Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• marco85
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-03 20:14
beste mensen.

Ik heb een hobby project, alleen wil ik deze gaan uitbreiden.

Wil van 3 accu's 220 ampere en een zonnepanelen van 20 watt, overstappen naar 20 accu's samen 2000 ampere. Mijn vraag om deze vol te houden terwijl ik ze gebruik, hoeveel zonnepanelen van hoeveel WATT heb ik hiervoor nodig?

Dankjewel Marco.

...

Alle reacties

• Fr33z
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 17-08 21:34
het aantal accus maakt weinig uit, de vraag is hoeveel vermogen wil je eruit halen (W) en hoe lang (Wh of J, dus energie).

heb je meer info waar de accus voor gebruikt worden?

• T-MOB
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

T-MOB

Echte chocomel eerst!

Om die vraag te beantwoorden moeten we weten hoeveel stroom je onttrekt aan de accu's. Verder is de opbrengst van een paneel afhankelijk van de zonneinstraling. Als het ook moet blijven werken als het een week bewolkt is heb je meer (of efficientere) panelen nodig dan wanneer het niet uitmaakt. Het verschil tussen mijn slechtste (qua opbrengst) dag ooit en de beste dag is ongeveer een factor 70.

Why is everything here completely pointless?

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True