Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Om samen met een geluidstafel opnamen te kunnen doen wil ik graag een 1u computer hebben ter vervanging van mijn huidige 1u computer. De computer moet 32sporen audio (wave) kunnen opnemen en meerdere sporen audio kunnen afspelen. Geen moeilijke plugins dus niet echt CPU intensief. 16 sporen werkt al best aardig op een Q6600 met 4gb ram.
De geluidskaart zit in de mengtafel dus daar stel ik ook verder geen eisen aan.
Het OS komt op de m.2 ssd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtlijn is 650. Met een goede onderbouwing te rekken naar 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 500gb 2,5"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Betrouwbaarheid is belangrijker dan snelheid dus liever geen b-merken. Verder veel goede ervaring met asus en gigabyte voor het moederbord, slechte ervaringen met AMD en het liefste Samsung voor de SSD. Edit: Geen AMD graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het staat eigenlijk al vast dat de Supermicro behuizing de juiste keuze is. Een 1u server met 2x 2,5" brackets zodat je makkelijk op het einde van de dag een disk er uit kan halen zodat je een backup los hebt van de computer. Deze brackets ga ik vullen met 2 x 500gb harde schijven.
De eis is 1u omdat dit in een kist komt.
Wat ik niet zeker weet is of ik de beste moederbord, cpu en koeler combinatie heb gekozen.
Edit: De GPU is niet meer nodig. Deze pc is dus eigenlijk alleen voor opname. Dus ik wil graag weten wat een goede cpu/moederbord/geheugen/cpu koeler zou zijn. Met een grote voorkeur voor Intel.
Om samen met een geluidstafel opnamen te kunnen doen wil ik graag een 1u computer hebben ter vervanging van mijn huidige 1u computer. De computer moet 32sporen audio (wave) kunnen opnemen en meerdere sporen audio kunnen afspelen. Geen moeilijke plugins dus niet echt CPU intensief. 16 sporen werkt al best aardig op een Q6600 met 4gb ram.
De geluidskaart zit in de mengtafel dus daar stel ik ook verder geen eisen aan.
Het OS komt op de m.2 ssd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtlijn is 650. Met een goede onderbouwing te rekken naar 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x 500gb 2,5"
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7400 Boxed | € 162,- | € 162,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Supermicro SuperChassis 510T-203B | € 140,55 | € 140,55 |
| 1 | Zalman CNPS2X | € 31,- | € 31,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR21N15S8/8 | € 77,02 | € 77,02 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 116,83 | € 116,83 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,35 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Betrouwbaarheid is belangrijker dan snelheid dus liever geen b-merken. Verder veel goede ervaring met asus en gigabyte voor het moederbord, slechte ervaringen met AMD en het liefste Samsung voor de SSD. Edit: Geen AMD graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het staat eigenlijk al vast dat de Supermicro behuizing de juiste keuze is. Een 1u server met 2x 2,5" brackets zodat je makkelijk op het einde van de dag een disk er uit kan halen zodat je een backup los hebt van de computer. Deze brackets ga ik vullen met 2 x 500gb harde schijven.
De eis is 1u omdat dit in een kist komt.
Wat ik niet zeker weet is of ik de beste moederbord, cpu en koeler combinatie heb gekozen.
Edit: De GPU is niet meer nodig. Deze pc is dus eigenlijk alleen voor opname. Dus ik wil graag weten wat een goede cpu/moederbord/geheugen/cpu koeler zou zijn. Met een grote voorkeur voor Intel.
[ Voor 6% gewijzigd door Hennie-M op 15-03-2018 15:36 ]