Fan Controller voor buiten de kast.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander465
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 20:12
Hi,

Ik zoek naar een fan controller, maar geen gewone. En blijkbaar is het ook niet makkelijk te vinden.
Het moet namelijk een fan controller zijn die op zichzelf gewoon de fans harder zet als de temperatuur hoger word. De kast/computer zit namelijk in nog een kast (Kastception Ohhh). En deze kast moet ook goede airflow hebben. De fans heb ik al dan zijn noctuas pwm van 200mm. Maar deze moeten ook aangestuurd kunnen worden op basis van temperatuur in de kast dus niet perse de computer. Het mag wel maar liefst dat het buiten de computer geregeld kan worden.

Zelf dacht ik aan zo'n scythe, deze heb ik ook thuis in m'n eigen pc zitten. Probleem is dat deze niet op zichzelf veranderen qua speed als het warmer word. Ik krijg wel gewoon een output hoe warm het is met die leuke temperatuur sensors. Maar ik heb dus iets nodig wat automatisch gaat.

Heeft iemand een suggestie? Dan hoor ik het graag.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 13:59
Ik heb zelf geen ervaring met het product, maar voor de prijs zou je t best kunnen proberen: https://nl.aliexpress.com...ae803_4&priceBeautifyAB=0

Temperatuur gestuurde pwm fan-controller.

[ Voor 3% gewijzigd door gastje01 op 15-03-2018 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-09 14:57
pricewatch: Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller

Deze in je computer bouwen.
Temeratuursensoren kun je dan, in jou geval, buiten je case verwerken in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leander465
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 20:12
gastje01 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:51:
Ik heb zelf geen ervaring met het product, maar voor de prijs zou je t best kunnen proberen: https://nl.aliexpress.com...ae803_4&priceBeautifyAB=0

Temperatuur gestuurde pwm fan-controller.
Hmm dat ziet er een beetje vaag uit. Jammer van de lange bezorgtijd anders had ik dat wel geprobeerd. De reviews zien er ook best vaag uit. Maar misschien op lange termijn valt het te proberen.
Dank daarvoor!
diefightdie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:56:
pricewatch: Gelid Solutions SpeedTouch 6 Fan Controller

Deze in je computer bouwen.
Temeratuursensoren kun je dan, in jou geval, buiten je case verwerken in de kast.
Wow, _/-\o_
Dit komt er inderdaad het meest in de buurt. Misschien zou ik iets kunnen proberen om gewoon de pcb eruit te slopen en in de kast dit verwerken. Als die zelfstandig werkt is het natuurlijk alleen stroom in en dat lukt wel. Dank voor het snelle antwoord!

Ik zoek wel nog steeds naar meer suggesties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 13:59
Leander465 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:05:
[...]

Hmm dat ziet er een beetje vaag uit. Jammer van de lange bezorgtijd anders had ik dat wel geprobeerd. De reviews zien er ook best vaag uit. Maar misschien op lange termijn valt het te proberen.
Dank daarvoor!
Het was gewoon m'n eerste zoekresultaat. Je zie dat het printje in meerdere shops op Ali/GB/BG aangeboden wordt, sommigen hebben wel een (iets) duidelijkere beschrijving. Deze bijvoorbeeld. Zoals ik t zie kun je met de dip-switches de temp range instellen. Vanaf een bepaalde waarde zullen de fans gaan versnellen, boven een bepaalde ingestelde temp zullen ze op maximaal draaien.

Vage beschrijvingen en een beetje knutselen hoort er voor die prijs gewoon bij, maar als t doet wat je wil, waarom niet. Als je een kant en klare oplossing zoekt zou ik even verder kijken :)