Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pslender
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-06 19:30
Beste lezers.
Ik ben nu reeds 3 jaar in het bezit van mijn Marantz SR6009.
Ik wil deze gaan vervangen voor een SR7011 of een SR7012. Behalve het vermogen kan ik er maar niet achter komen wat de betere van de 2 is. Ik gebruiken de B&W 683 S2 fronts, 685 S2 back en de HTM 61 center. Mijn intensie is een betere afstemming van speakers versus receiver. Niet alleen voor film maar zeker ook voor stereo muziek.
Wie o wie kan mij adviseren. PS. Mijn budget is niet oneindig en vind 1800 euro de max......

Groetjes,
Peter Slenders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 63072

IIRC heeft de 7011 een USB poort voor een iPod en een betere remote control.

Geluidstechnisch is er geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:40
Denk ook niet dat je ook maar enig verschil gaat horen met je 6009, hou beter dat geld in je zak en spaar voor een echte upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Malt007 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:02:
Denk ook niet dat je ook maar enig verschil gaat horen met je 6009, hou beter dat geld in je zak en spaar voor een echte upgrade.
Wijze woorden, tenzij je echt van plan bent 11 luidspreker en twee subwoofers aan te sluiten.

Als je wat beters wil voor films, kan je beter twee extra luidsprekers en een sub-woofer aanschaffen voor 7.1 geluid.

Als je dan een set goede speakers neemt sluit je die als front aan voor stereo geluid.

Het is maar wat je wil natuurlijk, ik ben Zelf tevreden met mijn KEF Q-series setup, ook voor 5.1 muziek (SACD).

Edit: overigens valt mijn oog nu op dat je zegt "Behalve van het vermogen", maar dat is voor de 7011 en 7012 exact gelijk. Het versterker deel is identiek!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 15-03-2018 17:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 63072 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:14:
[...]
[knip]

Edit: overigens valt mijn oog nu op dat je zegt "Behalve van het vermogen", maar dat is voor de 7011 en 7012 exact gelijk. Het versterker deel is identiek!
De 7011 is opgevolgd door de 7012, toch? 7011 is nu sterk afgeprijsd, dus indien kiezen tussen beiden afgewogen moet worden, zijn die verschillen tussen beiden, het erg grote prijsverschil van dit moment, wel de moeite waard?

Volgens mij kan je beter bij Marantz zelf het e.e.a. vergelijken tussen beiden dan hier op Tweakers via PW, daar lijkt niet alles helemaal kloppend te zijn.

https://receiversevaluate...ntz-sr7012-vs-sr7011.html

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 19-03-2018 20:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies doen we in CEA dus het topic is die kant op geschoven.
Dit doen we niet op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hardware-lover schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:32:
[...]

De 7011 is opgevolgd door de 7012, toch? 7011 is nu sterk afgeprijsd, dus indien kiezen tussen beiden afgewogen moet worden, zijn die verschillen tussen beiden het erg grote prijsverschil van dit moment wel de moeite waard is?

https://receiversevaluate...ntz-sr7012-vs-sr7011.html
Min of meer wat ik uit het blote hoofd zei dus, versterker gedeelte is hetzelfde. Dus tenzij je persé DTS:X support wil, gewoon de goedkoopste kopen.(de Auros-3D upgrade voor de SR7011 kost € 149).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Naar vermogen hoef je in elk geval niet te kijken en je speakers moeten gewoon op elke normale versterker (inclusief de dure) hetzelfde klinken. Het is dus alleen een upgrade als je het voor de nieuwe features doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 15-03-2018 18:35 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1981
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-07-2023
Jorgen schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 18:34:
Naar vermogen hoef je in elk geval niet te kijken en je speakers moeten gewoon op elke normale versterker (inclusief de dure) hetzelfde klinken. Het is dus alleen een upgrade als je het voor de nieuwe features doet.
heb jij ooit weleens een receiver in bezit gehad? Of heb je zulke bedroevende speakers thuis staan dat je gen verschil hoort???

Dat mensen geen verschillen tussen kabels horen dat kan, daarvoor moet je scherp gehoor hebben, maar geen verschil tussen receivers? kom op hoor hahaha. Elke receiver heeft totaal verschillende componenten, DACS, Equilizers etc. Zelfs van hetzelfde merk klinkt geeneen receiver hetzelfde.

Ik heb de Marantz SR7010. Een "kleinere" receiver kan mijn fronts geeneens fatsoenlijk aansturen....Mis dan van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:20

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik ben van een product: Marantz SR7008 naar een pricewatch: Arcam AVR850 gegaan omdat ik problemen met de SR7008 terug blijven komen (4x gemaakt) en nooit echt happy was met het geluid (oude Quad versterker die mijn vader over had klonk aanzienlijk beter).

De Arcam zit natuurlijk in een compleet andere prijsklasse, feitelijk veel te duur voor mijn speakers (die hetzelfde zijn als de TS) maar klinkt aanzienlijk beter. Je kunt soms leuk spul uit de 2e hands markt scoren.

[ Voor 18% gewijzigd door Tortelli op 10-04-2018 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

hb1981 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:27:
[...]

heb jij ooit weleens een receiver in bezit gehad? Of heb je zulke bedroevende speakers thuis staan dat je gen verschil hoort???

Dat mensen geen verschillen tussen kabels horen dat kan, daarvoor moet je scherp gehoor hebben, maar geen verschil tussen receivers? kom op hoor hahaha. Elke receiver heeft totaal verschillende componenten, DACS, Equilizers etc. Zelfs van hetzelfde merk klinkt geeneen receiver hetzelfde.

Ik heb de Marantz SR7010. Een "kleinere" receiver kan mijn fronts geeneens fatsoenlijk aansturen....Mis dan van alles.
Wat een lariekoek, kolder en pertinente onzin kan je in 1 forumpost kwijt zeg...

Niemand hoort verschil tussen kabels, want dat is er niet. Dat heeft niks met een goed gehoor te maken. Hooguit met psychologische factoren. "Het is duurder, dus het moet wel beter zijn..."

Daarnaast noem je het zelf al: equalizers en DAC's... dat zijn nu juist plekken waar iets met het geluid of signaal gebeurt. Een versterker of een receiver hoort akoestisch transparant te zijn, aangezien het een geluidsdoorgever is. Al het andere wat er in het apparaat gebeurt is een aanpassing van het geluid en daarmee hoor je dus niet eens meer het originele signaal. Als laatste volume: harder klinkt voor veel mensen beter, maar ook dat is psychologisch.

Ik heb overigens Focal Aria 926-speakers in combinatie met een Marantz SR7011. Lijkt me méér dan voldoende kwaliteit. :P

Off topic: Als je werkelijk wilt geloven in je eigen verhaal, kun je beter naar een audiofiel forum verhuizen, want met technologie heeft je verhaal niks te maken.

O... en voordat je zo gaat schreeuwen en lachen... laat dat gewoon achterwege. Dat verpest de sfeer op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1981
Voor iemand met zulke speakers weet je er vrij weinig vanaf

In digitale kabels zit geen verschil. Audiokabels naar je speakers zeker weten wel. De dikte van de kabels, het materiaal. Dit alles zorgt voor een gewoon zeer goed hoorbaar verschil.

Ja bijvoorbeeld in HDMI kabels zit geen verschil nee. Digitaal signaal blijft digitaal over een draadje.

En een receiver hoort transparant te zijn? Dat ligt er maar net aan waarvoor je hem gebruikt.
Als je de DAC's van je cd / blu ray speler gebruikt, ja in dat geval moet hij het signaal niet decoderen, maar dan nog zit je met de componenten die het geluid omzetten naar je speakers. En vooral het versterken etc,

Bijvoorbeeld als je de receiver laat decoderen is de kwaliteit van de dacs van zeer groot belang. 32 bit? 24 bit? andere waarde? is de voeding zwaar genoeg om zonder teveel interference alles te kunnen verwerken. ga zo maar door

maar goed dat begrijp je zelf ook wel anders had je wel een receiver van 150 euro lijkt me.

En voor je meteen uit de hoogte gaat doen over techniek. Leer de techniek eerst zelf begrijpen ipv beetje leuke spullen kopen en doen of je er dan kennis van hebt....ik wissel denk ik om het jaar zo een beetje van receiver. Weet genoeg van audio / video. trust me komt eerder andersom over..

maar nogmaals is dubbel. want je zegt dat alles gelijk is maar koopt wel de wat duurdere receiver

En of die focals genoeg kwaliteit hebben. Dunnow dan zou ik ze in het echt moeten horen. De prijs ervan schrik ik niet zo van in ieder geval...

[ Voor 19% gewijzigd door hb1981 op 11-04-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@hb1981 Ik heb de Marantz SR7011 vanwege alle aansluitingen en opties die ik nodig had ;)

Maar voordat we dit topic verder vervuilen met dingen waar wij toch niet uitkomen, wil ik je graag verwijzen naar dit topic: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

En nee, ik "doe niet alsof ik er kennis van heb". Dat laat ik aan jou over. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1981
Jorgen schreef op woensdag 11 april 2018 @ 13:19:
@hb1981 Ik heb de Marantz SR7011 vanwege alle aansluitingen en opties die ik nodig had ;)

Maar voordat we dit topic verder vervuilen met dingen waar wij toch niet uitkomen, wil ik je graag verwijzen naar dit topic: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 6

En nee, ik "doe niet alsof ik er kennis van heb". Dat laat ik aan jou over. ;)
Ja ik hou het na deze reactie ook voor gezien.
beetje kinderachtige laatste zin overigens. Ik calibreer zowel audio en video voor vrienden, kennissen en familie.
Koop om het jaar nieuwe audio en video apparatuur.
Doe al jaren upgrades aan electronica etc. Heb meeeer dan genoeg kennis ervan. Maar goed zie wel vaker mensen die er lacherig over doen tot ze bij me thuis komen en luisteren naar de apparatuur....

Als je zegt dat elke receiver hetzelfde klinkt, dan zeg je ook elke auto rijdt hetzelfde. een Fiat Panda en een Bugatti Veron......

Maar goed...mijn probleem niet....mensen moeten maar doen wat ze willen....ik ga zo even op de koffie bij sinterklaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@hb1981 Nee, wat ik zeg is dat er geen verschil in geluid tussen receivers en versterkers zit. Als je toch verschil meent te horen, komt dit bijv. door de equalizer. Verder is het totaal niet de bedoeling dat het kinderachtig bij je overkomt, maar stellen dat jouw visie waar is, omdat je vaak dingen koopt en er verstand van hebt, is nogal een raar argument. ;) Daarom mijn vraag aan jou: doe diezelfde uitspraken nu ook eens in het zilverenkabeltopic, of draag bij aan de audio-meeting waar we gaan testen of er wel/geen verschil zit tussen versterkers en receivers. Geniet van je koffie! (y)

Pagina: 1