Andere speakers of een sub? Of beide?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Andere speakers en/of een subwoofer

Wat is je budget?
Max. 500 euro. Mag ook tweedehands

Hallo allemaal,

Vraagje, ik ben pas begonnen met het wat uitbreiden/vervangen van de oude meuk die ik heb staan.
Ik heb namelijk een Philips versterker uit de Eighties vervangen door een Denon 720AE. Prima apparaat overigens. Deze stuurt een jaren 80 Philips platenspeler aan die op termijn vervangen wordt door een exemplaar van Denon. Verder hangt er een Bluetooth module aan voor de moderne streaming fratsen.

De luidsprekers zijn, je raad het al, ook al bejaard. Het zijn namelijk JM Labs Chorus 705. Op zich klinken ze prima hoor, ze passen alleen niet echt in het interieur.

Nu twijfel ik tussen of zuilspeakers zoals Dali Zensor 5. Of boekenplank speakers zoals de Zensor 3, Q Acoustics 3020, Elac B6 etcetera. Bij mijn huidige boxen mis ik het laag, en dan voornamelijk bij dance en hiphop nummers. Dus wellicht is een subwoofer een goede optie.

Ik zag een 2e hands Klipsch R-112SW voor een 300 eurootjes. Is dat een goede optie? En wat zouden jullie mij verder aanraden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
Ik zie dat je nu een eigen topic hebt aangemaakt. Met dit budget zou ik sowieso geen subwoofer nemen en het volledig in de speakers steken.

Een beetje sub begint ongeveer vanaf dat budget, hoewel je met twee of meer subs ook wegkomt met goedkopere/eenvoudigere. Echter komen er dan extra kosten bij kijken om de subs ook goed afzonderlijk aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
LA-384 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:23:
Ik zie dat je nu een eigen topic hebt aangemaakt. Met dit budget zou ik sowieso geen subwoofer nemen en het volledig in de speakers steken.

Een beetje sub begint ongeveer vanaf dat budget, hoewel je met twee of meer subs ook wegkomt met goedkopere/eenvoudigere. Echter komen er dan extra kosten bij kijken om de subs ook goed afzonderlijk aan te sturen.
Dank je wel. Ik denk dat ik dan het beste voor bijvoorbeeld de Dali Zensor 5 of vergelijkbaars kan gaan, eventueel tweedehands.
Het budget kan ik nog wat oprekken als ik dan echt iets heb waar ik een tijdje mee vooruit kan en tevreden over ben.

Ik ben bang dat de Zensor 7 overkill is voor mijn huiskamer. De kamer is redelijk groot, ongeveer 40 m2 maar de "luisterhoek" is een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17
Neem je vriendin mee, zou ik zeggen. Soms mag er ineens meer als zij ook geluidsverschil hoort ;)

Overigens zegt de grootte van de speaker niets over hoe hard het gaat en is er niet echt een relatie met de kamergrootte. Het maakt wel verschil in de weergegeven frequenties, groter=meestal dieper laagbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 11:23
Moet je anders dit youtube kanaal eens checken.
https://www.youtube.com/user/ZeosReviews/videos
Staan leuke testen op, zekere ook voor kleinere speakers.
Met jouw budget zou ik eens kijken naar de Jamo C93 die besproken wordt.
Boekenplank speaker die best wel eens zonder sub zou kunnen (althans volgens de reviewer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Bij Stassen kan ik de Zensor 7 kopen voor iets meer dan € 700,-. Lijkt mij een goede deal. Al twijfel ik nog wel of me dat meer gaat brengen dan mijn huidige speakers houden of vervangen door bijvoorbeeld de Zensor 1 en er dan een SVS PB 1000 bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:13
Zoals hierboven al vermeld geen sub nemen, een goede is de prijs van een goeie speaker (en daar begint het mee)
Ik zou deze halen https://link.marktplaats.nl/m1258859398 en nee die zijn niet van mij.
Heb de 826v op Marantz (=/=Denon) en klinken heel fijn.

Zou deze speakers zeker de kans geven wat de prijs is ook erg goed.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banaan86
Ik heb naar jullie geluisterd, geen sub gekocht maar wel nieuwe speakers. Ben vandaag even de stad in geweest en heb bij Klubben geluisterd naar de Zensor 5, Zensor 7 en Spektor 6. Die eerste viel geluid al af in de vergelijking en tot mijn verbazing vond ik de 6 mooier klinken dan de 7. Ze staan nu in te spelen met een cd van Blof en wow nu al een geweldige sound zeg. Zo helder en mooie strakke lage tonen.
Pagina: 1