[Windows 10] Externe HDD herstellen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:17
Zojuist heb ik, sukkel die ik ben :F , met de 'media creation tool' van Microsoft mijn Externe HDD 'geleegd'. Normaal gezien gebruik ik daar natuurlijk een usb-stick voor, maar dit keer ging er ergens iets mis in mijn hoofd. ;(

In diskmgmt.msc kan ik zien dat de Externe HDD nog zo'n 800+ GB aan ruimte heeft die niet toegewezen is, betekent dit dat mijn gegevens nog steeds ergens op de schijf staan? De schijf is nog niet geformatteerd.

Kan ik, als ik de ruimte weer toeken aan de schijf, mijn gegevens weer benaderen of moet ik herstelsoftware gaan gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat wordt recovery software draaien. Als je de ruimte weer toekent dan wordt er een nieuwe partitie gemaakt. De bestanden zijn niet meer te benaderen zonder software als recuva. Geen verdere back-ups zeker?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:17
nelizmastr schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:55:
Dat wordt recovery software draaien. Als je de ruimte weer toekent dan wordt er een nieuwe partitie gemaakt. De bestanden zijn niet meer te benaderen zonder software als recuva. Geen verdere back-ups zeker?
Uiteindelijk met EaseUS al mijn data (zo'n 300+ GB) terug kunnen vinden en herstellen. Dat was de 80 euro (licentie) mij wel waard. :)

Nu mijzelf weer aanleren dat ik iets vaker een back-up maak van mijn back-up. De laatste was alweer 1,5 jaar oud. :X