Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC waarvan het internetverkeer via een VPN-verbinding loopt. Dit gaat in mijn geval niet altijd goed samen met streaming media diensten (die, vanwege de grote hoeveelheid verkeer, de VPN-server blokkeren). Om dit probleem op te lossen vroeg ik me af of het mogelijk is om in Firefox een proxy zo in te stellen dat uitsluitend het internetverkeer van Firefox via "mijn eigen" IP-adres loopt in plaats van via de VPN-server (waarover dus de rest van het internetverkeer moet). Zo ja, dan hoor ik natuurlijk ook graag hoe.

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je topictitel geeft het antwoord al: stel in Ff een proxy in in het lokale netwerk. Heb daar een server draaien die het verkeer rechtstreeks naar buiten stuurt.

Maar je lijkt beveiligingen te willen omzeilen. Daaraan mee werken lijkt me niet zo nodig. Vraag je netwerkbeheerder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:45
Afhankelijk van je VPN connectie, en dan met name de software die de connectie maakt, kun je ook aan je routering knutselen.
Command prompt: C:\>Route
En dan voor een IP adres of range een nieuwe route naar het internet toevoegen via de gewenste gateway/interface.

Maar goed, sommige VPN clients (lees: iig cisco anyconnect) staan dit helemaal niet toe.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle antwoorden.

Het gaat om een thuisnetwerk, ik probeer geen beveiliging te omzeilen. Ik zit op macOS (High Sierra) en maak via de Systeemvoorkeuren>Netwerk connectie met NordVPN (IKEv2/IPsec). Ik heb echt totaal geen ervaring met proxies en kon zelf nog geen nuttige instructie vinden.

@F_J_K Ik heb geen server liggen, zou ik het dus ook op kunnen zetten vanaf mijn eigen computer in dit geval? Zo ja, heb je wellicht een tutorial waarmee ik aan de slag kan? Aangezien ik zelf dus nog niet echt weet waar ik moet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nnoitra gaf het antwoord al, maar hier is het uitgewerkt:

https://support.nordvpn.c...c-websites-on-Windows.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En voor Mac/Linux/Android: https://zendesk.nordvpn.c...VPN-for-specific-websites

Raar dat ik die niet heb gevonden. Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was voorbarig...

Ik heb het getest en de genoemde methode werkt. Toch krijg ik op ziggogo.tv nog de melding dat de video is geblokkeerd om auteursrechtelijke redenen. In eerste instantie had ik alleen ziggogo.tv toegevoegd via de bovenstaande methode, maar ook na het toevoegen van horizon.tv, conviva.com en omtrdc.net (waarvandaan de pagina materiaal lijkt te laden) werkt het nog niet. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dat gaat niet werken. Immers zal ZiggoTV / Netflix / ... vast niet slechts 1 of enkele IP-adres gebruiken maar vele. En een dag, week of maand later weer andere. Je blijft dan bezig.

En wordt het alle verkeer doorlaten. En dan kan je IMHO net zo goed meteen tijdelijk de VPN uitschakelen. Als je browser permanent wordt uitgesloten van de VPN is de VPN toch al weinig meer waard.

Voor specifieke applicaties zoals de Netflix-app (als die bestaat in MacOS)zouden er wel opties zijn, althans onder Windows en Linux. Je geeft aan een Mac te gebruiken het vermelden van PC deed ons vermoeden dat het om Windows ging, je wilt het OS daarom altijd even benoemen in de topicstart. Ik ben zo vrij het in de topictitel op te nemen.

Met iptables kan je alle verkeer van en naar een specifieke applicatie laten routeren naar een specifieke (fysieke of virtuele) netwerkkaart. Ik neem aan dat dat in MacOS ook kan. Ik verplaats je topic van Client Software Algemeen naar de Mac-buren, die weten dat vast beter.

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 15-03-2018 18:08 . Reden: Bij nader inzien niet nodig. ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
F_J_K schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 10:21:
Dat gaat niet werken. Immers zal ZiggoTV / Netflix / ... vast niet slechts 1 of enkele IP-adres gebruiken maar vele. En een dag, week of maand later weer andere. Je blijft dan bezig.
Ik zie momenteel slechts twee ip(v4)-adressen voor ziggogo.tv (212.142.30.132 en 212.142.30.166). Ik zie ook wat ipv6-adressen. Ik zie niet in waarom het er meer zouden worden of waarom dit zou veranderen, maar als je het hele /24 (of /64) buiten de vpn zou routeren is er ook nog niet zoveel aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

GlowMouse schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:08:
Ik zie momenteel slechts twee ip(v4)-adressen voor ziggogo.tv (212.142.30.132 en 212.142.30.166). Ik zie ook wat ipv6-adressen. Ik zie niet in waarom het er meer zouden worden of waarom dit zou veranderen, maar als je het hele /24 (of /64) buiten de vpn zou routeren is er ook nog niet zoveel aan de hand.
Inclusief eventuele DRM-achtige derde partijen, eventuele reclame, etc etc? Als dat zo is, dan moet idd alleen die adressen routeren al prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziggo Go heeft in ieder geval ook een connectie met horizon.tv nodig om te werken, daarvan kon ik de IP-adressen 212.142.30.170 en 212.142.30.138 vinden. Dus die heb ik samen met de door GlowMouse al genoemde IP-adressen van ziggogo.tv toegevoegd, maar helaas werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen suggesties meer?

Zoals gezegd zou het voor mij ook een oplossing zijn als al het verkeer van Firefox (en alleen Firefox) niet via de VPN gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:08:
Geen suggesties meer?

Zoals gezegd zou het voor mij ook een oplossing zijn als al het verkeer van Firefox (en alleen Firefox) niet via de VPN gaat.
Post hier eerst eens het volgende van de iMac als de VPN verbinding actief is.

route -n get default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:50:
Ziggo Go heeft in ieder geval ook een connectie met horizon.tv nodig om te werken, daarvan kon ik de IP-adressen 212.142.30.170 en 212.142.30.138 vinden. Dus die heb ik samen met de door GlowMouse al genoemde IP-adressen van ziggogo.tv toegevoegd, maar helaas werkt het nog niet.
Gaat de verbinding niet over ipv6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op zondag 18 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Post hier eerst eens het volgende van de iMac als de VPN verbinding actief is.

route -n get default
route to: default
destination: default
mask: default
interface: ipsec0
flags: <UP,DONE,CLONING,STATIC>
recvpipe sendpipe ssthresh rtt,msec rttvar hopcount mtu expire
0 0 0 0 0 0 1400 0
GlowMouse schreef op zondag 18 maart 2018 @ 14:15:
[...]

Gaat de verbinding niet over ipv6?
Ik weet niet of ik deze vraag helemaal snap, maar volgens mij gebruik ik geen IPv6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I have a PC whose Internet traffic runs via a VPN connection. In my case this does not always go well with streaming media services (which, because of the large amount of traffic, block the VPN server). To solve this problem, I wondered whether it is possible to set up a proxy in Firefox so that only Internet traffic from Firefox runs via "my own" IP address instead of via the VPN server (which is why the rest of internet traffic). If so, then of course I also like to hear how.
In my opinion, people shouldnt spam.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 04-10-2018 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dont spam..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.