Aannemer beschadigt deurklink maar ontkent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rouchken11
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:28
Hier ben ik weer. De situatie is als volgt: een aannemer, die bij ons aardig wat in de nieuwbouw gemaakt heeft, moest gisteren terugkomen voor een herstelling aan een badomkadering waarbij hij een fout gemaakt had, samen met nog wat andere kleine prulletjes die nog in orde gebracht moesten worden.

Dit waren alles samen redelijk wat kleine prulletjes (tis op zich een goeie aannemer maar soms wat slordig hebben we achteraf helaas gemerkt) en 1 groter werk dus: die omkadering.

Nu heeft de aannemer ergens in de loop van de dag de klink aan de binnenkant van de voordeur beschadigd; een witte klink en het bedekkend materiaal is daar afgebroken tot op het metalen (oid) onderstel. Het afgebroken stukje is op zich niet groot (een broodkruimel) maar zit wel aan de voorkant en is dus heel erg visibel.

Toen ik die ochtend ging werken was die beschadiging nog niet, mijn echtgenote is de hele dag niet buiten geweest omdat die aannemer thuis was, de enige die dus binnen en buiten liep was hij en zijn werkman.

's avonds toen ik thuiskwam en de deur sloot, viel me dit direct op (heb de aannemer gemist met een half uurtje), direct even contact met hem opgenomen en je raad het al:
een hele litanie dat zij al die kleine prullen wel herstellen, met veel gezaag errond en ook het finaal ontkennen van de beschadiging van de klink van de voordeur.
Tja, bewijzen heb je niet van zoiets natuurlijk, je gaat niet iedere cm² waar zo'n aannemer doorloopt op voorhand fotograferen.

Wat kan ik in zo'n situatie doen ?

Acties:
  • +54 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:29
Een deurklink van 'n paar tientjes? Nieuwe kopen en geen tijd of woorden meer aan verspillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laat het gaan. Dit ga je niet kunnen bewijzen en de schade verhalen zal dus lastig en waarschijnlijk onmogelijk worden als de aannemer dit ontkent.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 16:44

eagle00789

Est. November 2005

*rantmode enabled*
Als je logisch nadenkt, dan heb je dus geen enkel bewijs dat het de aannemer geweest is. Misschien is het de werkman wel geweest. Misschien zelfs je wederhelft wel en durft hij het je niet te vertellen.
*rantmode disabled*
Te veel als vragen geven geen compleet beeld. Laat het gaan en koop een nieuwe deurklink. Kost je max 50 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Misschien viel het je pas op doordat er werklui waren geweest?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik geloof je meteen. Er zijn bij mij ook heel wat werklui over de vloer geweest en wij noemen ze niet voor niets 'rauwdouwers'. Er zijn tegenwoordig nog maar weinig (en dan generaliseer ik natuurlijk) echte vaklui die hun werk gewoon in 1x goed doen en/of resepct hebben voor andersmans spullen.
Of bijvoorbeeld zoiets als even je vieze werkschoenen uitdoen als je over de net gelegde houten vloer loopt.....

Maar zoals hierboven al gezegd is het moeilijk bewijzen. En moet die aannemer nog meer bij jullie doen? Dan kan je 'm beter maar te vriend houden en deze kleine schade voor lief nemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Medione1210 op 15-03-2018 09:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Bewaar de oude deurklink voor als de aannemer nog eens terug moet komen ;) Dan wissel je die even...

Maar verder is t al gezegd, nieuwe kopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rouchken11
Duidelijk, gevalletje "verlies slikken dus"
Wel erg dat mensen zo fel hun verantwoordelijkheid ontlopen. Ik ben zelf zo niet opgevoed en dat kan me soms kwaad maken.
Die kerel heeft verdorie voor tegen de 30.000 euro aan schrijnwerkerij in ons huis gezet en dan gaat hij zo onnozel en onbeschoft doen over een klink... Dat kan er bij mij niet in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

rouchken11 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:56:
Hier ben ik weer.

Wat kan ik in zo'n situatie doen ?
Ff een nieuw afdekplaat of klink kopen en monteren, klaar. Dit kun je nooit toewijzen en bewijzen aan 'werklui' die je woning hebben betreden. voor mij heeft dit topic ook geen enkele waarde, want het zal wel weer volkomen te staan met hoe 'werklui' omgaan met woningen, zoals Medione al begint.
Dus wat wil je bereiken met dit onderwerp ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rouchken11 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:50:
Wel erg dat mensen zo fel hun verantwoordelijkheid ontlopen. Ik ben zelf zo niet opgevoed en dat kan me soms kwaad maken.
Die kerel heeft verdorie voor tegen de 30.000 euro aan schrijnwerkerij in ons huis gezet en dan gaat hij zo onnozel en onbeschoft doen over een klink... Dat kan er bij mij niet in :)
Dus je gaat er, zonder enige vorm van bewijs, al vanuit dat hij dit wel bewust gedaan heeft en er nu over liegt. Wellicht was hij het niet of is het geheel ongemerkt gegaan. Hoe zou jij reageren als je een klus voor iemand uitvoert en hij opeens over de deurklink begint terwijl jij geen flauw idee hebt waar dat vandaan komt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

offtopic:
mooie woorden hier: schrijnwerkerij, werkman, litanie, gezaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:16
Je weet dus niet of hij het is geweest, de zaken die je noemt zijn geen bewijs. Misschien heeft hij ook echt geen idee waar je het over hebt, waarom zou hij dan even een nieuwe klink moeten betalen? Probeer het ook eens vanuit hem te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Judge, jury and executioner....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:09
Duidelijk geval van het even van beide kanten proberen te bekijken. Natuurlijk snap ik hoe je je voelt, voor jou is het klip en klaar dat de aannemer dit heeft gedaan en er dus ook voor moet betalen. Maar vanuit hem gezien doe jij misschien wel onnozel en onbeschoft ;-)

Maar denk hier eens aan:
- Of hij heeft er echt niks mee te maken maar wordt meteen beschuldigd van van alles
- Of hij heeft het wel gedaan maar niet gemerkt, zoals je weet is tijdsdruk ook een ding en moet je soms opschieten wat tot dit soort dingen kan leiden etc.
- Of hij heeft het gedaan en bewust gedacht, Ha!, ik zeg lekker niks en dat scheelt me weer mooi 30 euro

allemaal plausibel, jij gaat automatisch uit van optie 3. Stel dat je aannemer bent en je merkt constant dat mensen je voor van alles en nog wat aansprakelijk proberen te stellen, dan is je eerste reactie niet "Oh prima, ik betaal wel joh, zal ik wel gedaan hebben..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23
Overigens bizar hoe een deurklink kennelijk zo makkelijk kan beschadigen, na een dagje gebruik door 1 - 2 personen? Dan kan je elke maand wel een nieuwe deurklink erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat er dan overblijft om te doen is hem geen volgende klus te gunnen. En zal je hem niet aanraden bij vrienden en/of familie. Als dat op die manier blijft gaan zal hem dat op den duur gaan kosten. Of hij moet verder zo goed zijn werk hebben gedaan dat je hem alsnog een volgende klus gunt. In dat laatste geval neem je gewoon je verlies omdat de rest opweegt tegen dat vervelende punt.

Daar moet je verder niet boos over worden, dat is slecht voor de bloeddruk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

MoiZie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:28:
Overigens bizar hoe een deurklink kennelijk zo makkelijk kan beschadigen, na een dagje gebruik door 1 - 2 personen? Dan kan je elke maand wel een nieuwe deurklink erop zetten.
Werkmannen hebben natuurlijk spullen bij zich die gemakkelijk voor beschadiging kunnen zorgen. Als je met je gereedschapskoffer of een uitstekend profiel tegen een deurklink aanstoot, is dat wat anders dan normaal gebruik.

Ik heb zelf bij klusjes in huis het lakwerk van een post beschadigd omdat je even de deurpost aantikt met iets scherps. Dat gebeurt niet bij normaal gebruik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

"Wel erg dat mensen zo fel meteen een ander de schuld geven. Die aannemer heeft dagen lang hard gewerkt en komt nu ook nog de kleine onvolkomendheden oplossen en dan ga jij zo onnozel en onbeschoft doen over een klink."

Two sides to every story......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:41

OmeJoyo

This is me

Croga schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:40:
[...]

"Wel erg dat mensen zo fel meteen een ander de schuld geven. Die aannemer heeft dagen lang hard gewerkt en komt nu ook nog de kleine onvolkomendheden oplossen en dan ga jij zo onnozel en onbeschoft doen over een klink."

Two sides to every story......
Dus als ik bij jou thuis een dag hard kom werken, dan mag ik ook een willekeurig voorwerp van +/- 25 euro beschadigen? Dit is toch wel een hele bizarre reactie 8)7

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
rouchken11 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:56:

Toen ik die ochtend ging werken was die beschadiging nog niet,
je hebt die ochtend speciaal gekeken of er een beschadiging zat? 8)7

Je hebt geen enkel bewijs, mss zat die beschadiging er al weken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
OmeJoyo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:46:
[...]

Dus als ik bij jou thuis een dag hard kom werken, dan mag ik ook een willekeurig voorwerp van +/- 25 euro beschadigen? Dit is toch wel een hele bizarre reactie 8)7
Natuurlijk niet, maar je eigen reactie is juist bizar. werk uitvoeren is geen vrijbrief om dingen tot een bepaald bedrag stuk te maken. Automatisch aannemen dat iemand iets kapot heeft gemaakt wat ook door een andere oorzaak kan komen, of per ongeluk gegaan is, en daar dan van aannemen dat je automatisch genaaid wordt is wat er bizar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Barrycade schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:56:
offtopic:
De deftige woorden zijn wel erg visibel (aanschouw TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:19

Croga

The Unreasonable Man

OmeJoyo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:46:
Reductio ad absurdum is nog nooit een zinvolle discussie vorm geweest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Nieuwe klink kopen of kauwgom kauwen, er in duwen en afstrijken. Eventueel afwerken met tip-ex.
Het is het gevecht echt niet waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rouchken11
Barrycade schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:56:
offtopic:
Ben een vlaming, niets abornmaals aan dat woordgebruik aan "onze" zijde van de grens ;-)
Fr33z schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:24:
[...]

Duidelijk geval van het even van beide kanten proberen te bekijken. Natuurlijk snap ik hoe je je voelt, voor jou is het klip en klaar dat de aannemer dit heeft gedaan en er dus ook voor moet betalen. Maar vanuit hem gezien doe jij misschien wel onnozel en onbeschoft ;-)

Maar denk hier eens aan:
- Of hij heeft er echt niks mee te maken maar wordt meteen beschuldigd van van alles
- Of hij heeft het wel gedaan maar niet gemerkt, zoals je weet is tijdsdruk ook een ding en moet je soms opschieten wat tot dit soort dingen kan leiden etc.
- Of hij heeft het gedaan en bewust gedacht, Ha!, ik zeg lekker niks en dat scheelt me weer mooi 30 euro

allemaal plausibel, jij gaat automatisch uit van optie 3. Stel dat je aannemer bent en je merkt constant dat mensen je voor van alles en nog wat aansprakelijk proberen te stellen, dan is je eerste reactie niet "Oh prima, ik betaal wel joh, zal ik wel gedaan hebben..."
Klopt ook natuurlijk. Goed punt. Ieder verhaal heeft idd 2 kanten en dat de aannemer hier defensief in gaat is wel begrijpbaar als je het langs zijn kant bekijkt. De communicatie langs zijn kant was nogal ongelukkig te noemen maar bon.
Tens schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:47:
[...]

je hebt die ochtend speciaal gekeken of er een beschadiging zat? 8)7

Je hebt geen enkel bewijs, mss zat die beschadiging er al weken.
Die beschadiging is heel erg visibel en kan je niet missen als je naar buiten gaat. Dïe was er die ochtend niet en als je ziet hoe fel er door de deklaag van de klink gegaan is, dan kan dit niet gekomen zijn door normaal gebruik. Daar moet je echt met iets scherps en stevigs tegen aan gezeten hebben. Zoals gereedschap of een omkadering voor een bad.
De werkman is die dag ook een stuk of tig keren binnen en buiten gelopen naar zijn camionette. Harde bewijzen zijn er niet nee, maar ik denk dat ieder persoon wel tot dezelfde conclusie kwam als het hem/haar zou overkomen.

De aannemer heeft zelf trouwens ook toegegeven dat hij de beschadiding gezien heeft in de loop van de dag maar hij beweert dat hij er voor niets tussen zit. Heb hem laten weten dat we het wel gingen oplossen door een nieuwe klink te kopen.
Da's de snelste en minst pijnlijke manier voor alle partijen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:24
opgelost!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:33

PinusRigida

I put the p in pool.

MoiZie schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:28:
Is echt niet moeilijk hoor, zijn alu deurklinken waarvan je gewoon een metaalkleurige variant hebt in vol aluminium. Diegene waar TS het over heeft zijn er met een witte laklaag op en idd. als je het iets te hard openzwaait en de klink smakt tegen de muur, kunnen er -vrij makkelijk zelfs- stukjes van die laklaag afbreken waardoor je het metaal ziet zitten.

(hebben thuis dezelfde klinken op buitendeuren, vandaar)

Kan me perfect inbeelden dat een werkman met z'n handen vol zwaar materiaal en een bepaalde werkdruk, een deur te hard open zwaait of er onopzettelijk met het harde uiteinde van een werktuig tegen botst/schraapt.

Al heeft TS idd. geen enkel bewijs.

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 15-03-2018 13:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 22:22
Beschadiging van een broodkruimel, waar de fack hebben we het over mensen....

Doe normaal ofzo... Vind dit echt overdreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:15
En daar besteden we 2 pagina's aan. Het is tegenwoordig erg gesteld met de wereld.

Je stuk was al anders geweest als je begon met ; ik vermoed dat .... en je titel niet niet was beschadigd en ontkent.

[ Voor 43% gewijzigd door maartend op 15-03-2018 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Joeri.Bijlsma schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:38:
Beschadiging van een broodkruimel, waar de fack hebben we het over mensen....

Doe normaal ofzo... Vind dit echt overdreven.
Zal ik even bij je thuis langskomen en een beschadiging maken van een broodkruimel op je TV, computer beeldscherm of cameralens? Je mag zelf kiezen. Boeit toch niets, right?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Mirved schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:23:
[...]

Zal ik even bij je thuis langskomen en een beschadiging maken van een broodkruimel op je TV, computer beeldscherm of cameralens? Je mag zelf kiezen. Boeit toch niets, right?
Want een deurklink is een Beeldscherm? 8)7

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

Medione1210 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 09:37:
Of bijvoorbeeld zoiets als even je vieze werkschoenen uitdoen als je over de net gelegde houten vloer loopt.....

Maar zoals hierboven al gezegd is het moeilijk bewijzen. En moet die aannemer nog meer bij jullie doen? Dan kan je 'm beter maar te vriend houden en deze kleine schade voor lief nemen.
Tja, die vervelende man kan natuurlijk wel zijn vieze werkschoenen uitdoen als hij over jullie net gelegde houten vloer loopt maar als hij dan zijn teen stoot, in een spijker trapt of erger iets op zijn voet krijgt ga jij hem dan loon doorbetalen voor de tijd dat hij niet kan werken, want bij zijn verzekering hoeft hij niet aan te kloppen omdat hij verplicht was om werkschoenen te dragen. Erg kortzichtig hoor... maar het is jouw taak om die pas gelegde vloer te beschermen.. niet die van de werkman of aannemer. Zij moeten zich aan de VCA houden en dus ten alle tijden werkschoenen dragen.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Volgende keer een andere aannemer op een toekomstige klus. Je hebt geen bewijs, shit happens....

Je verlies nemen, nieuwe deurklink --> Klaar en niet meer over lullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 20:02

liberque

Vrijzinnig!

[...]

Wow wat een vergelijking. Bel je rechtsbijstand op en sleep hem voor het gerecht en doe er dan de proceskosten erbij, pak Moskovic als advocaat en laat hem bloeden voor een paar duizend euro zodat je geen nieuwe deurklink hoef te halen van 10 euro.... oh en doe direct je kat in de magnetron en klaag dan de magnetronmaatschappij aan dat het niet in het boekje stond dat dat niet mocht... en ga daarna in Amerika wonen en klaag hem dan nog een keer aan omdat je emotionele schade heb geleden en stem daarna op Trump. Succes

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
corset schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:40:
[...]

Want een deurklink is een Beeldscherm? 8)7
Voor sommige mensen even irritant als er een beschadiging op aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
liberque schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Wow wat een vergelijking. Bel je rechtsbijstand op en sleep hem voor het gerecht en doe er dan de proceskosten erbij, pak Moskovic als advocaat en laat hem bloeden voor een paar duizend euro zodat je geen nieuwe deurklink hoef te halen van 10 euro.... oh en doe direct je kat in de magnetron en klaag dan de magnetronmaatschappij aan dat het niet in het boekje stond dat dat niet mocht... en ga daarna in Amerika wonen en klaag hem dan nog een keer aan omdat je emotionele schade heb geleden en stem daarna op Trump. Succes
Het ging er om dat iemand zich niet kon voorstellen dat een kleine beschadiging aan iets in je huis flink vervelend kan zijn. Zeker als je het iedere dag ziet. Overigens hebben we niet allemaal cheap klinken van 10 euro. Bij mijn nieuwbouw woningen zijn de goedkoopste standaard klinken 40 euro. De mooie klinken 110 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Mirved op 15-03-2018 16:04 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Wat missen we nog ...
- iemand die een vergelijking gaat maken tussen een Lada en een BMW met een deukje;
- iemand die art 1301BW aanhaalt en iemand die dat corrigeert omdat het art 162 moet zijn;
- iemand die de verschillen in winstmarge voor deurklinken gaat uitleggen in Nederland en Belgie;
- een ZZP'er met een uurloon van 100,- Euro.

Mooi, we zijn weer thuis :-)

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mirved schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:01:
[...]

Voor sommige mensen even irritant als er een beschadiging op aanwezig is.
Irrelevant, beschadiging op een TV/Scherm/Camera is stukken duurder dan een deurklink.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tattooboy1985

Zou bij jou in iedergeval niet graag werken.

Je kan eerst vragen voordat je je eigen mening en conclusie trekt.

Ik werk zelf ook bij mensen , je hebt relaxte en begrip volle mensen en..... je hebt mensen die altijd wat vinden wat niet goed is of maar niet de rekening hoeven te betalen .

Goed is goed fout is fout .

Beter overleg je eerst als de aannemer bij jou is of hij het opgemerkt heeft of weet ik wat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
corset schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:14:
[...]

Irrelevant, beschadiging op een TV/Scherm/Camera is stukken duurder dan een deurklink.
Prijs van een beschadiging is irrelevant aan hoe men het ervaart. Overigens is die claim ook nog eens onjuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mirved schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:51:
[...]

Prijs van een beschadiging is irrelevant aan hoe men het ervaart. Overigens is die claim ook nog eens onjuist.
Als je de deurklinken inderdaad overdreven duur maakt en je beeldschermen tweedehands koopt ja, verder is het volledig irrelevant...
Er is geen bewijs dat de aannemer dit gedaan heeft en de kosten en moeite om dit tot de rechtzaal aan te vechten wegen nooit op, overigens zal die rechter ook dan zeggen pech geen bewijs en zoek een betere tijdsbesteding...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
liberque schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:12:
[...]

Tja, die vervelende man kan natuurlijk wel zijn vieze werkschoenen uitdoen als hij over jullie net gelegde houten vloer loopt maar als hij dan zijn teen stoot, in een spijker trapt of erger iets op zijn voet krijgt ga jij hem dan loon doorbetalen voor de tijd dat hij niet kan werken, want bij zijn verzekering hoeft hij niet aan te kloppen omdat hij verplicht was om werkschoenen te dragen. Erg kortzichtig hoor... maar het is jouw taak om die pas gelegde vloer te beschermen.. niet die van de werkman of aannemer. Zij moeten zich aan de VCA houden en dus ten alle tijden werkschoenen dragen.
Yep. Heb ooit een vakantiebaantje gehad bij een rioleringsbedrijf (vies, maar het betaalde goed). De baas was erg duidelijk in zijn instructies: De schoenen blijven aan. Wil de klant ons niet binnen hebben met schoenen aan? Dan gaan we weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 22:22
[...]

Je mag best bij mij langskomen en een broodkruimel schade aan mijn DEURKLINK doen, want daar gaat dit topic over, niet over electronica.

Zegt veel over je intelligentie, dus ik hoef je lekker niet serieus te nemen.
Mirved schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:03:
[...]

Het ging er om dat iemand zich niet kon voorstellen dat een kleine beschadiging aan iets in je huis flink vervelend kan zijn. Zeker als je het iedere dag ziet. Overigens hebben we niet allemaal cheap klinken van 10 euro. Bij mijn nieuwbouw woningen zijn de goedkoopste standaard klinken 40 euro. De mooie klinken 110 euro.
We hebben het hier over een beschadiging minder dan 0.1 millimeter....
Met deze comment bevestig je mijn vermoeden nog meer.

[ Voor 35% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 15-03-2018 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:52
@Joeri.Bijlsma

De grote van de beschadiging is niet relevant. De hoeveelheid overlast die het geeft is relevant. En ja een kleine beschadigingen kan rete irritant zijn als het op een vervelende plek zit. Zeker als jij zelf het schuldig aan bent

[ Voor 17% gewijzigd door loki504 op 15-03-2018 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Joeri.Bijlsma schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:29:
[...]

Je mag best bij mij langskomen en een broodkruimel schade aan mijn DEURKLINK doen, want daar gaat dit topic over, niet over electronica.

Zegt veel over je intelligentie, dus ik hoef je lekker niet serieus te nemen.

[...]

We hebben het hier over een beschadiging minder dan 0.1 millimeter....
Met deze comment bevestig je mijn vermoeden nog meer.
Wat een geweldige fantasie wereld leef je in om je eigen theorieën te bevestigen op basis dat een mening je niet bevalt. Daar hang je dan ook nog een soort van superieur intelligentie gevoel aan op.

Iemand die zo intelligent is zou toch beseffen dat sommige mensen waarde hechten aan andere zaken dan hun en dat er ook mensen zijn die er niet van houden als de meest gebruikte deurklink beschadigd is. Al helemaal als het hier om een design klink gaat aan de voordeur iets wat nogal opvalt als er mensen op bezoek komen.

Had ik het toch goed ingeschat dat je meteen in de aanval zou schieten als iemand het zou hebben over zaken waar je blijkbaar wel iets om geeft.

Overigens vind ik het heel knap dat jouw broodkruimels slechts 0,1 mm zijn. Je hebt natuurlijk ook een zeer intelligente manier van eten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:13

-36-

Trust me. I'm an amateur

Is dit het nieuwe popcorn topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
met klasbakken zoals Omeyojo en Mirved weet je dat het genieten wordt inderdaad. Bizarre argumentaties vliegen over het scherm, smullen maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mirved schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:51:
[...]

Want? Jij hebt klinken thuis van 700-800 euro? Of 1100-1200? Dacht ik al :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
corset schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 20:21:
[...]

Want? Jij hebt klinken thuis van 700-800 euro? Of 1100-1200? Dacht ik al :+
Ik heb klinken die duurder zijn dan mijn crt monitor (waardeloos). :w

[ Voor 3% gewijzigd door Mirved op 15-03-2018 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Gewoon lekker laten zitten. Ja het is niet leuk maar je doet er niks aan. Je woont niet in een museum en je huis zal over 10 jaar 100 van dit soort beschadigingen hebben.

Even in perspectief: toen wij in ons nieuwbouwappertement de bank bezorgd kregen wisten die knakkers van de bezorgdienst een redelijk diepe put in het parket te maken. Een half jaar laten hebben de kids ongeveer 100 van zulke putten/krassen in het parket gemaakt. Parket leeft nou eenmaal.

Ook waren de deurgrepen van de keuken voorzien van witte lak (vermoed zelfde principe als de deurklink waar we het nu over hebben). 2 jaar laten zaten daar minstens 25 beschadigingen op. Wat blijkt, onze ringen zijn daar de oorzaak van als je ze goed beetpakte. Jammer maar helaas.

Hetzelfde met mensen die theedoeken over hun inductieplaat leggen. Je koopt die platen om op te koken, niet om als spiegel te gebruiken. Dat daar wat krasjes opkomen is helemaal normaal.

Moraal van het verhaal: toen wij verkochten was er niemand van de geïnteresseerden die zich daar deuk om maakte. Dingen slijten nou eenmaal. Persoonlijk zou ik geeneens 20 euro voor een nieuwe deurklink neerleggen. Slijtage hoort erbij, tenzij je serieus van plan bent om met fluwelen handschoenen aan Te gaan wonen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Kunnen we gewoon weer terug naar de deftige woorden zoals schrijnwerkerij etc. i.p.v. al dit gekibbel en de E-peen wedstrijd van hoe duur jullie deurklinken wel niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@rouchken11 Is visibel Belgisch voor visible ?
Ik neem aan de het gebruikte materiaal voor afwerking binnen is gebruikt, en dus niet meer buiten komt. Dan beschadig je niet snel de binnenkant van een deur in mijn optiek. Hij zal ook wel niet met boormachines(met boor er in) naar buiten zijn gelopen of met breekijzers etc. Boormachines berg je normaal gesproken op in hun koffer (case) met de boor eruit gehaald. Ik zie btw (badomkadering) waar het bad ingebouwd zit. gasbeton blokken afgewerkt met tegelwerk. afwerking daarvan zou voeg of kitwerk kunnen zijn. Kan me verder niets voorstellen wat er allemaal aan spullen weer uit je huis gesleept zijn. Neem aan dat de vrouw des huizes ook de deur opent voor de 'werklui' al met al een vaag verhaal zoals ik het bekijk. Misschien dat je iets anders bedoelt en het in het Belgisch anders benoemt word. maar goed, nu maar een goed en stevig deurbeslag kopen wat niet zo snel krast.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12
Ik zou de klink loshalen en terugsturen voor garantie want lijkt mij niet dat die zo snel kapot mag gaan, wat schuim bij de karwei (praxis is duurder) en doosje bij Conrad anders kan die onderweg beschadigen. Met een beetje geluk kun je hem naar de leverancier brengen ipv opsturen, scheelt weer verzendkosten (tenzij je uurtarief 100 euro per uur is).

Alle gekheid op een stokje, dit is balen maar je weet niet wat je nog meer gaat tegenkomen in je huis. “Pick your battles” heb ik altijd geleerd en ik zou deze slikken om de goodwill voor een evt ander probleem te bewaren.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49
Ik zou een klein potje witte hobbyverf gaan halen of een witte stift of iets in die strekking ben je er ook vanaf en kost niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zwerfkater schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:54:
Ik zou een klein potje witte hobbyverf gaan halen of een witte stift of iets in die strekking ben je er ook vanaf en kost niet zoveel.
Idd, dat kan ook. (Email verf van Revell)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Het blijkt maar weer dat de meeste hier allemaal in de kelder van hun ouders zitten en totaal geen waarde aan spullen (behalve hun schermpjes) geven. Blijkbaar boeit het hun totaal niet als er een beschadiging is in huis. Iets wat je wel vaker ziet bij kinderen die het niet zelf betaald hebben. Moet meteen denken dat dit de deur is van de gemiddelde persoon die het hier niks uitmaakt: Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static-sr.s3.werkspot.nl/1dae5ffe-2aab-42a4-9cf8-3069c50ef0e8.jpg

ipv een mooie klink zoals:

Afbeeldingslocatie: https://www.decodeurbeslag.nl/image/cache/catalog/formani/Basic/LBXIV-satin-black-472x472.jpg

en dan gaat het mij niet erom of die aannemer verantwoordelijk ervoor is of niet. Het ging mij puur erom dat er hier mensen reageerde "wat boeit een beschadiging nou".

[ Voor 12% gewijzigd door Mirved op 16-03-2018 12:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rouchken11
tattooboy1985 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:51:
Zou bij jou in iedergeval niet graag werken.

Je kan eerst vragen voordat je je eigen mening en conclusie trekt.

Ik werk zelf ook bij mensen , je hebt relaxte en begrip volle mensen en..... je hebt mensen die altijd wat vinden wat niet goed is of maar niet de rekening hoeven te betalen .

Goed is goed fout is fout .

Beter overleg je eerst als de aannemer bij jou is of hij het opgemerkt heeft of weet ik wat .
Tja, je kent mij niet, maar correct is correct voor mij, langs beide kanten. Als je daarmee niet kan leven, dan wil ik ook niet dat jij voor mij werkt ;)

Grappig dat je hier zo mooi praat over conclusies trekken: in mijn communicatie naar de aannemer toe héb ik hem gevraagd of hij de klink beschadigd had omdat ik een beschadiging zag bij thuiskomt. Ik heb hem nooit rechstreeks ervan beschuldigd in mijn communicatie.
Heb ook nooit tegen hem gezegd dat hier qua prijs iets tegenover moet staan oid. En uiteindelijk los ik het zelf op zonder dat de aannemer kosten moet maken.
Vorige (en deze) facturen zijn altijd na enkele dagen volledig betaald omdat ik zelf ook weet dat dit leuker is voor een aannemer dan dat je wacht met betalen tot de laatste dag.
Als ik dit deed voor financieel gewin, had ik het wel anders gespeeld, niet ?
Trouwens: heisa maken over 50 a 100 euro (geen idee wat die klink kost, gok daarrond ergens) bij iemand die 30.000 euro aan werken bij je uitgevoerd heeft ? Komaan seg :)

Qua timing loopt de aannemer 2 maanden achter met bepaalde werken omdat er problemen waren met zijn werkvolk. Dat zou ons probleem niet mogen worden, maar was het toch. Ik heb de aannemer toen gewoon laten weten dat het geen enkel probleem was en dat ik hoopte dat alles snel opgelost was voor hem. In die 2 maanden kon hij die kleine herstellingen zijn komen doen, dat is niet gebeurd maar daar is ook nooit een punt van gemaakt door ons.
De factuur is op dat punt zelfs volledig betaald ipv een klein deeltje achter te houden voor die herstellingen omdat we in wederzijds vertrouwen werken met die aannemer (en op dat vlak is hij ook wel betrouwbaar)

Dus om een gebruiker te quoten met de wijsheid in pacht: "Je kan eerst vragen voordat je je eigen mening en conclusie trekt."
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mirved schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:17:
Het blijkt maar weer dat de meeste hier allemaal in de kelder van hun ouders zitten en totaal geen waarde aan spullen (behalve hun schermpjes) geven. Blijkbaar boeit het hun totaal niet als er een beschadiging is in huis. Iets wat je wel vaker ziet bij kinderen die het niet zelf betaald hebben. Moet meteen denken dat dit de deur is van de gemiddelde persoon die het hier niks uitmaakt: [afbeelding]

[afbeelding]

en dan gaat het mij niet erom of die aannemer verantwoordelijk ervoor is of niet. Het ging mij puur erom dat er hier mensen reageerde "wat boeit een beschadiging nou".
Waar heb je het over? Sorry, maar je loopt mensen te beledigen en kansloze beschuldigingen te maken, maar je hebt geen idee waar je het over hebt.

Ja ik heb van die "Mooie" deurklinken zoals je linked. Als iemand die beschadigd voor het formaat van 1 gehele broodkruimel! let op een BROODKRUIMEL. Dan ga ik geen schuldige zoeken, en echt geen geld eisen om het opgelost te krijgen, dan fix ik het gewoon.
Is het niet te fixen? Andere deurklink, probleem opgelost.

Maar gelukkig leef ik in een kelder volgens jou en heb ik geen idee waar je het over hebt 8)7

Moeten we je nog serieus nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
corset schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:31:
[...]

Waar heb je het over? Sorry, maar je loopt mensen te beledigen en kansloze beschuldigingen te maken, maar je hebt geen idee waar je het over hebt.

Ja ik heb van die "Mooie" deurklinken zoals je linked. Als iemand die beschadigd voor het formaat van 1 gehele broodkruimel! let op een BROODKRUIMEL. Dan ga ik geen schuldige zoeken, en echt geen geld eisen om het opgelost te krijgen, dan fix ik het gewoon.
Is het niet te fixen? Andere deurklink, probleem opgelost.

Maar gelukkig leef ik in een kelder volgens jou en heb ik geen idee waar je het over hebt 8)7

Moeten we je nog serieus nemen?
Moeite met lezen? ik heb het helemaal niet over schuldige zoeken of andere beschuldigen. Ik heb het erover dat het niet raar is dat als er een beschadiging is dat iemand zich daar aan stoort. Blijkbaar boeit jouw het allemaal niet dat geldt niet voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mirved schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Moeite met lezen? ik heb het helemaal niet over schuldige zoeken of andere beschuldigen. Ik heb het erover dat het niet raar is dat als er een beschadiging is dat iemand zich daar aan stoort. Blijkbaar boeit jouw het allemaal niet dat geldt niet voor iedereen.
Quote mij dan maar even precies waar ik zeg dat ik me er niet aan zou storen.. Wat mensen namelijk wel zeggen is dat je het makkelijker kan oplossen dan er moeite over maken..

Iets over ironie en dergelijke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
corset schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 14:32:
[...]

Quote mij dan maar even precies waar ik zeg dat ik me er niet aan zou storen.. Wat mensen namelijk wel zeggen is dat je het makkelijker kan oplossen dan er moeite over maken..

Iets over ironie en dergelijke
Waar hebben we het dan uberhaubt over? Enige op wie ik reageerde is diegene die zij "dat hij zich niet kon voorstellen dat iemand zich druk maakte over een beschadiging". In geen van mijn posts heb ik het erover dat hij "moeite erover moet maken" met de aannemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Mirved schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:27:
[...]

Waar hebben we het dan uberhaubt over? Enige op wie ik reageerde is diegene die zij "dat hij zich niet kon voorstellen dat iemand zich druk maakte over een beschadiging". In geen van mijn posts heb ik het erover dat hij "moeite erover moet maken" met de aannemer.
Nee, jij zegt:
Het blijkt maar weer dat de meeste hier allemaal in de kelder van hun ouders zitten en totaal geen waarde aan spullen (behalve hun schermpjes) geven
Waarmee je gelijk een duidelijk statement maakt dat het wat anders is dan wat je nu zegt. Leuk geprobeerd hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
corset schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 15:31:
[...]

Nee, jij zegt:

[...]

Waarmee je gelijk een duidelijk statement maakt dat het wat anders is dan wat je nu zegt. Leuk geprobeerd hoor..
En dat statement zegt dat ik vind dat hij moeite moet maken met de aannemer? Nee dat statement zegt dat ik niet begrijp dat mensen zo licht doen over beschadigingen in huis.

Nog steeds moeite met lezen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:49
Mirved schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:17:
Het blijkt maar weer dat de meeste hier allemaal in de kelder van hun ouders zitten en totaal geen waarde aan spullen (behalve hun schermpjes) geven. Blijkbaar boeit het hun totaal niet als er een beschadiging is in huis. Iets wat je wel vaker ziet bij kinderen die het niet zelf betaald hebben. Moet meteen denken dat dit de deur is van de gemiddelde persoon die het hier niks uitmaakt: [afbeelding]

[afbeelding]

duidelijk gevalletje inbraak en niet iemand die er niets om geeft https://www.werkspot.nl/o...kapotte-deur-door-inbraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we het flamen en aanvallend reageren op elkaar achterwege laten nu? Dank u

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweezitsbank
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Tweezitsbank

Relax...

Ik ben vier jaar geleden verhuist en heb toen ook eea uitbesteed. Het viel mij toen op dat er (te) weinig aandacht werd besteed aan het respectvol behandelen van mijn spullen. Zowel de aannemer als het schildersbedrijf als het verhuisbedrijf hebben toen wat steekjes laten vallen (lees: hebben wat beschadigt). Soms is dat niet te voorkomen (de vloer was bijvoorbeeld afgeplakt met afdekmateriaal maar ik kon na verwijderen hiervan enkele plinten vervangen na het lostrekken van het plakband) maar soms ook wel door wat voorzichtiger te zijn (een kras op mijn rvs prullenbak bijvoorbeeld).

Zelf ben ik ook liefhebber van mooie spullen en heb destijds, bijvoorbeeld in de nieuwe keuken, ook gekozen voor een wat duurdere afwerking in de details (zoals handgrepen). Ik heb echter ook gemerkt dat dit, net als je deurklink, gebruiksvoorwerpen zijn. En ja, die beschadigen nu eenmaal. De eerste keer is altijd het ergst want dan valt het het meeste op. Lullig dat dat nu door een ander gebeurt maar een deurklink... tja... die blijft niet altijd zo mooi als toen ie net uit de verpakking kwam. Uiteraard is dat geen excuus om er niet zuinig op te zijn maar een beschadiging kan gebeuren. Zoals al meer gezegd in dit topic zou ik het verder laten rusten.
Pagina: 1