Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Pfsense] bepaalde wan adressen toegang geven lokaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:12
Beste Mensen,

(Reden dat ik het hier post, is omdat ik niet een account wil aanmaken op het pfsense forum voor 1 enkele vraag)

Ik heb in het verleden een monowall firewall gedraaid en dat heeft het altijd prima gedaan.
Echter ben ik recentelijk overgestapt op Pfsense 2.1 (ik weet het ... het is oud)(op een watchguard firebox)

de installatie werkt prima echter heb ik problemen met de firewall rules en natting:

In het verleden met monowall kon ik bij de "Rules" een vertrouwd wan ip adress toevoegen en deze toegang geven tot mijn volledige lan... dit kan een ipv4 adres zijn van een vriend thuis, of andere lokatie

vervolgens had ik bij de Nat pagina bepaalde poorten openstaan die alleen bereikbaar waren als ik handmatig in de "rules" het vreemde ipv4 wan adres invoer..

Zo kon ik heel goed in de hand houden welke adressen toegang hadden tot bepaalde delen van mijn netwerk.

Echter door de complexiteit van Pfsense weet ik even niet waar ik het zoeken moet...

Ik wil weer naar deze exact zelfde constructie terug.

Ik heb zojuist op het pfsense forum gekeken, maar kom daar geen topic tegen die mij echt kan helpen hierbij,

Wie kan mij hierbij helpen?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi