Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22
Allereerst het probleem waar ik mee bezig ben:
Voor een retro-lan probeer ik een OS in elkaar te zetten voor iedereen zodat alles voor iedereen in een keer goed is ingesteld. Zo voorkomen we mismatches en verkeerde instellingen. Dit OS deel ik dan vervolgens aan iedereen uit. De games die iedereen heeft wil ik het liefst ook pre-installen.

De lijst met gespeelde games:

• Half-life DM // Cold ice // CS 1.6
• rollcage
• kingpin
• Tank racer
• GTA 2
• Tony Hawk Pro Skater 2
• Revolt
• Trackmania
• Carmageddon 2
• Starcraft
• NFS 3
• Soldier of Fortune
• Motocross Madness
• Delta Force

• red faction
• Red Alert 2
• homeworld
• mech commander
• Wargasm
• Diablo 2
• Quake 3
• viper racing
• populous 3
• ghost recon
• rainbow six
• blood 2
• Flatout 2
• Unreal Tournament

Sidenote:
Bovengenoemde games zijn bij ieder legaal in bezit.

Bedachte oplossing(en):
Mijn eerste oplossing was om windows XP in VMware en Virtualbox (met guestaddon) te draaien. Met deze oplossing kreeg ik echter niet voldoende 3D acceleratie. Daarbij gaf dit wel wat licentie problemen met Windows, aangezien niet iedereen XP in het bezit had.

Mijn huidige oplossing is een Live Linux Distro met persistency. Om te voorkomen dat een USB stick te veel met schrijf operaties te maken krijgt heb ik gekozen voor een complete externe HDD. Ik heb de volgende tutorial doorlopen: https://askubuntu.com/que...tu-usb-with-more-than-4gb
Als distro koos ik voor Sparky Linux 5.2 GameOver Edition. Deze had ik hernoemd naar een Ubuntu bestand om het Universal USB Installer werkend te krijgen met persistency. Het geheel draait, maar de schrijfruimte is nog steeds helaas maar 4 Gb.

Vraag:
De directe, korte vraag is of iemand een werkende oplossing heeft om een live distro met meer dan 4 gb aan schrijfruimte te krijgen (vandaar dat ik koos voor het NWOS subforum).

De alternatieve, grote vraag is of er eventueel een nog betere oplossing is voor het grotere vraagstuk.

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zanussi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-02-2022
Dit klinkt als een nachtmerrie. Je zou images van je live-os zo groot als je wilt kunnen hosten op een pc die als pxe/boot-server en bestands-server en misschien zelfs als game-server fungeert, dit in de plaats van de usb-sticks die je nu gebruikt voor clients. Clients configureren om te lan-booten vanaf het lokale lan om jouw live-os te laden en te starten. Kijk eens naar Slax Linux. Het is nu gebaseerd op Debian. Heb je eenmaal een pxe/boot-server die Slax serveert aan clients dan kan je alles doen wat je wilt op je clients. Je zou bash script kunnen inzetten om schijfruimte die beschikbaar is op clients in gebruik te nemen.

Maar deze oplossing alleen geschikt voor lan-in-een-zaaltje en is niet inzetbaar over het internet. Dan kan je beter allemaal SteamOS draaien.

Kudos voor het listen van CS1.6 / Carmageddon 2 overigens.

[ Voor 55% gewijzigd door zanussi op 15-03-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:22
Het klopt dat dit project al een aardig tijdje loopt. En ik doe het zelfs niet alleen.

Naast de lan-in-een-zaaltje was het plan eigenlijk om ook de mogelijkheid te creeeren om via een VPN te gamen. Tegenwoordig hebben mensen het namelijk een stuk drukker en is het bijna onmogelijk om iedereen in een zaaltje te krijgen 8)7

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Toch even terug komen op je Sidenote. Het is niet omdat de spelers licenties hebt dat jij je oplossing mag gaan verdelen. Jij hebt namelijk geen licentie om als verdeler voor deze software op te treden. Laat staan dat iemand je VM later gewoon nog even ergens online gooit.

Dat gezegd zijnde: waarom verspreid je niet gewoon de configs onder de spelers? Dat kan je ook perfect scripten en je houd een filetransfer van hoogstens enkele MB over.

Ik mag er daarnaast toch ook vanuit gaan dat als iedereen licenties heeft dat zij de games reeds op een systeem hebben staan met hun eigen config. Als ik bijv. games speel heb ik een totaal andere keymapping dan de meeste andere mensen. Geen wasd voor mij. Het laatste wat ik dan zou willen is dat iemand mij een nieuwe game met een nieuwe config gaat geven. Als je het dus helemaal goed wil doen ga je nog een stap verder en script je de configs op een manier dat ze dus enkel de parameters aanpassen die problemen kunnen geven.

No keyboard detected. Press F1 to continue.