Bedrijf houdt zich niet aan eigen algemene voorwaarden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Ik heb een abonnement afgesloten bij een bedrijf (dansschool) voor een jaar, in de algemene voorwaarden staat dat je deze betaling maandelijks per de 1e van de eerstvolgende maand dient te voldoen.

Nu heb ik afgelopen week de eerste betaling gedaan en nu krijg ik een mailtje met daarin het verzoek om het bedrag in 1 keer te betalen. Nu heb ik ook 1 van de eigenaren hierop aangesproken en die gaf aan dat de AV inderdaad verouderd waren en dat het bedrag inderdaad in 1x betaalt dient te worden maar dat er misschien wel iets geregeld kan worden als ik in 2 delen wil betalen.

Members only: Algemene Voorwaarden
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Members only: Mail

Om het nog interessanter te maken staat op de website en het inschrijfformulier dat je de betaling voor 12 maanden in max 4x dien te voldoen.

Nu kom ik eigenlijk graag bij deze dansschool en dat wil ik graag zou houden, wat adviseren jullie mij te doen in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Als je er graag komt zou ik in gesprek gaan om het toch in termijnen te kunnen betalen wellicht ook door aan te geven dat je het niet in 1 keer kunt betalen en juist voor die dansschool hebt gekozen om de reden dat je gespreid kunt betalen. Als je er weg wilt zou ik aangeven dat je de overeenkomst wilt ontbiden.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iDog
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Het is een beetje afhankelijk als ik het zo zie tussen wat zij verstaan onder een cursus of een abonnement. Als je 12-maanden Goldmembership inderdaad een cursus is, dan moet je dat in 1 keer betalen, maar voor wat betreft het abonnement sta je wel in je recht. Of hun AV nu verouderd zijn of niet, dit zijn de AV waarmee je akkoord bent gegaan.

Maar goed, aangezien je zelf al aangeeft dat ze misschien wel een deelbetalingsregeling zien zitten en je wilt er graag blijven zou ik het gewoon met de eigenaar bespreken in plaats van peilen wat de Tweakers ervan vinden. Wat wij ook zeggen, het gaat niks aan de situatie veranderen en ik denk dat je toch al een idee hebt wat je wil (daar blijven dansen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

2. Na inschrijving is het volledige lesgeld verschuldigd. Betaling geschied uiterlijk vóór les 2 van desbetreffende cursus. Bij niet tijdig betaling gaat u akkoord met een verhoging van €15 (admin kosten). Indien u zich heeft ingeschreven voor een abonnement dan dient het bedrag op de 1ste van elk opeenvolgende maand te zijn bijgeschreven op onze rekening.
27. Abonnementen worden afgesloten voor de respectievelijke periode van 3, 6 of 12 maanden en kunnen niet tussentijds stilgezet worden.
Ik zou gewoon voet bij stuk houden om maandelijks te kunnen/mogen betalen. Het staat in hun AV, jij hebt je daar mogelijk op georiënteerd. Willen ze er niet aan, dan zou ik er zelf geen energie in steken en het abonnement opzeggen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

AV / abonnementen worden doorgaans in SF besproken, dus tikje AZ -> SF.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 17:50
Vicros schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 08:45:
Om het nog interessanter te maken staat op de website en het inschrijfformulier dat je de betaling voor 12 maanden in max 4x dien te voldoen.

Nu kom ik eigenlijk graag bij deze dansschool en dat wil ik graag zou houden, wat adviseren jullie mij te doen in deze situatie.
De lidmaatschap die je hebt afgenomen staat in hun eigen prijslijst niet aangegeven als 'cursus' maar als 'abonnement'. De AV geeft aan dat abonnementen maandelijks voor de 1ste van de maand voldaan dienen te worden. Achteraf die afspraak wijzigen mag niet. Bovendien staat er

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
@Vicros Wat is je probleem met in een keer betalen (los van dat het in de algemene voorwaarden staat dat dat niet hoeft)?

Als het een kwestie is van niet in een keer kunnen voldoen, dan zou ik het daarover hebben en andere afspraken proberen te maken.

Als het een "principekwestie" is, maar je kan het wel in een keer voldoen, zou ik dat doen. Je komt graag bij de dansschool, dus dan zou ik de relatie zou goed mogelijk houden en zou het me enige vorm van gedoe niet waard zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShortsNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-07 19:10
Ik ben niet al te bekend met de wereld van dans-(en sport)scholen, hoe gebruikelijk is het eigenlijk dat men van je eist om een jaar in één keer te betalen?

Als maandelijks betalen de norm was tot voor kort, en dit bij andere scholen ook zo is, zou ik me zorgen maken over de financiële gezondheid van de dansschool. Hebben ze geldproblemen? Bestaat er een risico op faillissement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58

Theo

moederbord

De dansschool staat niet op het punt om failliet te gaan? Het kan namelijk ook zijn dat ze met dit soort acties snel geld binnen proberen te halen om sluiting tegen te gaan, of proberen uit te stellen..

Ik zou persoonlijk hen op hun eigen AV wijzen, en mededelen dat je de betaling dus per maand doet. Moeten zij sluiten dan ben je iig niet zomaar je geld kwijt.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:02
Afhaken en opzeggen die hap, ze zijn nu al niet eerlijk tegen je laat staan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:58

PinusRigida

I put the p in pool.

Jeezes, als ze te laks zijn om hun AV te updaten + de informatie die op het inschrijfformulier én op de website staat, moeten ze het maar weten. Je houdt je aan de AV, meer hoef jij niet te doen.

En of je er al-dan-niet graag komt hoeft er niet toe te doen: ze kunnen je niet buiten gooien tenzij ze daar een goeie reden voor hebben zoals wangedrag, diefstal, geweld,... Je houden aan de AV en wat er op het inschrijvingsformulier en de website staat over gespreid betalen, is geen reden om iemand buiten te gooien maar eerder een reden voor hen om verlies te nemen en hun administratie te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Yucon

*broem*

PinusRigida schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:35:
En of je er al-dan-niet graag komt hoeft er niet toe te doen: ze kunnen je niet buiten gooien tenzij ze daar een goeie reden voor hebben zoals wangedrag, diefstal, geweld,... Je houden aan de AV en wat er op het inschrijvingsformulier en de website staat over gespreid betalen, is geen reden om iemand buiten te gooien maar eerder een reden voor hen om verlies te nemen en hun administratie te doen.
Je denkt niet dat 'graag komen' met zachte dingen zoals sfeer en vriendelijk personeel te maken heeft? Maargoed, als ts er in de toekomst minder graag wil komen lijkt dit hoog op laten spelen me de manier.

Vergeet niet dat iets als een dansschool vaak net iets minder op heeft met algemene voorwaarden dan bijvoorbeeld een boekhouder. Het zijn meer gevoelsmensen en die reageren anders op dit soort dingen dan de meeste tweakers. Wat je daar als klant mee doet is vers 2, maar je moet verschillend gedrag het wel incalculeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
timwijn schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:10:
@Vicros Wat is je probleem met in een keer betalen (los van dat het in de algemene voorwaarden staat dat dat niet hoeft)?

Als het een kwestie is van niet in een keer kunnen voldoen, dan zou ik het daarover hebben en andere afspraken proberen te maken.
Ik ben ten tijde van het afsluiten van een ander abonnement (3 maanden) nagegaan of het een maandelijkse betaling was, dit was dus het geval en met die redenering heb ik het 12 maanden abonnement afgesloten. Het gaat hier echter om een bedrag van meer dan €1600 en dat is iets wat ik niet in 1 keer kan betalen.
ShortsNL schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:31:
Bestaat er een risico op faillissement?
Theo schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:25:
De dansschool staat niet op het punt om failliet te gaan? Het kan namelijk ook zijn dat ze met dit soort acties snel geld binnen proberen te halen om sluiting tegen te gaan, of proberen uit te stellen..
Ik zit er nu al meer dan 1 jaar en ik zie geen dingen voorbij komen die op een faillissement kunnen duiden. Sterker nog, ze zijn de afgelopen maanden bezig met uitbreidingen in het lesrooster.

Ik zal nogmaals contact opnemen met de eigenaar om dit te bespreken, indien dit weer nergens op uitdraait zal ik hun administratie afdeling wijzen op de algemene voorwaarden die op het inschrijfformulier en op de website staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@Vicros
Members only:

Nou, gewoon in het door jouw gewenste aantal termijnen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Yucon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:43:
[...]

Je denkt niet dat 'graag komen' met zachte dingen zoals sfeer en vriendelijk personeel te maken heeft? Maargoed, als ts er in de toekomst minder graag wil komen lijkt dit hoog op laten spelen me de manier.

Vergeet niet dat iets als een dansschool vaak net iets minder op heeft met algemene voorwaarden dan bijvoorbeeld een boekhouder. Het zijn meer gevoelsmensen en die reageren anders op dit soort dingen dan de meeste tweakers. Wat je daar als klant mee doet is vers 2, maar je moet verschillend gedrag het wel incalculeren.
Ja, ik begrijp dat wel maar nog eens: het hoeft er niet toe te doen: de betalingskant wordt toch niet geregeld door de lesgevers of het personeel achter de balie of in de cantine? Als het een béétje een 'school' is dan worden deze dingen geregeld door een secretariaat/administratie en niet door de mensen waarmee TS het meeste in contact komt tijdens, voor of na de lessen, tenzij het zulk een klein schooltje is dat de administratie wordt geregeld door een of meerdere lesgever(s) en/of dat de directeur/directrice zelf aan de balie staat ofzo.

Ik vergis me misschien maar ik denk dat TS toch niet meteen het risico loopt dat men hem daar slechter bejegent en in het geval dat dat wél gebeurd, dan is dat i.m.h.o. een zoveelste teken dat ik toch naar een andere dansschool zou zoeken.

Al begrijp ik je punt zeker en vast maar ik vind niet dat je als consument niet op je rechten moet staan uit angst om minder vriendelijk behandeld te worden, misschien is het wel daarop dat men rekent.
Het is geen vriendschapsdienst maar een overeenkomst: TS betaalt voor danslessen, dansschool levert de gevraagde diensten tegen betaling zolang TS zich aan AV houdt.

Ik sta niet in TS zijn schoenen en kan de situatie alleen maar inschatten op basis van de OP dus kan goed zijn dat het toch de beste optie is om gewoon te doen wat ze vragen maar TS geeft aan dat hij/zij het gewoon niet kàn in één keer betalen. Zo brengen ze TS in een benauwde en ongemakkelijke positie terwijl TS gewoon doet wat moet.

Leuk dat ze wel te vinden zijn voor een regeling om in 2 keer te betalen, dat wel maar eigenlijk zou het allemaal niet nodig zijn moesten ze hun zaakjes op orde hebben en dat hebben ze duidelijk niet.
Maakt niet uit of ze 'gevoelsmensen' zijn of niet, ik vind niet dat TS dit moet incalculeren, 'gevoelsmens' zijn is geen excuus om dingen van je klanten te eisen buiten de AV om.

[ Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 15-03-2018 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Yucon

*broem*

PinusRigida schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:57:
[...]

Ja, ik begrijp dat wel maar nog eens: het hoeft er niet toe te doen: de betalingskant wordt toch niet geregeld door de lesgevers of het personeel achter de balie of in de cantine? Als het een béétje een 'school' is dan worden deze dingen geregeld door een secretariaat/administratie en niet door de mensen waarmee TS het meeste in contact komt tijdens, voor of na de lessen, tenzij het zulk een klein schooltje is dat de administratie wordt geregeld door een of meerdere lesgever(s) en/of dat de directeur/directrice zelf aan de balie staat ofzo.

Ik vergis me misschien maar ik denk dat TS toch niet meteen het risico loopt dat men hem daar slechter bejegent en in het geval dat dat wél gebeurd, dan is dat i.m.h.o. een zoveelste teken dat ik toch naar een andere dansschool zou zoeken.

Al begrijp ik je punt zeker en vast maar ik vind niet dat je als consument niet op je rechten moet staan uit angst om minder vriendelijk behandeld te worden, misschien is het wel daarop dat men rekent.
Het is geen vriendschapsdienst maar een overeenkomst: TS betaalt voor danslessen, dansschool levert de gevraagde diensten tegen betaling zolang TS zich aan AV houdt.

Ik sta niet in TS zijn schoenen en kan de situatie alleen maar inschatten op basis van de OP dus kan goed zijn dat het toch de beste optie is om gewoon te doen wat ze vragen maar TS geeft aan dat hij/zij het gewoon niet kàn in één keer betalen. Zo brengen ze TS in een benauwde en ongemakkelijke positie terwijl TS gewoon doet wat moet.

Leuk dat ze wel te vinden zijn voor een regeling om in 2 keer te betalen, dat wel maar eigenlijk zou het allemaal niet nodig zijn moesten ze hun zaakjes op orde hebben en dat hebben ze duidelijk niet.
Maakt niet uit of ze 'gevoelsmensen' zijn of niet, ik vind niet dat TS dit moet incalculeren, 'gevoelsmens' zijn is geen excuus om dingen van je klanten te eisen buiten de AV om.
Dat niet kunnen betalen stond er nog niet toen ik postte. En zelfs als hij het wel kon was ik het wel grotendeels met je eens, maar het punt is dat je vrij snel tegen een moment aanloopt waarin het eindigt met 'omdat ik het zeg'. En op dat moment sta je zowel met je bek vol tanden en met doorzeuren ga je dan ook niet meer verder komen. Het lijkt me duidelijk dat richting de rechter hiervoor ook niet zo'n voor de hand liggende weg is.

Ik gebruik de term gevoelsmensen omdat een boekhouder meer waarde zal hechten vanwege het feit dat het in de algemene voorwaarden staat dan zo'n dansschoolhouder. En vanwege die algemene voorwaarden dus ook minder snel z'n mening zal bijstellen waar een boekhouder dat juist eerder zelf ook wel een goed argument zal vinden.

Dus speel je op iets anders in: die algemene voorwaarden als secundair argument en als primair argument dat TS het niet kan betalen op deze onverwachte manier; hey dansschool, wil je ff meedenken want zo wordt het niets en het is ook wel vervelend dat dat komt omdat jullie algemene voorwaarden wat achterlopen. En zie daar: dan zit je in een manier van discussieren waar een dansschoolhouder weer eerder wel aan zal meehelpen. Want mensen boven regeltjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Yucon schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:27:
[...]

Dat niet kunnen betalen stond er nog niet toen ik postte. En zelfs als hij het wel kon was ik het wel grotendeels met je eens, maar het punt is dat je vrij snel tegen een moment aanloopt waarin het eindigt met 'omdat ik het zeg'. En op dat moment sta je zowel met je bek vol tanden en met doorzeuren ga je dan ook niet meer verder komen. Het lijkt me duidelijk dat richting de rechter hiervoor ook niet zo'n voor de hand liggende weg is.

Ik gebruik de term gevoelsmensen omdat een boekhouder meer waarde zal hechten vanwege het feit dat het in de algemene voorwaarden staat dan zo'n dansschoolhouder. En vanwege die algemene voorwaarden dus ook minder snel z'n mening zal bijstellen waar een boekhouder dat juist eerder zelf ook wel een goed argument zal vinden.

Dus speel je op iets anders in: die algemene voorwaarden als secundair argument en als primair argument dat TS het niet kan betalen op deze onverwachte manier; hey dansschool, wil je ff meedenken want zo wordt het niets en het is ook wel vervelend dat dat komt omdat jullie algemene voorwaarden wat achterlopen. En zie daar: dan zit je in een manier van discussieren waar een dansschoolhouder weer eerder wel aan zal meehelpen. Want mensen boven regeltjes.
Idd, je hebt zeker een punt dat je niet "star" moet staan op wat jij wil en waar jij recht op hebt maar dat het beter is voor een goeie verstandhouding om van beide kanten wat coulance te geven, akkoord.

Echter in dit geval vind ik niet dat het aan de TS is en vind ik de vraag van "Graag vernemen we hoe je de overige €1529,- wil voldoen" op z'n minst misplaatst en eigenlijk zelfs een beetje arrogant, zeker omdat TS gewoon doet wat hij moet. Het minste dat ze kunnen doen is hem de betaling gespreid laten betalen zoals het ook in de AV staat zonder hem daarvoor anders/slechter te gaan behandelen.

Waar TS dan eventueel wat 'losser' zou kunnen zijn is aangeven dat wanneer het lukt hij een dubbele mensualiteit betaalt wanneer zijn financiën dat toelaten om zo sneller tot het totaalbedrag te komen maar aangeven dat dit geen een belofte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:40
Deze dansschool zit dus niet te wachten op de gemiddelde scholier, student en/of modaalverdiener...
in één keer 1600,- ophoesten?

Je zal met z'n tweeën thuis op dansles willen en de kinderen willen ook....

sohee........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarnemer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:40:
Deze dansschool zit dus niet te wachten op de gemiddelde scholier, student en/of modaalverdiener...

sohee........
133 euro per maand is ook 1600 euro. Wat maakt het uit hoe je het betaald? Je zat het in beide gevallen moeten betalen.

Ontopic: ik zou melden dat je een abonnement hebt, verwijzen naar de AV en stuk elke maand die 133 betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Waarnemer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:40:

sohee........
Ik vind €1688,- überhaupt een bizar bedrag. Zelfs voor een jaar onbeperkt danslessen volgen kom je over het algemeen op minder dan de helft uit. Laat staan dat ze dan nog betaling in één keer verlangen.

Maar zoals anderen al hebben gemeld, formeel gezien sta je in je recht maar probeer in een geval als dit de dansschool vooral in de meedenk- /meewerkmodus te krijgen. Dat zal de relatie het minst schaden.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:07
Eerlijk gezegd vind ik het nogal zot om dit zomaar te accepteren. Je kunt best op een zakelijke manier reageren: In jouw plaats zou ik zeggen dat ik het vervelend vind dat deze situatie is ontstaan maar dat je bij het sluiten van de overeenkomst uit bent gegaan van de meest actuele algemene voorwaarden en dat die wat jou betreft onderdeel uitmaken van de overeenkomst, dat je je zult houden aan jouw verplichtingen voortvloeiend uit jullie overeenkomst (betaling uiterlijk op de eerste van de maand) en dat je verwacht dat zij dat ook zullen doen.

Aangenomen dat de site die ik bij dit topic heb gevonden de juiste is vind ik het overigens een bijzonder brakke site, zowel qua vormgeving als inhoudelijk, en slechts afgaande daarop vraag ik me af hoe brak de organisatie achter deze dansschool is. Afgaande op de indruk die ik nu heb (maar misschien weet jij meer) zou ik me wel even achter de oren krabben om een jaar van tevoren een dergelijk bedrag zonder enige zekerstelling over te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 15:51:
[...]

133 euro per maand is ook 1600 euro. Wat maakt het uit hoe je het betaald? Je zat het in beide gevallen moeten betalen.

Ontopic: ik zou melden dat je een abonnement hebt, verwijzen naar de AV en stuk elke maand die 133 betalen.
Maar stel een gezin gaat daar op dansles, dan moeten ze in geval van in een keer eerst een jaar sparen voordat ze op les kunnen.. even precies hier is dat 4x 1668 = 6672,-

Nou vindt ik voor dit voorbeeld 556,- per maand voor het hele gezin nog veel, maar evengoed is dat toch een stuk dichterbij haalbaar dan die 6672,- in één keer...

Overigens moet het wel een heeeeel goede dansschool zijn voor dat soort bedragen... wat dansen ze daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarnemer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:00:
[...]

Maar stel een gezin gaat daar op dansles, dan moeten ze in geval van in een keer eerst een jaar sparen voordat ze op les kunnen.. even precies hier is dat 4x 1668 = 6672,-

Nou vindt ik voor dit voorbeeld 556,- per maand voor het hele gezin nog veel, maar evengoed is dat toch een stuk dichterbij haalbaar dan die 6672,- in één keer...

Overigens moet het wel een heeeeel goede dansschool zijn voor dat soort bedragen... wat dansen ze daar?
Wie weet wordt er continue gepaaldanst. In de gemiddelde stripclub ben je meer kwijt als je daar een jaar lang wekelijks naartoe gaat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je de algemene voorwaarden volledig post, is het trouwens niet zo moeilijk het bedrijf te achterhalen. Was met een simpele google search te vinden.

Als dat verder niet uitmaakt, heb ik niets gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarnemer schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:00:
[...]

Dat snap ik. Maar een gezin wat even 556 per maand neergooit voor een dingetje als dansles kan dat vast ook in 1 maal betalen. Gemiddeld genomen spaart een gezin niet eens zoveel geld volgens mij.

En of je nu een jaar spaart, lapt en weer een jaar spaart. Of per maand lapt, dat maakt het verschil ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:07:
[...]

Wie weet wordt er continue gepaaldanst. In de gemiddelde stripclub ben je meer kwijt als je daar een jaar lang wekelijks naartoe gaat >:)
Jij zegt het... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:19:
[...]

Dat snap ik. Maar een gezin wat even 556 per maand neergooit voor een dingetje als dansles kan dat vast ook in 1 maal betalen. Gemiddeld genomen spaart een gezin niet eens zoveel geld volgens mij.

En of je nu een jaar spaart, lapt en weer een jaar spaart. Of per maand lapt, dat maakt het verschil ook niet meer.
Stel dat het een geweldige school is... als je 600,- per maand over hebt, kun je bij maandelijkse betaling gelijk beginnen... moet het persé in 1 keer, dan kan je pas over een jaar.... dus er is wel wat verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Het staat overigens nog steeds zo op hun site, dan is dat wel héél erg laks van ze.
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:19:
[...]

Jij vertrouwt wel een jaar lang je geld toe aan een BV die ook over de kop kan gaan. Ik heb in ieder geval geleerd dat nooit meer te doen. Door schade en schande wijs worden heet dat. Je kan dat beter voorkomen en als het dan toch misgaat kun je zeggen "Gelukkig betaalde ik per maand".

Als ik iets speciaal bestel op maat voor mezelf, dan betaal ik in uitzonderlijke gevallen vooruit, maar een normale bestelling in een winkel doe ik dat dus écht niet meer.

Aanbetaling vind ik al twijfelachtig, maar oké, maar de volle mep, voordat de levertijd is verstreken, no way!

Persoonlijk zou ik er ook niet graag een jaar aan vastzitten. Wat gebeurd er als je een ongeval krijgt of tijdelijk uit de running bent?

Ik heb ooit eens een les "gewonnen". Dit was dan een sportschool, maar ze stonden nog net niet voor de deuropening mij vast te houden tot ik had getekend voor een jaar. Het contract was al opgemaakt!

[ Voor 106% gewijzigd door Fairy op 15-03-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Vicros schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:45:
[...]

Ik ben ten tijde van het afsluiten van een ander abonnement (3 maanden) nagegaan of het een maandelijkse betaling was, dit was dus het geval en met die redenering heb ik het 12 maanden abonnement afgesloten. Het gaat hier echter om een bedrag van meer dan €1600 en dat is iets wat ik niet in 1 keer kan betalen.
In dat geval zou ik eerst goed nadenken wat voor jou redelijke termijnen zijn (maandelijks/per kwartaal) en dan dat daar gewoon bespreken. Als de sfeer prettig is en jij de daadwerkelijke reden uitlegt, dan kan ik me niet voorstellen dat ze zich hier niet op aan willen passen :)

Heel hard terugkomen op de algemene voorwaarden zal in een situatie als deze niet werken, aangezien je van de redelijkheid van de wederpartij afhankelijk bent (omdat de sfeer voor beide partijen leuk en goed moet blijven).

Ben benieuwd hoe je dit weet op te lossen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fairy schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:11:
Als je de algemene voorwaarden volledig post, is het trouwens niet zo moeilijk het bedrijf te achterhalen. Was met een simpele google search te vinden.

Als dat verder niet uitmaakt, heb ik niets gezegd :)
Maar ik kan daar weinig vinden wat maar in de buurt komt van die kosten die TS noemt.

AV's is 1, maar kan best dat er bij deze aanbieding nog actievoorwaarden zijn, waarin mogelijk wel staat aangegeven dit in 1x betaald dient te worden.

Al vind ik het ergens wel raar dat je een 12maanden cursus van 1500+ gaat volgen, maar niet even kijkt hoe dit betaald moet worden, lijkt me toch 1 van de informatiepuntjes die je zo willen weten als je een abonnement aangaat (incasso, maandelijks, achteraf/vooraf, etc).

grappig, Gouda vestiging heb ik ~20 jaar geleden nog gedanst, herkende die ruimte direct :D

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 15-03-2018 16:49 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:48:
[...]
Al vind ik het ergens wel raar dat je een 12maanden cursus van 1500+ gaat volgen, maar niet even kijkt hoe dit betaald moet worden, lijkt me toch 1 van de informatiepuntjes die je zo willen weten als je een abonnement aangaat (incasso, maandelijks, achteraf/vooraf, etc).
Tja, dat gaat lastig als dat anders in de AV staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stoelpoot schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:52:
[...]

Tja, dat gaat lastig als dat anders in de AV staat...
Er staat wat anders?
Indien u zich heeft ingeschreven voor een abonnement dan dient het bedrag op de 1ste van elk opeenvolgende maand te zijn bijgeschreven op onze rekening.
Waar staat optie tot incasso? Of maandbedragen? Of totaal bedrag? Krijg je een factuur of ideal link? Als jij 'genoeg informatie' lijkt te hebben met slechts die passage..

Het punt waar het hier zit is de precieze vorm van zijn 'ding', cursus of abonnement.
Cursus:
Na inschrijving is het volledige lesgeld verschuldigd. Betaling geschied uiterlijk vóór les 2 van desbetreffende cursus
Abonnement:
Indien u zich heeft ingeschreven voor een abonnement dan dient het bedrag op de 1ste van elk opeenvolgende maand te zijn bijgeschreven op onze rekening

Kan je in de basis natuurlijk 'membership' vertalen naar 'abonnement', kan je alsnog blijven hameren op die AV, maar wat dan precies? Afdwingen tot maandelijkse betalen? Rechtsbijstand er maar bij? Weet niet of je dan nog een fijne basis hebt bij een dansschool waar jij de komende 12 maanden over de vloer zal komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je echt heel graag naar die dansschool wilt, dan zou ik gewoon betalen. Let wel op: Eenmaal overgemaakt, dan.ga je het niet meer terugkrijgen. Ook al gaan ze failliet, of ze zijn opeens met de noorderzon vertrokken. Verzin het maar.

Als je iets mimder gehecht bent aan de dansschool, dan kan je de keuze voorleggen: Of ik betaal in 12 maandelijkse termijnen, of ik ga iets anders doen. Dam hebben ze niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:07
SinergyX schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:04:
[...]

Er staat wat anders?

[...]

Waar staat optie tot incasso? Of maandbedragen? Of totaal bedrag? Krijg je een factuur of ideal link? Als jij 'genoeg informatie' lijkt te hebben met slechts die passage..

Het punt waar het hier zit is de precieze vorm van zijn 'ding', cursus of abonnement.
Cursus:
Na inschrijving is het volledige lesgeld verschuldigd. Betaling geschied uiterlijk vóór les 2 van desbetreffende cursus
Abonnement:
Indien u zich heeft ingeschreven voor een abonnement dan dient het bedrag op de 1ste van elk opeenvolgende maand te zijn bijgeschreven op onze rekening

Kan je in de basis natuurlijk 'membership' vertalen naar 'abonnement', kan je alsnog blijven hameren op die AV, maar wat dan precies? Afdwingen tot maandelijkse betalen? Rechtsbijstand er maar bij? Weet niet of je dan nog een fijne basis hebt bij een dansschool waar jij de komende 12 maanden over de vloer zal komen.
De hele website is nogal onduidelijk. Er wordt over cursus gesproken maar in de toelichting wordt het plotseling abonnement genoemd. Het abonnement waar TS het over heeft wordt echter abonnement genoemd (alleen wordt in de toelichting andere betalingsopties genoemd dan in de AV en in het schrijven dat TS heeft ontvangen). Ondanks een hier en daar wat knullige beschrijving (die TS ook niet is aan te rekenen) wegen de algemene voorwaarden juridisch toch het zwaarst en worden -mits niet in strijd met de wet- geacht wordt je rechten en verplichtingen te beschrijven. TS mocht er vanuit gaan dat hij volgens het inschrijfformulier een abonnement afsloot dat hij conform de algemene voorwaarden per maand mocht betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

SinergyX schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 17:04:
[...]

Je mist wat info denk ik: het membership staat op de site gecategoriseerd als abonnement. Zie vierde zin van punt 2 van de AV. Dus ja, hij mag maandelijks betalen en geeft aan niet in één keer kan betalen. Dan moet je samen oplossing vinden en dat is waar de TS mee aan de slag gaat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Laatst online: 10:49
Nu heb ik maar met een beperkt aantal dansscholen ervaring, maar die ervaring leert me dat de zelfstandige dansscholen (die geen onderdeel zijn van een landelijke keten oid) vaak neerkomen op een eigenaar van de dansschool die lesgeeft; achter de balie staat; de administratie bijhoudt; de (horeca) inkopen doet; mailings opstelt en rond stuurt en zo ongeveer alle andere taken die nu eenmaal bij een dansschool moeten gebeuren uitvoert. Achter de bar staan en schoonmaken is zo'n beetje het enige dat uitbesteed wordt.

Dat zal bij een keten van dansscholen waarschijnlijk anders uitpakken, maar ik kan me voorstellen dat overal personeel inhuren financieel gezien niet uitkan zonder de cursisten om extreem hoog inschrijfgeld te vragen.

Ik vindt overigens de prijzen behoorlijk fors, ik betaal zelf p/p/p/j iets van 250 euro voor 16 lessen van 90 minuten. Wel in 1 keer te voldoen (of dmv een aanbetaling in 2 keer).
PinusRigida schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:57:
[...]
[...]

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
Ik heb vandaag aangegeven dat ik op de manier zoals in de AV omschreven staat maandelijks wil betalen en dat indien het niet mogelijk is ik dit graag wil weten.

Ik zal ook de eigenaar erop aanspreken om de AV aan te laten passen omdat dit in de toekomst voor meer problemen kan zorgen wanneer er iemand echt een zaak van wil maken.

De administratie van dit bedrijf wordt ook niet door de eigenaren zelf gedaan wat dus ook voor verwarring kan zorgen, ik hoop echter wel dat de administratie dus wel professioneel genoeg is om zelf de AV even door te nemen wanneer ze hierop gewezen worden
Pagina: 1