Toon posts:

Eerst snel nu sloom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik dit nu hier moet posten of bij software want ik weet het niet meer ;)

Ik heb het volgende: KT7 (VIA apollo KT133 Chipset) + DURON 800 Processor, 3x128mb waarvan 2 hetzelfde zijn, viper 770 32mb, 2x 5400 rpm harddiskjes (20,40gb) en verder een simpele netwerk-/geluids-/tvkaartje.

Nu is het probleem het volgende, in het begin toen ik de pc had gebouwd uit losse onderdelen liep het echt lekker snel en zonder problemen. Nu ongv een half jaar later loopt het systeem echt super bagger zowel als windows is gestart of zelfs niet

Er is nog een probleem: Wanneer ik de pc heb uitgezet moet ik eerst de spanning er helemaal afhalen voordat ik um weer aanzet, ik kan de pc ook wel aanzetten maar wil niet doorstarten op een of andere reden (mijn monitor spring bv niet aan ;( ).

In het begin liep Unreal Tournament op ruim 40 fps (jah ik weet het het is sloom) en liep goed, nu loopt het op 25-25 fps en is echt bagger :(

Ik heb windows een paar keer opnieuw geinstalleerd wat eerst maar 20 minuten duurde duurt nu ruim 40 minuten. maar dan loopt het zelfs nog klote ;( .

Is dit een hardware probleem en zo jah waar zou ik dan moeten zoeken?.. want ik wordt hier echt ziek van.

Ik probeer het liever eerst hier voordat ik mijn pc ruim 14 dagen kwijt ben

Thanx

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een abit PIII bord met een duron 800 :?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Mobo & Processor kloppen idd niet.
Maar waarschijnlijk is het toch een software probleem. De meeste hardware gaat namelijk niet opeens langzamer werken.. Dus ga ff bij jezelf na wat je de laatste tijd aan je systeem (software) hebt gewijzigd)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ben je recentelijk in je bios geweest, en heb je daar toen iets veranderd?

Verwijderd

Heb je ook al eens je hardeschijf geprobeerd helemaal te formateren? Anders moet je effe kijken naar je temp van je cpu of die mischien niet te hoog. Koeler kan snel kapot gaan.
Er zijn nog veel meer dingen maar ik heb nu geen zin om die allemaal te gaan typen. :)
suc6

Verwijderd

Topicstarter
-edit 'k heb in vorige post board veranderd edit-

Ik heb mijn bios al meerdere keren gereset naar default en optimised. Beiden werken niet ;(

Ook heb ik mijn harddisk al meerdere keren geformateerd en zelfs gepartitioneerd.

Verwijderd

Topicstarter
Het is volgens de laatste testjes geen bios fout.

Verwijderd

bekend probleem!

na verloop van tijd slibt windows gewoon dicht... :r

gewoon formatteren en alleen het noodzakelijke installeren, dat geeft je ongeveer 250% snelheidswinst :)
Pagina: 1