Mijn vraag
Beste allen,
Eigenlijk een hele simpele vraag, en hoop dat de oplossing net zo simpel zal zijn.
Stel dat ik 2 wegservers in mijn netwerk heb, en deze doen normaal hun werk, dan zou je verwachten dat deze beide servers niet dezelfde hostnaam kunnen hebben
Nu wil ik eigenlijk 2 webservers gebruiken
de eerste moet host1.domeinnaam.nl kunnen hosten, en die tweede moet host2.domeinnaam.nl kunnen hosten
Dus de variatie in die 2 doe ik middels het subdomein wat ik heb aangemaakt.
Maar als ik dan naar mijn routerinstelling ga en zeg dat de router al het verkeer van poort 80 moet routeren naar de webserver moet ik er 1tje kiezen, en kan hier dus niet inregellen dat deze kijkt naar welk adres (sub domein) gevraagd wordt.
Is er niet iets wat je op 1 van de 2 webserver kan zetten dat die daarna kijkt en dan op een of andere mannier dit verkeer dan forward...
Relevante software en hardware die ik gebruik
De (hoofd) webserver is een Synology NAS DS713+
En het andere SUB domain wordt door een raspberry pi afgehandeld
De router welke ik gebruik is de UniFi Security Gateway 3P...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...niks over gevonden...
Alvast bedankt voor jullie tips en of hulp...
Beste allen,
Eigenlijk een hele simpele vraag, en hoop dat de oplossing net zo simpel zal zijn.
Stel dat ik 2 wegservers in mijn netwerk heb, en deze doen normaal hun werk, dan zou je verwachten dat deze beide servers niet dezelfde hostnaam kunnen hebben
Nu wil ik eigenlijk 2 webservers gebruiken
de eerste moet host1.domeinnaam.nl kunnen hosten, en die tweede moet host2.domeinnaam.nl kunnen hosten
Dus de variatie in die 2 doe ik middels het subdomein wat ik heb aangemaakt.
Maar als ik dan naar mijn routerinstelling ga en zeg dat de router al het verkeer van poort 80 moet routeren naar de webserver moet ik er 1tje kiezen, en kan hier dus niet inregellen dat deze kijkt naar welk adres (sub domein) gevraagd wordt.
Is er niet iets wat je op 1 van de 2 webserver kan zetten dat die daarna kijkt en dan op een of andere mannier dit verkeer dan forward...
Relevante software en hardware die ik gebruik
De (hoofd) webserver is een Synology NAS DS713+
En het andere SUB domain wordt door een raspberry pi afgehandeld
De router welke ik gebruik is de UniFi Security Gateway 3P...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...niks over gevonden...
Alvast bedankt voor jullie tips en of hulp...