Medion X14904 4K tv morgen te koop bij Aldi. UPC/Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 00:37
Miorgen te koop, de X14904 tv van Medion voor 399,-
In december was de X14900 te koop. Tot mijn spijt ontdekte ik dat deze tv niets digitaals ontvangt, niet met- en niet zonder CI+ module.
Ik wil graaag lezen of er mensen zijn die goede ervaringen gaan hebben met CI+, zoja, dan koop ik er een.
Medion kon "niet garanderen" dat hij zou werken met UPC/Ziggo.
Voor de specs verwijs ik u graag naar deze link:

https://aldi.medion.com/m....coop.md32033.anl.hp_txtl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik kan helaas de topictitel niet meer aanpassen,. het is dus wel degelijk een 4K tv. Misschien een moderator?

**dit hele bericht mag inmiddels weg**

[ Voor 16% gewijzigd door Herman456 op 15-03-2018 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In principe zou het moeten werken. Het is een in Nederland verkocht model, met DVB-C en CI+. Lijkt me dat dit dan aardig standaard zou moeten zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Tja, dat was in december ook niet zo met de X14900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

UPC/Ziggo levert ook geen losse CI+ kaarten meer. Je kunt ze inclusief module huren voor een paar euro per maand. Maar Ziggo gaat jou ook niet garanderen dat dat ding werkt, omdat ze hem zelf niet getest hebben.

En anders gewoon je decoder met HDMI CEC bedienen met de AB van de TV, of andersom.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:02
Deze TV zal zeer waarschijnlijk perfect aan de CI+ standaard voldoen. Helaas heeft Ziggo daarbovenop nog een hele rits aan eisen (bv niet aan kunnen passen van zendervolgorde) om een Ziggo goedkeuring te krijgen, waardoor veel fabrikanten niet de moeite nemen om hiervoor een model speciaal aan te gaan passen en te laten valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Tja, een discussie starten over het eventueel foute beleid van Ziggo is niet zo heel zinvol. We have to deal with them. Zelfs Salora kan Ziggo tv's produceren, dus kan Vestel dat ook (een goedkope tv producent die ook de Salora tv's maakt). Is er al iemand die hem gekocht heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Herman456 op 15-03-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik heb hem gehaald. Hij kan wederom niet omgaan met UPC/Ziggo. Wat doen ze daar toch bij Medion/Aldi? Het is weer een zwembad zonder water, carnaval zonder bier, de Wallen zonder dames...vul maar in. De telefoniste van Aldi deed voorkomen alsof hij dat wel kon, en wist niet van klachten bij de vorige tv. Morgen toch maar eens bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

TV's maken. Veel voor weinig. En dat doen ze voor heel Europa of meer. En voor een relatief kleine groep CI gebruikers van een op europees niveau kleine kabelaar gaan ze echt geen maatwerk maken, maar voldoen ze aan de regulier standaard.
Dat jij dat vervelend vind snap ik. Dat je vervolgens zo eigenwijs bent om er toch eentje te halen en dan alsnog teleurgesteld bent, niet. You pay peanuts, you get monkeys enzo.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik heb 2 verklaringen voor mijn gedrag:
1. zoals ik schreef had ik gebeld met positieve signalen als "ja dat zit er op. Speciaal gemaakt deze tv voor de Nederlandse markt."
2. Ik heb ook de Medion MD30486 en die werkt prima met UPC/Ziggo.

Waarom heeft dat ding dan een CI+ kaartlezer?

Nog iets: ik kan me niet voorstellen dat je een tv maakt die niet met 50% van de markt om kan gaan. Kan nog leuk worden als Ziggo binnenkort analoog van de kabel haalt en dezer tv's zitten nog in de garantie. Wordt een duur grapje dan.

[ Voor 29% gewijzigd door Herman456 op 15-03-2018 22:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Larioe
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-04 13:13
Vandaag televisie gekocht en getracht te installeren. Helaas Ziggo digitaal werkt niet. Krijg sommige kanalen wel te zien (ook af en toe sportnet van ziggo kanaal 14!?) echter vallen de kanalen af en toe weg☹ Netflix werkt goed. PlayStation 4 aangesloten op HDMI 1 / 2 en 3 krijg echter op geen van allen beeld van de PlayStation op de televisie☹ Jammer voor mijn zoontje daar die de televisie zelf heeft opgespaard☹ Ziggo stop daarnaast ook nog met analoge tv dus gaat de TV terug naar ALDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-04 15:02
Herman456 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:11:
Waarom heeft dat ding dan een CI+ kaartlezer?
Lees de post van Nielson nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Wat Aldi denkt of motiveert zal me een biet wezen. Ik bel ze morgen en zal vragen of dit is wat ze willen, een tv die niet geoutilleerd is voor de Nederlandse markt. Ze zullen er vele teugkrijgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Je kunt zo'n kruistocht voeren of gewoon even doorsparen voor een fatsoenlijke tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Herman456 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 00:24:
Wat Aldi denkt of motiveert zal me een biet wezen. Ik bel ze morgen en zal vragen of dit is wat ze willen, een tv die niet geoutilleerd is voor de Nederlandse markt. Ze zullen er vele teugkrijgen.
Dan breng je de tv gewoon terug en vraag je je geld terug.
Niks aan de hand.

CI+ is trouwens ook niet 50% van de markt. Het wordt juist steeds minder vaak gebruikt. Meestal wordt er gewoon een decoder los op aangesloten en dat gaat gewoon werken

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchdeveloper op 16-03-2018 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 07:35
Herman456 schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 21:54:
Ik heb hem gehaald. Hij kan wederom niet omgaan met UPC/Ziggo. Wat doen ze daar toch bij Medion/Aldi? Het is weer een zwembad zonder water, carnaval zonder bier, de Wallen zonder dames...vul maar in. De telefoniste van Aldi deed voorkomen alsof hij dat wel kon, en wist niet van klachten bij de vorige tv. Morgen toch maar eens bellen.
Kun je bij die tv ook handmatig de instellingen aangeven voor de dbv-c tuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn TCL tv is ook buitenlands en werkt prima met de Ziggo CI module. Kan keurig digitaal tv kijken maar niet interactief. Dvb-c moet je wel handmatig instellen maar dan gaat het wel goed. Ik denk dat dit de goedkoopste tv is op de markt want deze heb ik ooit gekocht inkoop voor nog geen € 150 voor 32 inch hd ready. Er is zelfs een netwerk poort aanwezig, deze is alleen voor software upgrades. Het zou mij dus verbazen dat de Medion tv het niet zou doen. Je kan altijd proberen met een andere CI module.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik heb geen meerdere CI+ modules. Maar ga ik ook niet doen, ik hem meerdere tv's (Samsung/Sharp/Medion) en die doen het allemaal met mijn huidige CI+ module, dus erg exotisch is deze niet. Het werd ook niet ontkend bij Medion of Aldi, Aldi zei "we gaan het doorgeven" dus heel diep zal deze klacht niet bij hen zitten. Als er een inkoper in zijn Mercedes van Zaandam naar Amsterdam Noord was gereden (te doen, lijkt me) dan had ik het geweldig gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Willem1981 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:44:
[...]

Kun je bij die tv ook handmatig de instellingen aangeven voor de dbv-c tuner?
Je kan een frequentie opgeven en een ID. Ik doen dan 164.00Mhz (voor Amsterdam) en ID 5555, er gebeurt niets.

[ Voor 32% gewijzigd door Herman456 op 16-03-2018 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Herman456 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Heb ik geen verstand van, maar hij vroeg wel of ik digitale tv via de Antenne of de kabel zou willen ontvangen. Mogelijk wel, maar ik sta nou niet te juichen bij de mogelijkheden van deze tv.
Kabel :-) immers DVB-C(able)
antenne is dan DVB-T(errestial)

maar als er een DVB-C tuner in zit.. en je scant op netwerk ID 4444 ( met de juiste begin frequentie, voor de meeste EX-Ziggo regio's is dat meestal 474mhz )

als dat werkt. tja dan werkt de tuner in elk geval..

voor de andere gecodeerde zenders zou je netwerk ID 5555 moeten gebruiken.. :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik vergiste mij SMSfreakie, ik heb de gegevens nu verbeterd. 164 Mhz met ID 5555 hier,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Larioe schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 22:44:
Vandaag televisie gekocht en getracht te installeren. Helaas Ziggo digitaal werkt niet. Krijg sommige kanalen wel te zien (ook af en toe sportnet van ziggo kanaal 14!?) echter vallen de kanalen af en toe weg☹ Netflix werkt goed. PlayStation 4 aangesloten op HDMI 1 / 2 en 3 krijg echter op geen van allen beeld van de PlayStation op de televisie☹ Jammer voor mijn zoontje daar die de televisie zelf heeft opgespaard☹ Ziggo stop daarnaast ook nog met analoge tv dus gaat de TV terug naar ALDI
Als HDMI ook niet werkt is het wel heel ernstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 17:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@Herman456 Gebruik even de Edit knop ipv telkens berichten onder elkaar te zetten..

Voor de rest is het wel sneu dat de HDMI poorten ook al niet goed werken naast dat je er niet digitaal op kunt kijken. Waarom zou je anders een Ultra 4K toestel aanschaffen ?

Je kunt er een heel topic mee vol plempen maar ik denk het beter is om die TV zo snel mogelijk terug te brengen, geld terug vragen en voor wat extra geld gewoon een beter merk TV aan te schaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 16-03-2018 12:19 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Frostbite schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:18:
@Herman456
Je kunt er een heel topic mee vol plempen maar ik denk het beter is om die TV zo snel mogelijk terug te brengen, geld terug vragen en voor wat extra geld gewoon een beter merk TV aan te schaffen.
Vol plempen is mijn doel niet, ik ben blij als mensen iets aan deze reviews hebben. Als ik dit, door een ander, eerder had geweten was ik ook blij geweest. Door reviews vermoed ik dat mijn volgende telefoon een Redmi zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Herman456 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:52:
[...]

Vol plempen is mijn doel niet, ik ben blij als mensen iets aan deze reviews hebben. Als ik dit, door een ander, eerder had geweten was ik ook blij geweest. Door reviews vermoed ik dat mijn volgende telefoon een Redmi zal zijn.
Dit is een topic en geen review die staan elders op deze site.

Punt is wel dat je dus in december vrijwel hetzelfde type hebt gekocht X14900 die niet voldeed aan je verwachtingen. Vervolgens koop je nu een paar maanden later het X14904 model met de verwachting dat het een totaal ander toestel is?

Als ik die 2 naast elkaar zet denk ik dat het gewoon hetzelfde toestel is.
Ik zou voorlopig de medion maar laten doen en gewoon een beter merk aanschaffen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Frostbite, aan de telefoon werd gesuggereerd dat dit toestel wel zou werken met UPC/Ziggo.
Ik kreeg mijn geld terug en de zaak is voor mij afgedaan.
Volgende keer wacht ik eerst maar een positieve reactie hier af, ik kan niet op de woorden van Aldi afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Herman456 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:29:
Frostbite, aan de telefoon werd gesuggereerd dat dit toestel wel zou werken met UPC/Ziggo.
Ik kreeg mijn geld terug en de zaak is voor mij afgedaan.
Volgende keer wacht ik eerst maar een positieve reactie hier af, ik kan niet op de woorden van Aldi afgaan.
Je gaf aan dat je met de telefoniste belde. Dat klinkt in mijn oren nou niet echt als technisch persoon. Als zij denkt dat hij werkt, dat is hetzelfde dat als ze denkt dat er geen gluten in het brood zitten.

Ik blijf erbij dat ik het raar vind dat je zo weinig vooronderzoek doet zeker nu het qua specificaties precies hetzelfde model is als die van december en dan nog koop je hem om daarna te constateren dat hij hetzelfde probleem heeft. Alleen omdat de telefoniste dacht dat het wel zou werken. :X

Enfin je hebt je geld terug en je bent wat wijzer geworden (hoop ik) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 16-03-2018 16:41 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herman456
Frostbite schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Je gaf aan dat je met de telefoniste belde. Dat klinkt in mijn oren nou niet echt als technisch persoon. Als zij denkt dat hij werkt, dat is hetzelfde dat als ze denkt dat er geen gluten in het brood zitten.

Ik blijf erbij dat ik het raar vind dat je zo weinig vooronderzoek doet zeker nu het qua specificaties precies hetzelfde model is als die van december en dan nog koop je hem om daarna te constateren dat hij hetzelfde probleem heeft. Alleen omdat de telefoniste dacht dat het wel zou werken. :X

Dat van die telefoniste klopt, maar pas de 2e keer hoorde ik van deze dame dat ze van de afdeling inkoop was. En dat hoorde ik pas vandaag.

Ten tweede heb ik alle informatie die er te krijgen was, tot mij genomen. Van de Medion site, van de Aldi site, van het Aldi hoofdkantoor, en een review van het blad "Computerbild" over een soortgelijke tv. Mag ik van jou weten welke bron ik overgeslagen heb?

[ Voor 8% gewijzigd door Herman456 op 16-03-2018 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Frostbite schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:39:
[...]

Zo makkelijk is dat idd nog niet om 'vooronderzoek' te doen voor een Medion tv en zeker niet in zake of de tuner het goed doet in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 07:35
Herman456 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:03:
[...]

Je kan een frequentie opgeven en een ID. Ik doen dan 164.00Mhz (voor Amsterdam) en ID 5555, er gebeurt niets.
Ik dacht dat voor heel ziggo nu 474Mhz en id 5555 was. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Als al mijn andere tv's het doen met 164Mhz en ID 5555 dan weet ik zeker dat dat goed is. En net nog gecheckt op de ziggo site...

[ Voor 18% gewijzigd door Herman456 op 17-03-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesje13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
Alle televisies die zijn uitgekomen na 2013 en gecertificeerd door Ziggo, mogen alleen CI+ versie 1.3 ondersteunen. CAM modules die dat niet ondersteunen worden geweigerd op het Ziggo netwerk. Voor je een CAM module aanschaft voor deze tv, vraag bij je favoriete (web)shop of deze module CI+ 1.3 ondersteunt. Deze informatie is niet algemeen bekend bij de helpdesks van Ziggo en/of de televisiefabrikanten.

Is wat ik tegen kwam bij een FINLUX TV.

Hoop dat het helpt. :? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-05 13:26
ceesje13 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:38:
Alle televisies die zijn uitgekomen na 2013 en gecertificeerd door Ziggo, mogen alleen CI+ versie 1.3 ondersteunen. CAM modules die dat niet ondersteunen worden geweigerd op het Ziggo netwerk. Voor je een CAM module aanschaft voor deze tv, vraag bij je favoriete (web)shop of deze module CI+ 1.3 ondersteunt. Deze informatie is niet algemeen bekend bij de helpdesks van Ziggo en/of de televisiefabrikanten.

Is wat ik tegen kwam bij een FINLUX TV.

Hoop dat het helpt. :? :? :? :?
Lekker bumpje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesklaveren
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Heb zojuist de tv met Ziggo Ci+ werkend gekregen.
Start met 164 en stapjes van 1000.
Dit is wel de tv van juni 2018.

• Gummy13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-01-2022
Herman456 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 16:57:
[...]

Dat van die telefoniste klopt, maar pas de 2e keer hoorde ik van deze dame dat ze van de afdeling inkoop was. En dat hoorde ik pas vandaag.

Ten tweede heb ik alle informatie die er te krijgen was, tot mij genomen. Van de Medion site, van de Aldi site, van het Aldi hoofdkantoor, en een review van het blad "Computerbild" over een soortgelijke tv. Mag ik van jou weten welke bron ik overgeslagen heb?
Vooraf contact opnemen met Medion en de situatie schetsen wat je wil bereiken, als het uit de andere bronnen niet duidelijk is?
Pagina: 1