Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-12-2023
Ik ben opzoek naar mensen die zowel een iPad als een Android tablet hebben en welke ze het liefst gebruiken. Zelf heb ik qua smartphone een voorkeur voor Android, maar ik heb via m'n werk een hele tijd een iPad Air 2 gehad en die beviel best wel goed. Nu wil ik zelf een tablet aanschaffen maar ik vind het moeilijk te kiezen tussen Android en iOS.

Techradar vindt dat ik gewoon de iPad (2017) moet kopen

Dus concreet is mijn vraag eigenlijk dit. Zijn er hier mensen die beide hebben en welke bevalt beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-04 09:52

DarkUnreal

Postmaster General

Ik zou de vraag anders formuleren. Wat ga je met je tablet doen, en wat is je budget.

Als je alleen een beetje internet, kan een Android tablet van 100 - 200 euro goed genoeg zijn. Beetje jammer als je dan een 500+ euro iPad haalt.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
De Apple iPad Wi-Fi 32GB (2017) is €360
de Samsung Galaxy Tab S2 9,7" WiFi 32GB (2016) is €341
de Samsung Galaxy Tab S3 is €585

Dus die prijzen die je noemt kloppen niet helemaal. De nieuwe iPad is een stuk goedkoper geworden, en doet qua prijzen nu gewoon mee met de concurrentie.

Ik ga er niks speciaals mee doen; gewoon wat internetten, lezen, bladmuziek en misschien dat ik een keer een aflevering van een serie netflix. Maar dan is een snappy tablet met een HDR scherm alsnog wel fijn.

[ Voor 17% gewijzigd door aufbakanleitung op 15-03-2018 11:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik steek het anders in en dat is puur op de ervaring thuis de afgelopen jaren.

1. Apple blijf ik beter vinden met de interface
2. Android heeft meer mogelijkheden tot sideloaden van apps
3. High-end tablets en batterijduur is in het voordeel van Android
4. Afschrijving-technisch is Apple voordeliger
5. Apple lijkt iets meer quirks te hebben ivm uitwisselen bestanden
6. Apple heeft wel (over de hele linie) langer ondersteuning voor OS-updates

Dit op basis van 3 generaties iPhone, een Air, een Nexus 7, een Medion tablet, en 2 generaties Android op smartphone. Ikzelf heb 0 voorkeur maar kan niet wennen aan Apple; hierdoor gebruik ik thuis alle Android-devices en zijn de Apple-devices vaak door Mw. MAX3400 in gebruik.

Het grappige is wel, en dat is puur een observatie; er wordt vaker naar mijn smartphone gegrepen dan naar de Apple-devices om "even snel" iets op te zoeken zoals, pak 'm beet, Thuisbezorgd, specifiek YT-filmpje of een lokatie via Maps. Daar lijkt Android toch op de een of andere manier makkelijker/sneller mee om te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 15-03-2018 11:29 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:33
Afgelopen jaar heb ik een Samsung Tab 10 tablet en een iPad1 besloten te vervangen voor 1 nieuwe tablet en toen gekozen voor een iPad. Waarom ik dat deed, en waarom ik jou hetzelfde aanraad is:

Apple levert gewoon 3-4 jaar software updates op deze tablet en helaas is dat bij Android tablets minder goed geregeld (al kun je daar vaak zelf wat met custom roms knutselen, als je dat leuk vind....).
Daarnaast is het eco systeem voor specifieke tablet apps bij Apple beter dan bij Android (Android apps worden vaak opgeblazen op een tablet).
En als laatste, je weet al dat een Apple tablet je goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopTheWood
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:17
swhnld schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:29:
Afgelopen jaar heb ik een Samsung Tab 10 tablet en een iPad1 besloten te vervangen voor 1 nieuwe tablet en toen gekozen voor een iPad. Waarom ik dat deed, en waarom ik jou hetzelfde aanraad is:

Apple levert gewoon 3-4 jaar software updates op deze tablet en helaas is dat bij Android tablets minder goed geregeld (al kun je daar vaak zelf wat met custom roms knutselen, als je dat leuk vind....).
Daarnaast is het eco systeem voor specifieke tablet apps bij Apple beter dan bij Android (Android apps worden vaak opgeblazen op een tablet).
En als laatste, je weet al dat een Apple tablet je goed bevalt.
Hier sluit ik me bij aan. Het aantal apps dat geoptimaliseerd is voor het grotere scherm van de tablet is bij Apple gewoon veel meer. Ik gebruik zelf ook een combinatie van een Android-telefoon en iPad en ik moet zeggen dat het prima werkt. Ik gebruik veel van Google's services en die zijn allemaal beschikbaar voor de iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Ik werk voor een bedrijf dat ICT-hulp verleent aan consumenten, en ik kan je van harte een iPad aanbevelen. Dat zeg ik als Android- en Windows-gebruiker. Simpel gezegd: op tablets werkt iOS stukken beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Ik heb aan de hand van de reacties hier gekozen voor de iPad en hardware technisch is het een heel mooi ding, maar ik moet zeggen dat ik me wel erg stoor aan allerlei iOS typische dingen:
  • Het scrolt langzaam (!)
  • je moet wachtwoorden intikken met het Apple toetsenbord
  • iets openen met een bepaald programma is erg vaak klikken (midi met Synthesia)
  • Facebook kan alleen links in de facebook browser openen
  • je moet vaker voor bepaalde functies van apps betalen dan bij Android
  • geen terug knop (!)
  • Youtube wil niet fullscreen vanuit Reddit en Facebook
  • de reddit apps vind ik maar wat slecht werken
  • veel apps die er standaard opstaan die ik niet hoef
Dus ik zit te denken om 'm terug te brengen, maar ik vind dan de huidige selectie Android tablets niet erg aansprekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 14:38

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

aufbakanleitung schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:33:
Ik heb aan de hand van de reacties hier gekozen voor de iPad en hardware technisch is het een heel mooi ding, maar ik moet zeggen dat ik me wel erg stoor aan allerlei iOS typische dingen:
  • iets openen met een bepaald programma is erg vaak klikken (midi met Synthesia)
  • geen terug knop (!)
Dus ik zit te denken om 'm terug te brengen, maar ik vind dan de huidige selectie Android tablets niet erg aansprekend...
Beetje offtopic: ik weet niet welke reddit-apps je hebt getest, maar ik ben groot liefhebber van Antenna. Vanuit daar kan je ook fullscreen YouTube video's bekijken.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-04 14:42

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

• geen terug knop (!)
Welke iPad heb je precies gekocht?
- langzaam scrollen ligt aan jezelf: hoe sneller jij je vinger beweegt, hoe sneller hij scrollt. Nooit vertraging daarbij gemerkt.
- wachtwoorden: ja duh, hoe anders? Je kunt ook touchID en sleutelhanger inschakelen, dat wordt door sommige apps ondersteunt en kan ook voor de store en Apple ID ingesteld worden. Mijn iPad vraagt me zowat nooit om een wachtwoord.
- dat is inderdaad iets iOS-specifieks, dit is een bewuste keuze van Apple geweest. Apps moeten het op een bepaalde manier implementeren, en blijkbaar doet Synthesia (is dat een app?) dat niet helemaal lekker. Ligt dus niet echt aan iOS zelf, maar heeft er wel mee te maken.
- Facebook kan links ook prima in Safari openen, maar dat is een extra knopje. Wederom: keuze van Facebook, niet van Apple/iOS. De default setting voorkomt overigens wel dat apps zomaar je Safari overhoop halen qua tabbladen enzo.
- Geen idee. Dat is wederom een keuze van de ontwikkelaar en niet van Apple, hoewel de ontwikkelaar je graag anders wil doen geloven.
- Terug-knop: niet nodig. Je swipet gewoon even naar rechts en voilà!
- Daar zijn dus apps voor. Vanuit Safari zou dit gewoon moeten kunnen overigens, dat werkt bij mij namelijk prima.
- Standaard apps kun je tegenwoordig ook verwijderen. Even vinger erop laten liggen en dan op het kruisje drukken.

Het klinkt alsof je nog geen moeite hebt gedaan om te kijken hoe e.e.a. precies werkt. Tuurlijk, dingen gaan anders maar de klachten die jij noemt zijn nou precies van die dingen die nét even anders werken. Als je dat niet wilt, had je geen iPad moeten kopen maar dan had je hier ook geen advies moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MAX3400 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:29:
1. Apple blijf ik beter vinden met de interface
Kwestie van smaak denk ik, ik vind de interface volkomen kut.
2. Android heeft meer mogelijkheden tot sideloaden van apps
Dit vind ik ook een pluspunt. I, gebruik het niet vaak maar soms is het handig.
3. High-end tablets en batterijduur is in het voordeel van Android
Weet ik niet zo zeer. Ik gebruik min iPad zeer frequent en ben zeer te spreken over de accuduur.
4. Afschrijving-technisch is Apple voordeliger
Dat denk ik ook. Tweedehands Apple meuk is nog wel redelijk te verhandelen.
5. Apple lijkt iets meer quirks te hebben ivm uitwisselen bestanden
Zacht uitgedrukt. M.b.t. bestandsuitwisseling met niet-Apple meuk is het wederom, volkomen kut.
6. Apple heeft wel (over de hele linie) langer ondersteuning voor OS-updates
Absoluut een plus. Mijn iPad is vijf jaar van updates voorzien. Dat zie ik Android niet doen.
[quote]
Mijn telefoon is Android, zou niet anders willen maar voor tablet heeft iPad nog de voorkeur alhoewel een Surface of kleinere W10 me ook wel wat lijkt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:33

In je openingspost was je heel tevreden met de iPad van je werk, waardoor nu niet meer, wat is anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:56
evilution schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Mijn telefoon is Android, zou niet anders willen maar voor tablet heeft iPad nog de voorkeur alhoewel een Surface of kleinere W10 me ook wel wat lijkt.
Dit dus. heb een paar jaar geleden mijn MacBook Pro de deur uitgedaan ten faveure van een Surface Pro. Was achteraf gezien een hele goede beslissing voor mij. Nu moet ik wel bekennen dat ik sinds mijn Sony Z1, wat mijn eerste "grotere" telefoon wa, ik steeds minder met een tablet doe. Tegenwoordig helemaal en zou ook niet meer naar een kleiner scherm oppervlak kunenn. Voor zaken die ik dan toch op een tabletachtig iets wil doen pak ik serieus mijn Surface Pro. Als ik op reis ben, dan staat er behoorlijk wat films of series op mijn 200GB kaartje. Erg fijn allemaal. Mis dan ook de iPad totaal niet meer. De kids hebben ze nu in gebuik, en daarvoor is het nu prima. Als ze aan vervanging toe zijn, kijk ik wel verder. Maar dat het dan een ouder type Surface kan worden, is best groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aufbakanleitung
Icephase schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 15:26:
[...]

Welke iPad heb je precies gekocht?
De 2018 versie
- langzaam scrollen ligt aan jezelf: hoe sneller jij je vinger beweegt, hoe sneller hij scrollt. Nooit vertraging daarbij gemerkt.
Heb jij ook een Android? Geef maar eens een zwiep naar beneden op beide. Mijn iPad gaat dan heel gestaag, terwijl mijn Android dat erg snel gaat.
- wachtwoorden: ja duh, hoe anders? Je kunt ook touchID en sleutelhanger inschakelen, dat wordt door sommige apps ondersteunt en kan ook voor de store en Apple ID ingesteld worden. Mijn iPad vraagt me zowat nooit om een wachtwoord.
Ik heb Swiftkey ingesteld, maar die gaat weg bij wachtwoorden. Een veiligheidsoverweging, maar ik vind het niks.
- dat is inderdaad iets iOS-specifieks, dit is een bewuste keuze van Apple geweest. Apps moeten het op een bepaalde manier implementeren, en blijkbaar doet Synthesia (is dat een app?) dat niet helemaal lekker. Ligt dus niet echt aan iOS zelf, maar heeft er wel mee te maken.
- Facebook kan links ook prima in Safari openen, maar dat is een extra knopje. Wederom: keuze van Facebook, niet van Apple/iOS. De default setting voorkomt overigens wel dat apps zomaar je Safari overhoop halen qua tabbladen enzo.
- Geen idee. Dat is wederom een keuze van de ontwikkelaar en niet van Apple, hoewel de ontwikkelaar je graag anders wil doen geloven.
Ik snap dat het keuzes zijn van de app ontwikkelaars, maar die keuzes worden gemaakt omdat iOS een andere doelgroep heeft: Ouder, minder bekwaam met techniek, en meer bereidwillig om te betalen voor apps. En daar wringt 'm nou net de schoen. Ik val niet binnen die doelgroep, en ik stoor me aan de keuzes die ontwikkelaars anders maken dan bij Android.
- Terug-knop: niet nodig. Je swipet gewoon even naar rechts en voilà!
In de browser werkt dat, maar in apps niet. Dan moet ik doorgaans ergens linksboven drukken; erg ver weg imo.
- Daar zijn dus apps voor. Vanuit Safari zou dit gewoon moeten kunnen overigens, dat werkt bij mij namelijk prima.
- Standaard apps kun je tegenwoordig ook verwijderen. Even vinger erop laten liggen en dan op het kruisje drukken.
Ah, goeie tip. Ik ging er vanuit dat standaard apps niet weg konden.
Het klinkt alsof je nog geen moeite hebt gedaan om te kijken hoe e.e.a. precies werkt. Tuurlijk, dingen gaan anders maar de klachten die jij noemt zijn nou precies van die dingen die nét even anders werken. Als je dat niet wilt, had je geen iPad moeten kopen maar dan had je hier ook geen advies moeten vragen.
Natuurlijk werkt het net even anders, maar ik vind het ook vaak net even slechter. Vandaar mijn teleurstelling/irritatie.
Pagina: 1