Dubbele laag isolatie aanbrengen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Op dit moment ben ik de gipsplaten aan het vervangen in de hal op onze eerste verdieping. Deze zijn te beschadigd na het verwijderen van de gelijmde schroten.

Nu zie ik dat er een frame voor het bestaande frame is gezet. Vermoedelijk om het waterpas te maken. Allemaal prima, alleen zit er nogal wat ruimte tussen.

Nu is mijn idee om de folie te verwijderen, extra laag isolatie aan te brengen en een nieuwe laag dampwerende folie. Kan dit zomaar, of moet ik nog ergens rekening mee houden? Het gaat om een houtskelet opbouw, dus alle isolatie is mooi meegenomen, en zo vaak vervangen we de gipsplaten nou ook niet... ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mp7mvJv70Ni7s4OKYgjRHRsT/thumb.jpg

Beste antwoord (via Black Eagle op 15-03-2018 18:07)

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:50
Klopt, dat kan inderdaad, maar dan moet de tweede laag isolatie wel tegen de eerste aanzitten, geen luchtruimte/spouw ertussen

Overigens is dit ook geen ideale folie, neem als nieuwe folie dampremmende folie van Miofol

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:50
Klopt, dat kan inderdaad, maar dan moet de tweede laag isolatie wel tegen de eerste aanzitten, geen luchtruimte/spouw ertussen

Overigens is dit ook geen ideale folie, neem als nieuwe folie dampremmende folie van Miofol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Wat wil je uiteindelijk bereiken door extra isolatie te plaatsen? Verwacht je lagere stookkosten, of iets anders? Want het is een hoop werk, wat is de "winst" die je verwacht te behalen

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Widow schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:50:
Wat wil je uiteindelijk bereiken door extra isolatie te plaatsen? Verwacht je lagere stookkosten, of iets anders? Want het is een hoop werk, wat is de "winst" die je verwacht te behalen
Het is meer omdat het kan. De muur ligt nu toch open en zoveel werk is het nu ook weer niet om er gelijk wat extra isolatie tussen te doen. Alle winst die hier uit komt is mooi meegenomen. Daarnaast moest bij de trap sowieso nog isolatie, hier ontbrak een hele strook van ~30cm, geen idee wat daar gebeurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Dus je hebt geen fatsoenlijke binnenmuur? Heb bij mij zo een constructie weggesloopt en een echte binnenmuur opgemetseld zodat er weer een fatsoenlijke spouw ontstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Als die gipsplaten kierdicht worden gemonteerd is die tussenruimte gewoon een luchtspouw en dat isoleert heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:50
Sethro schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 20:06:
Als die gipsplaten kierdicht worden gemonteerd is die tussenruimte gewoon een luchtspouw en dat isoleert heel erg goed.
De allerbelabertste isolatiemateriaal isoleert 7x beter dan jou suggestie....dus haal ' erg' maar weg of zet het ergens anders in je zin :+

Het beste dat je kunt doen is Kingspan resolplaat ervoor zetten, de beste isolator, ( Prijstechnisch) Dan luchtdicht afwerken aan de binnenzijde en 2 cm groeneplaat + gipsplaat ervoor, dan heb je een hele stevige binnenmuur. En kun je er ook wat aan ophangen

[ Voor 26% gewijzigd door technopeuter op 30-03-2018 08:00 ]

diskeltische lurker

Pagina: 1