Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoi,

Ik ben dus van plan om een mini pc te bouwen en ik vroeg me af of deze processor in een mini ITX moederbord past. Ik heb alles nagelopen maar nergens staat iets wat mij helpt. De socket enzo kloppen allemaal en als het goed is zou het moeten werken maar ik wou het toch nog wel ff zeker weten. Verder zijn alle tips en trucs welkom wat betreft andere compononenten.

Groetjes,

Joery :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, deze

Maar, voor mijn beeldvorming; je weet wat een socket is maar toch vond je niet de bijbehorende moederborden? Ik zou je wel adviseren om even van een mogelijk bord de handleiding & BIOS-release-notes te lezen om te beoordelen of de BIOS de gekozen CPU aan kan.

Dat gezegd; ik zie zelf geen enkel argument noch budget om te kiezen voor de 8700K?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik zou de 8700K ook links laten liggen. ITX behuizingen zijn qua koelcapaciteit niet optimaal voor luchtstroom en dus koeling, dus overklokken is niet echt een strak plan. De 8700 zonder K presteert nagenoeg hetzelfde met een lagere warmteontwikkeling, verbruik en prijs.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
MAX3400 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 21:15:
Ja, deze

Maar, voor mijn beeldvorming; je weet wat een socket is maar toch vond je niet de bijbehorende moederborden? Ik zou je wel adviseren om even van een mogelijk bord de handleiding & BIOS-release-notes te lezen om te beoordelen of de BIOS de gekozen CPU aan kan.

Dat gezegd; ik zie zelf geen enkel argument noch budget om te kiezen voor de 8700K?
Ik had gister doorgezocht en had t al gevonden, welke processor zou jij mij dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JoeryM schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:12:
[...]
welke processor zou jij mij dan aanraden?
Voor wat? Zoals ik subtiel postte; je geeft geen informatie wat je met je PC wil gaan doen en gezien je recente registratie op GoT, is het ook lastig terug te zoeken in oudere topics van je om een lijn te vinden waar je heen wil met een nieuwe CPU.

Zoals @nelizmastr aangeeft; de non-K versie zou ook voldoen maar alsnog is het een erg dure processor terwijl jij misschien voldoende hebt aan een processor die de helft kost en daarbij ook nog eens minder warmte produceert terwijl de theoretische snelheden misschien maar 7% lager liggen dan van de uitgezochte K-versie.

Als je meer wil dan alleen een CPU, zou ik even goed de sticky topics uit Desktop Aankoopadvies doornemen en mogelijk ook even wat andere topics van mensen doornemen en, waar nodig, van leren & noteren :)

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 15-03-2018 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

JoeryM schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:12:
[...]
Ik had gister doorgezocht en had t al gevonden, welke processor zou jij mij dan aanraden?
Als je alleen gaat gamen dan heb je al zat aan een i5-8400 ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
Ik ga een mini pc bouwen zodat t makkelijk heen en weer te nemen is vanwege mijm gescheiden ouders. Wat ik denk er in te doen:
-i7 processor
-1060 6g extreme edition
-8gb ram (dit is dus super duur dus K hou t bij 8gb )
-2 TB barracuda
-gigabyte z270n-WiFi
-nzxt h2001

Ik doe geen waterkoeling want dat is gewoon erg duur en dat past moeilijk in een mini IXT case

Vgm zijn dit de belangrijkste dingen

Hij wordt natuurlijk ook veel gebruikt voor mijn school en alledaagse dingen. Mijn budget is max 1300€.

[ Voor 11% gewijzigd door JoeryM op 15-03-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nog afgezien van mijn vorige post (lees DAA door); de H2-001 is toch echt een ATX-case dus dan is de initiele vraag over een ITX-oplossing al ver te zoeken. De case alleen weegt al bijna 9kg; een beetje voeding 1kg; een beetje CPU-koeler gaat tussen de 500g en 1kg. Geen idee hoe jij tussen meerdere lokaties verplaatst maar om nou een PC van tegen de 15kg mee te slepen, lijkt me onbegonnen werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
MAX3400 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Nog afgezien van mijn vorige post (lees DAA door); de H2-001 is toch echt een ATX-case dus dan is de initiele vraag over een ITX-oplossing al ver te zoeken. De case alleen weegt al bijna 9kg; een beetje voeding 1kg; een beetje CPU-koeler gaat tussen de 500g en 1kg. Geen idee hoe jij tussen meerdere lokaties verplaatst maar om nou een PC van tegen de 15kg mee te slepen, lijkt me onbegonnen werk.
Toch staat ie bij mini itx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:39
Ik denk men hierboven meer bedoelt wat je met het systeem wilt doen, niet zozeer waar of met welke onderdelen.

Het maakt nogal uit of je vooral Word en Powerpoint wil gaan gebruiken, met wat Netflix en Youtube ernaast, of je zware foto- en videobewerking wil doen, of dat je vooral wil gamen, in welk geval het ook nog uitmaakt wát voor games dan (Peggle heeft andere eisen dan Warhammer: Total War, wat ook weer anders belast dan CS:GO of Call of Duty).

Met iets meer info daarover kan met je beter advies geven, doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Met een z270n mobo is het sowieso onbegonnen werk met die processor ;)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
Nat-Water schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:24:
Met een z270n mobo is het sowieso onbegonnen werk met die processor ;)
Hoe bedoel je? T is gewoon compatibel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
JoeryM schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:25:
[...]

Dat is het dus niet.
Voor een 8xxx cpu heb je een z370 bord nodig. Z270 is voor 6xxx en 7xxx.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

JoeryM schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:24:
[...]

Toch staat ie bij mini itx
pricewatch: NZXT H2 Zwart (Google vind deze ook als H2-001
pricewatch: NZXT H200i Zwart

Amper een verschil in schrijfwijze, mega-verschil in functionaliteit.
JoeryM schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:25:
[...]

Nee hoor; het board wat je noemt is geschikt voor i7-6xxx en i7-7xxx.

Vriendelijk, nogmaals, ga naar het DAA-subforum en ga daar eens je kennis en informatie-voorziening optimaliseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeryM
MAX3400 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 12:27:
[...]

pricewatch: NZXT H2 Zwart (Google vind deze ook als H2-001
pricewatch: NZXT H200i Zwart

Amper een verschil in schrijfwijze, mega-verschil in functionaliteit.

[...]

Nee hoor; het board wat je noemt is geschikt voor i7-6xxx en i7-7xxx.

Vriendelijk, nogmaals, ga naar het DAA-subforum en ga daar eens je kennis en informatie-voorziening optimaliseren :)
Ik ga is kijken, in iedergeval alvast bedankt!
Pagina: 1