met een 650W voeding en een overklokte 4690k @4.5GHz en dat gaat perfect.
Geen probleem hoor :p Had ik inderdaad gelezen. Maar blijkbaar kan je ze via Corsair Link softwarematig bedienen als je die Commander Pro gebruikt, zag ik toch in een filmpje dat ik even niet meer terugvind.

Ja had al je build bekeken op je profiel, maar om een of andere reden dacht ik toch dat je de X62 had! Heb de pc gisteren besteld met de lagere voeding omdat ik toch niet direct van plan ben er een videokaart bij te plaatsen. Maar zal waarschijnlijk pas voor volgende week zijn omdat ik als Belg op azerty enkel met overschrijving kan betalen, tenzij ik 30 à 50 euro wil bijbetalen voor met PayPal of Visa te betalen.

Iedereen nog bedankt voor de suggesties! Enkel een 1440p 144Hz scherm moet ik nog kiezen, maar er blijkt toch zo weinig verschil tussen te zitten..

• 01001000
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 00:47
Jelle Brolnir schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:54:

Windows heeft geen problemen met een asus pg279 op 165 Hz (G-sync) en een Dell 2713H (kleur gekalibreerde foto monitor voor photoshop) op 60 Hz, als de g-sync maar de primary display is en je kaart het aan kan (ik heb een gtx 970, dus die 1080ti is zeker geen probleem) geen geknipper of andere artefacts.

11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west

• Jelle Brolnir
01001000 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:15:
[...]

Windows heeft geen problemen met een asus pg279 op 165 Hz (G-sync) en een Dell 2713H (kleur gekalibreerde foto monitor voor photoshop) op 60 Hz, als de g-sync maar de primary display is en je kaart het aan kan (ik heb een gtx 970, dus die 1080ti is zeker geen probleem) geen geknipper of andere artefacts.
Geen idee wat je kleur gekalibreerde verhaal toevoegd, maar ik heb dit gehad met een 970 en nu een 1080. Ik geef alleen aan dat dit problemen kan geven, heeft geen reet te maken met je videokaart.

• 01001000
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 00:47
Jelle Brolnir schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 19:20:
[...]

Geen idee wat je kleur gekalibreerde verhaal toevoegd, maar ik heb dit gehad met een 970 en nu een 1080. Ik geef alleen aan dat dit problemen kan geven, heeft geen reet te maken met je videokaart.
Ik mixte hem even met een ander draadje waar de TS gaming en PS combineert, maar hier niet relevant idd.

11.7 kWp PVOutput: KwikCentrale, west-zuid-west

Pagina: 1