Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-07 10:53
Sinds ik Firefox 59 heb krijg ik bij tweakers.net de opmerking dat mijn browser geen pushnotificaties ondersteund:

Je huidige browser ondersteunt geen pushnotificaties

Nou heb ik in de changelog gezien dat Mozilla één en ander heeft aangepast met betrekking tot push notificaties (namelijk dat je ze in z'n geheel uit kan zetten en niet steeds die hinderlijke popup krijgt of een bepaalde site je push berichten mag sturen).

Ik heb in m'n about:config in elk geval de dom.webnotifications en dom.push dingen 'enabled' staan, dus dat is het niet.

Ik vroeg me af of anderen dit ook hebben en dat het dus bij mij is, of dat dit nu een bug is in, of Firefox of tweakers.net.

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op mijn FF59, op Windows 10, krijg ik nog wel push-notificaties. In ieder geval sinds dinsdagavond tot nu (moment van posten).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Vreemd dan. Bij mij doet ie het niet op Windows 10, Android 8.1 en Windows 7 (werk computer)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
Ik ben er uit. Ik denk dat het een bug in Firefox 59.0.x is.
Ik kan het nu reproduceren.

Ik accepteer push-notificaties van tweakers.net
Nu komt hij in het lijstje van:
Instellingen - Privacy & Beveiliging - Toestemmingen - Notificaties
Ik vink aan dat ik geen andere sites wil hebben.

Vervolgens:
Instellingen - Privacy & Beveiliging - Geschiedenis - Geschiedenis Wissen zodra Firefox afsluit aan
Instellingen van die optie en beide vinkjes bij 'Gegevens' aan

Firefox afsluiten en opnieuw opstarten
- tweakers.net kan nu geen push berichten meer sturen.
De instellingen zijn verwijderd door het vinkje "Websitevoorkeuren", wat op zich dus klopt.

Als ik nu bij: Instellingen - Privacy & Beveiliging - Toestemmingen - Notificaties het vinkje weer uit zet (dus dat ik wel weer nieuwe push berichten wil ontvangen) dan zal dit toch niet meer lukken.

Na wat geprut heb ik hetvolgende gevonden:

Ik ben er achter gekomen dat in mijn profiel:
%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\XXXXXXXXXX.default\notificationstore.json de instelling WEL is behouden, waardoor er blijkbaar een soort inconsequentie is ontstaan. Door daar de tweakers.net regel te verwijderen en Firefox te herstarten kan tweakers.net het weer aanvragen, en komt alles weer goed.

Doe er je voordeel mee. Ik ga even uitzoeken hoe ik bij Mozilla een bugreport kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lenwar
Bugzilla: bug 1446814