Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvbilsen
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2022
Sinds een paar dagen lijk ik ineens een probleem te hebben met de downloadsnelheid op mijn mac pc.
Ik heb een 250mbps verbinding van Ziggo.
Als ik een speedtest doe via de lan kabel, haal ik net niet de 50mbps down en 20mbps upload.
Als ik de test doe via wifi (5ghz, de mac staat naast de router), met de lan kabel er uit, haal ik een snelheid van bijna 200mbps down en 20 mbps upload.
De Asus router heeft de laatste firmware.
Ik wil toch graag de mac bekabeld aansluiten.

Ik heb de speedtests ook gedaan zonder alle andere kabels in de switch of de router, zonder resultaat.
Als ik de wan kabel rechtstreeks vanaf de ziggo modem in de mac prik, heb ik 250 mbps downloadsnelheid en is alles dus in orde. Het lijkt er op dat er iets in de Asus router er voor zorgt dat de max download snelheid niet gehaald wordt.

Iemand tips waar ik nog naar kan kijken? Als er aanvullende details nodig zijn, lees ik het graag.

Groeten
Rob

Beste antwoord (via Rvbilsen op 17-03-2018 15:10)

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Heb je QOS of VPN aan staan? Beide kunnen invloed op de snelheid hebben. Ik heb ook 250Mbit ziggo en een RT-AC68U en ik red de volle snelheid over de kabel. QOS staat aan, maar mijn primaire desktop heeft prio boven alles.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Rvbilsen test je elke keer met dezelfde kabels of andere kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Al eens een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd?
En zet anders je rt-ac68u in AP mode; dan hoeft het niet allemaal door de processor

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

Heb je QOS of VPN aan staan? Beide kunnen invloed op de snelheid hebben. Ik heb ook 250Mbit ziggo en een RT-AC68U en ik red de volle snelheid over de kabel. QOS staat aan, maar mijn primaire desktop heeft prio boven alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvbilsen
rens-br schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:40:
@Rvbilsen test je elke keer met dezelfde kabels of andere kabels?
Getest met verschillende kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvbilsen
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 00:46:
Al eens een reset naar fabrieksinstellingen geprobeerd?
En zet anders je rt-ac68u in AP mode; dan hoeft het niet allemaal door de processor
Nog geen fabrieksinstellingen gedaan, vind ik nog ff te rigoureus. Er staan zoveel zaken ingesteld dat ik hier nog even mee wil wachten.
Ik zal ff uitzoeken wat AP mode is en dit proberen, tnx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rvbilsen
[quote]HKS-Skyline schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:40:
[/quote

Het was dus QoS. Blijkbaar is dat aangezet door de laatste upgrade want ik heb het niet aangezet. Maar nu heb ik de volle snelheid.
Bedankt voor je tip! :)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 19-03-2018 09:40 ]

Pagina: 1