Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo Tweakers,

Ik wil graag een compact camera aanschaffen en ben na veel research uitgekomen op de Sony RX100 serie. Op mijn werk gebruiken we, sporadisch, mark iii en die bevalt goed. Hij is echter ook al weer wat ouder en zo vaak heb ik hem niet in de hand gehad. Voor de prijs waar we op kantoor de iii kochten, kan ik nu ook de iv kopen.

Schiet nu af en toe foto’s, nu vooral met iPhone SE. Qua technische specs zie ik op een gegeven moment het verschil achter de komma niet meer :D hij zal vooral gebruikt worden voor vakantie foto’s, weekendjes weg in de natuur en op dagelijkse/wekelijkse basis macro foto’s. Van gelakte nagels (ja echt) tot bloemen/planten tot katten close-ups tot katten actie foto’s. En regelmatig ook filmpjes van de katten :)

Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel iii als iv? En het verschil/verbetering in de praktijk? Ben ik gewoon te hebberig dat ik voor de iv wil gaan omdat ik wel ‘het laatste’ wil hebben maar niet meer dan €800 wil betalen? Terwijl ik wellicht het verschil met de iii niet eens ga merken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:07

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Heb je zelf al eens gezocht met bijvoorbeeld Google of hier op tweakers. Zomaar een paar linkjes en youtube filmpjes die ik vind met Google.

https://www.cameraland.nl...itgelegd/177#.WqrG7S9x_9E
https://www.digitalcamera...vs-rx100-v-specs-compared

YouTube: Sony RX100V vs RX100IV vs RX100III | Foto de Vakman | Nederlands
YouTube: Sony RX100 IV vs Sony RX100 III top compact

Wellicht helpt dit topic je ook verder.
[Aankoopadvies] Premium compactcamera's

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:36
"Het laatste" is de rx100 v. Verder zijn er toch legio vergelijkingen op het internet te vinden die haarfijn de verschillen en voordelen daarvan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
De v is inderdaad de laatste, maar dan wel buiten mijn budget. Ik heb veel reviews gezien en gelezen met inderdaad de verschillen (technisch) maar ik vroeg mij af of er hier nog mensen waren die wellicht vinden dat voor licht (amateur) gebruik het verschil te verwaarlozen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:07

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Waarom twijfel je zelf tussen de genoemde camera's? Wat verwacht je precies van een camera etc. etc. Geef dit eerst eens aan.

Beetje eigen inzet wordt enorm gewaardeerd en verwacht op Tweakers. :)

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)