Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-08 15:37
Ik heb een Medion E6436 laptop met I3-7100 processor en 16 Gb ddr4 2400mhz geheugen en een Phison 128GB m.2. sata ssd. Als ik de lees en schrijfsnelheid meet met hddtune kom ik uit op 440 mb/s (lezen) echter de Phison ssd moet 550 mb/s kunnen max. echter dit haal ik dus nooit. Phison heeft 93.000 iops

Gesprek gehad met iemand van Coolblue , die zei dat de laptop een stuk sneller word met die Samsung 960 evo erin , (max. 3200 mb/s en 330.000 iops) echter op internet filmpjes gezien dat booten en schakelen tussen programmaas geen enkel verschil uitmaakt tussen de Phison en de Samsung (dus weggegooid geld).

De Samsung zou enkel sneller zijn als ik grote bestanden moet kopieeren , maar dat doe ik nooit.

Wie kan me wat advies geven want de 1 zegt dit en de ander weer dat, als ik met die Samsung 2 seconden sneller boot dan de Phison heeft het geen toegevoegde waarde namelijk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Ga je helemaal niets van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 03:36
Weinig verschil in praktijk. Maar loop je ergens tegenaan dat je aan upgraden/vervangen denkt?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merk je niks van in een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Nee laptop is voor huis tuin en keuken gebruik, maar als die laptop bv veel sneller boot , schakelt tussen de programmaas enz is het aanschaffen te overwegen en die man van coolblue zegt dat ik dat echt ga merken als ik die evo erin zet (kan ook verkooppraatje zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:11
Mensen van grote winkelketens zoals Coolblue hebben helaas in de meeste gevallen te weinig adequate kennis van de verschillende producten die ze aanbieden om goed advies te kunnen geven.

[ Voor 0% gewijzigd door blauwester op 15-03-2018 12:54 . Reden: taalvouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ga je niet merken, ben het eens met de bovenstaande meningen.

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:22

WCA

Als je het al merkt, zal het marginaal zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zelfs al pak je de snelste SSD die er op dit moment is, tegenover een eerste generatie SSD zoals een Vertex 1 60GB, ga je er nog niet echt wat van merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
Ok allemaal bedankt voor jullie info

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Mogelijk werkt de 960 evo überhaupt niet eens. Dat het een m.2 slot is zegt niets, het gaat om of er SATA of PCIe overheen loopt. Dat verschilt. Op een slot met alleen SATA kan geen PCIe SSD als de 960 evo draaien.

Dat staat los van bovenstaande, maar wel handig om te weten allicht

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper1967
ok blijft de phison erin bedankt
Pagina: 1