Mac met touchscreen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39
Ik was zo klaar met Apple na de veel te dure iPhone en vooral het fiasco rondom de iOS 11 launch (de rechtszaken zijn nog steeds gaande, en terecht... ze zijn hun core values compleet vergeten)... maar nu ook Samsung zijn telefoons in prijs omhoog gooit zonder noemenswaardige meerwaarde te creeeren, twijfel ik eraan om te blijven en misschien zelfs over te stappen naar Macbooks als ontwikkelaar.

Echter gebruik ik ook vaak mijn laptop om te beleggen en teken ik grafieken op o.a. tradingview. Daarnaast gebruik ik touchscreen ook om bijvoorbeeld aantekeningen te maken binnen documenten. Tobo en muis gebruik ik eigenlijk sowieso zo weinig mogelijk dmv dicteersoftware.

Echter bestaat er (denk ik) geen enkele Mac met touschreen, klopt dit? Mijn enige optie zou dan zijn om een Mac Mini te kopen en een los touchscreen erbij te kopen. Ik lees echter overal dat Macs geen drivers hebben voor touchscreen schermen en dat er wel wat homebrew oplossingen zijn, echter lijken deze niet te werken.

Touchscreen is voor mij echt een must-have feature, hoe graag ik ook volledig wil overstappen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je constatering is juist. Er zijn geen Macs met touchscreen.

Een Mac met daar een Touchscreen aan hangen gaat wel werken, mits er bijbehorende software is voor Mac.

Als het echt een must-have functie is voor jou dan kun je beter niet overstappen, computers kopen blijft een kwestie van concessies doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
Jammer, ik was zo ontgoocheld toen ik het nieuws van de touch bar las, daar zat denk ik echt niemand op te wachten. Half half.

Iemand die het werkend heeft gekregen wel?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Als het een must-have feature is dan is MacOS gewoon niet voor jou. Een niet native implementatie is er niet en gaat dus ook nooit lekker werken.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dan zou een iPad Pro nog eerder iets voor jou zijn.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

talin

ES-MA

matthewk schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:37:
Jammer, ik was zo ontgoocheld toen ik het nieuws van de touch bar las, daar zat denk ik echt niemand op te wachten. Half half.

Iemand die het werkend heeft gekregen wel?
ik heb hier voor me een macbook pro 13" late 2011, daarnaast heb ik op een cheapass aliexpress stand een iPad pro staan, daartussen zit een korte Lightning kabel en ik draai op beide apparaten Duet.

dan kan ik de iPad pro als 2de scherm gebruiken.
maar het mooie van Duet is dat je een "gratis" touch screen voor je Macbook krijgt.
dus dual monitor en touch screen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
WhatsappHack schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:54:
Dan zou een iPad Pro nog eerder iets voor jou zijn.
Geeb terminal access of compile mogelijkheden.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
talin schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:15:
[...]

ik heb hier voor me een macbook pro 13" late 2011, daarnaast heb ik op een cheapass aliexpress stand een iPad pro staan, daartussen zit een korte Lightning kabel en ik draai op beide apparaten Duet.

dan kan ik de iPad pro als 2de scherm gebruiken.
maar het mooie van Duet is dat je een "gratis" touch screen voor je Macbook krijgt.
dus dual monitor en touch screen.

[video]
Ontzettend dure oplossing lijkt me, maar zeker een optie. Ik ga hier eens naar kijken !

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000

talin

ES-MA

matthewk schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:45:
[...]

Ontzettend dure oplossing lijkt me, maar zeker een optie. Ik ga hier eens naar kijken !
ja als je moet gaan aanschaffen wel, ik had een Macbook en daarnaast voor meer mobiel de iPad.
als je dan in een verloren uurtje op zoek gaat of je die iPad als 2de monitor kan gebruiken en dit tegenkomt is alleen de aanschaf van de app minimaal.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Moet het dan persé een mac zijn? Is een MS surface pro geen optie?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:55
Je kan een AirBar overwergen. Wel geen ervaringen mee. Lijken ook geen ondersteuning te hebben voor recente modellen.

https://air.bar/mac

[ Voor 29% gewijzigd door MrSenne op 15-03-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
Geniaal! Net wat ik nodig heb voor het touchwerk dat ik doe. Thanks!

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
matthewk schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:53:
Geniaal! Net wat ik nodig heb voor het touchwerk dat ik doe. Thanks!
Let dus wel ff op; het is alleen voor MacBook Air...

Verder zou Inklet (https://tenonedesign.com/inklet.php) nog een mogelijkheid kunnen zijn met een nieuwe MacBook (Pro) gezien het aanzienlijk grotere trackpad. Werkt best fijn alleen weet niet of het met Tradingview werkt. Als ik iets moet testen mag je PM’en

[ Voor 36% gewijzigd door TweakTweet op 15-03-2018 19:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 11:48
Dus... Omdat je vind dat Apple van iOS 11 een fiasco heeft gemaakt en Samsung zijn prijzen omhoog gooit, kom je tot de conclusie dat je moet overstappen op een Mac? |:( Terwijl je eigenlijk zoekt naar iets met een goede ondersteuning van touch, (En aantekeningen, dus ik denk ook pen support) wat een Mac eigenlijk niet heeft 8)7

Ben ik de enige die het niet snapt?

Kijk eens naar de surface reeks. Gewoon met pen support en een OS dat touch gewoon kan werken met touch (in ieder geval meer dan MacOs). En anders iets wat daar op lijkt. Dit is een beetje apart en staat haaks op wat Apple met MacOS wil. En om nu een duur apparaat te kopen met third party hardware die nu al niet de laatste procucten van Apple ondersteund... Is raar.

Bovendien, die airbar is eens langs gekomen op Unbox Therapy, en dat werkte niet best op een Mac. Wel weer op een Windows laptop... Kijk is voor de grap

[ Voor 18% gewijzigd door xFeverr op 15-03-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
TweakTweet schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 19:36:
[...]

Let dus wel ff op; het is alleen voor MacBook Air...
Het lijkt ook met een pro te werken YouTube: AirBar with Macbook Pro : Touch panel function for Mac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Mmh interessant, dat is dus de Windows-variant op een 15,6" MacBook...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
ooit de Modbook pro gezien ?

http://www.modbook.com/modbookpro

bestaat al ong. 10 jaar op de markt...
Pagina: 1