Dat gaat niet werken. Immers zal ZiggoTV / Netflix / ... vast niet slechts 1 of enkele IP-adres gebruiken maar vele. En een dag, week of maand later weer andere. Je blijft dan bezig.
En wordt het alle verkeer doorlaten. En dan kan je IMHO net zo goed meteen tijdelijk de VPN uitschakelen. Als je browser permanent wordt uitgesloten van de VPN is de VPN toch al weinig meer waard.
Voor specifieke applicaties zoals de Netflix-app (als die bestaat in MacOS)zouden er wel opties zijn, althans onder Windows en Linux. Je geeft aan een Mac te gebruiken
het vermelden van PC deed ons vermoeden dat het om Windows ging, je wilt het OS daarom altijd even benoemen in de topicstart. Ik ben zo vrij het in de topictitel op te nemen.
Met iptables kan je alle verkeer van en naar een specifieke applicatie laten routeren naar een specifieke (fysieke of virtuele) netwerkkaart. Ik neem aan dat dat in MacOS ook kan.
Ik verplaats je topic van Client Software Algemeen naar de Mac-buren, die weten dat vast beter.
[
Voor 0% gewijzigd door
F_J_K op 15-03-2018 18:08
. Reden: Bij nader inzien niet nodig. ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)