Toon posts:

P III, P4 of AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een game computer maken, maar ik weet niet wat voor processor ik moet gaan gebruiken. Een pIII 1Gig, een p4 1,7 gig of een AMD 1,2 gig??

En welke processor doet het het beste met een geforce 3 kaart?

Mzzl*D

Verwijderd

Voor een Gforce is het geen vereiste om een bepaalde proc te hebben. Hij doet toch alles hardwarematig. Ik zou persoonlijk kiezen voor de intel 1,4 ghz maar als je nog flink wil gaan 0-clocken dna zou ik toch een AMD nemen.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:31
Hoi Newbie! :D

Omdat jouw vraag tien keer op een dag langs komt, worden we daar een beetje moe van. Iedereen wil namelijk advies over de PC die hij/zij gaat bouwen.

Op zich wel leuk om adviezen te geven, maar helaas ontstaan er zelden interessante discussies uit dit soort vragen, en daarom worden dergelijke topics gesloten. Waarschijnlijk deze ook.

Maar omdat er dus zoveel vragen over komen, kun je ook oudere onderwerpen opzoeken. Gebruik daarvoor de search (zie bovenaan) of klik hier.

Verwijderd

Op zaterdag 14 juli 2001 16:30 schreef dennisdotcom het volgende:
Hoi Newbie! :D

Omdat jouw vraag tien keer op een dag langs komt, worden we daar een beetje moe van.
Hij is een nieuwbie en weet niet van een search enzo. :? Het beste is om die mensen te helpen, die zien op een bepaald punt ook wel dat de search in vele gevallen een oplossing zal bieden. ;) Maar ik vind het geen reden om te zeggen dat je moe wordt van mensen helpen. :( Je wordt zelf ook graag geholpen. Daarvoor is dit forum er. :)

• Dennis
  • Laatst online: 21:31
Op zaterdag 14 juli 2001 16:43 schreef _LOSS_ het volgende:
Hij is een nieuwbie en weet niet van een search enzo. :? Het beste is om die mensen te helpen, die zien op een bepaald punt ook wel dat de search in vele gevallen een oplossing zal bieden. ;) Maar ik vind het geen reden om te zeggen dat je moe wordt van mensen helpen. :( Je wordt zelf ook graag geholpen. Daarvoor is dit forum er. :)
Agree :)
Maarre, als je search zie je wel dat deze vraag al vaak is geweest :)

• CV_SmileY
  • Laatst online: 23-08 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

op dit moment werkt de GF3 het beste met een P4...maarja het blijft natuurlijk vrij prijzig

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 16:47 schreef CV_SmileY het volgende:
op dit moment werkt de GF3 het beste met een P4...maarja het blijft natuurlijk vrij prijzig
Bedankt, daar heb ik tenminste wat aan....
Ik dacht al dat een p4 en gf 3 goed samen zouden gaan... *D

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

PIV icm een Geforce 3 is natuurlijk "perfect" maar als je iets minder geld wilt besteden dan kan je natuurlijk ook gaan voor bijvoorbeeld de AMD TB 1333 MHz (fl 434,- in de pricewatch). Dit systeem is een stukje goedkoper dan die PIV.

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Wat een compleet onzinnig antwoord.

Ten eerste: wat ga je precies met je systeem doen en wat vind je het allerbelangrijkst (DVD's kunnen kijken, TV-out, supersnelle 3d, strakke 2d, prijs)? Pas dan kun je een zinnig advies geven.
Ten tweede: er zijn nog ZO VEEL meer dingen die een rol spelen zoals voeding, moederbord, hoeveelheid/kwaliteit geheugen, OS, monitor (GF3 op een 14" :? ) e.d. dat je niet zo simpel kan stellen dat de ene proc beter is dan de andere.

Het advies "een P4 gaat goed samen met een GF3" is precies gelijk aan "een AMD gaat goed samen met een GF3".

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 17:08 schreef GA!S het volgende:

(DVD's kunnen kijken, TV-out, supersnelle 3d, strakke 2d, prijs)?

Ten tweede: er zijn nog ZO VEEL meer dingen die een rol spelen zoals voeding, moederbord, hoeveelheid/kwaliteit geheugen, OS, monitor (GF3 op een 14" :? )
Dit systeem wil ik samenstellen
betreft een Dell:

Pentium 4 1,7 GHz 400MHZ FSB
128MB RDRAM 400MHZ (2X64)
40GB ATA-100 Ultra DMA (7200 rpm) HDD
OCZ Titan 3 (Geforce 3) (ik geloof niet dat je deze al kunt kopen)
Creative DVD encore 6X reeds in bezit
17" Monitor
Windows ME

Samen voor een prijs van 5500,-

Ik ga waarschijnlijk veel met tv-out werken en samen moet gaan met supersnelle 3d.

Verder wil ik ook videobestanden zoal divx goed kunnen afspelen

Ik denk dat ik wel genoeg informatie heb gegeven om een goed advies te kunnen krijgen.

Mzzl 8-)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aaagggghhh dit is al tiiiggg keer langs gekomen -> search of zoeken? .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.