Dag beste Tweakers!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren van afwezigheid wil ik games gaan spelen die in de afgelopen 8 jaar zijn uitgekomen. Wat ik graag zou willen spelen zijn voornamelijk RPG (Dragon Age 2 en 3), maar ook af en toe een PES/FIFA en steden bouwen (City Skylines of Simcity). Daarnaast games zoals Mafia 3, GTA 4 en 5. Mogelijk gaat het niet allemaal lukken met deze iGPU, maar de bedoeling is dat dit een pc wordt met een goed upgradepath om er na verloop van tijd (één of twee jaar later) een dedicated GPU in te zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale prijs is rond de €500-550,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uit mijn laatste desktop uit 2005 heb ik nog 2 HDD's liggen van in totaal 1TB. Verder heb ik nog een toetsenbord, muis, geluid en een scherm met resolutie van 1440x900. 1080p scherm met Freesync zal ik te zijner tijd aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-b350 mobo (om GPU over te clocken) met 4DDIM slots om later twee extra reepjes toe te voegen.
-2200g
-8gb RAM in twee reepjes (dual channel) met hoge frequentie +/- 3000mhz
-PSU om later een 580/1060 toe te kunnen voegen
-Kast: uiterlijk maakt niet veel uit
-250gb SSD voor Windows en één of twee games
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De nieuwe APU's van AMD hebben mij doen besluiten om een nieuwe PC te gaan samenstellen. Ik heb geen interesse in een G4560 of andere Intel build. Ik zat te twijfelen tussen de 2200g en de 2400g. Mijn keuze is op de 2200g gevallen aangezien deze processor betere overklok mogelijkheden heeft met de standaard Wraith Stealth cooler en de temperaturen lager liggen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat ik een ATX bord nodig heb om in de toekomst beter te kunnen upgraden.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil gaan experimenteren met overclocken zodat ik de GPU op 1500-1600mhz kan krijgen. Wat ik lees zit de performance van de 2200gOC dan rond de stock performance van de 2400g.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Graag zou ik een oprecht advies krijgen over wat ik in gedachte heb een goed idee is.
-Advies m.b.t. Freesync: een aantal websites zeggen dat Freesync alleen functioneert met Displayport, maar op de AMD website zelf staat dat HDMI ook ondersteund wordt, maar op alleen andere Hz. Kan Freesync op HDMI en heeft dat zin i.c.m. de 2200g?
-Is een ATX-bord slim vanwege het upgradepath? of is een Micro-ATX voldoende?
-Is de PSU goed genoeg voor een toekomstige losse videokaart?
-Hoe functioneert de 2200g met een 1440x900 monitor?
-Kan ik nog een Windows licentie krijgen van rond de €20?
-Sluit deze combinatie van hardware op elkaar aan? Mis ik nog iets?
Alvast enorm bedankt voor jullie input en meedenken.
Groet,
Stiest
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren van afwezigheid wil ik games gaan spelen die in de afgelopen 8 jaar zijn uitgekomen. Wat ik graag zou willen spelen zijn voornamelijk RPG (Dragon Age 2 en 3), maar ook af en toe een PES/FIFA en steden bouwen (City Skylines of Simcity). Daarnaast games zoals Mafia 3, GTA 4 en 5. Mogelijk gaat het niet allemaal lukken met deze iGPU, maar de bedoeling is dat dit een pc wordt met een goed upgradepath om er na verloop van tijd (één of twee jaar later) een dedicated GPU in te zetten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale prijs is rond de €500-550,-.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uit mijn laatste desktop uit 2005 heb ik nog 2 HDD's liggen van in totaal 1TB. Verder heb ik nog een toetsenbord, muis, geluid en een scherm met resolutie van 1440x900. 1080p scherm met Freesync zal ik te zijner tijd aanschaffen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-b350 mobo (om GPU over te clocken) met 4DDIM slots om later twee extra reepjes toe te voegen.
-2200g
-8gb RAM in twee reepjes (dual channel) met hoge frequentie +/- 3000mhz
-PSU om later een 580/1060 toe te kunnen voegen
-Kast: uiterlijk maakt niet veel uit
-250gb SSD voor Windows en één of twee games
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De nieuwe APU's van AMD hebben mij doen besluiten om een nieuwe PC te gaan samenstellen. Ik heb geen interesse in een G4560 of andere Intel build. Ik zat te twijfelen tussen de 2200g en de 2400g. Mijn keuze is op de 2200g gevallen aangezien deze processor betere overklok mogelijkheden heeft met de standaard Wraith Stealth cooler en de temperaturen lager liggen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik denk dat ik een ATX bord nodig heb om in de toekomst beter te kunnen upgraden.
Ga je overklokken?
Ja, ik wil gaan experimenteren met overclocken zodat ik de GPU op 1500-1600mhz kan krijgen. Wat ik lees zit de performance van de 2200gOC dan rond de stock performance van de 2400g.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Graag zou ik een oprecht advies krijgen over wat ik in gedachte heb een goed idee is.
-Advies m.b.t. Freesync: een aantal websites zeggen dat Freesync alleen functioneert met Displayport, maar op de AMD website zelf staat dat HDMI ook ondersteund wordt, maar op alleen andere Hz. Kan Freesync op HDMI en heeft dat zin i.c.m. de 2200g?
-Is een ATX-bord slim vanwege het upgradepath? of is een Micro-ATX voldoende?
-Is de PSU goed genoeg voor een toekomstige losse videokaart?
-Hoe functioneert de 2200g met een 1440x900 monitor?
-Kan ik nog een Windows licentie krijgen van rond de €20?
-Sluit deze combinatie van hardware op elkaar aan? Mis ik nog iets?
Alvast enorm bedankt voor jullie input en meedenken.
Groet,
Stiest
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 98,55 | € 98,55 |
| 1 | ASRock AB350 Pro4 | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Fractal Design Focus G Zwart | € 44,50 | € 44,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 104,- | € 104,- |
| 1 | be quiet! System Power 9 400W | € 42,- | € 42,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 74,13 | € 74,13 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 444,18 | |