MacBook Air leeghalen - Wat gebeurt er met iCloud?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 17:21

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Topicstarter
Ik moet morgenmiddag mijn MacBook Air herinstalleren en inleveren aangezien het mijn laatste werkdag is. Deze laptop gebruik ik nu twee jaar en in die tijd heb ik hem ook veel voor privédoeleinden gebruikt. Inmiddels heb ik dus aardig wat (privé)bestanden verzameld, ook in iCloud. Nu weet ik dat iCloud eigenlijk een soort mirror is van je bestanden. Wat kan ik het beste doen om ervoor te zorgen dat ze niet verdwijnen zodra ik mijn laptop opnieuw en helemaal schoon installeer?

edit: de makkelijke manier is natuurlijk extern opslaan, maar ik zoek eigenlijk een manier of bevestiging dat de bestanden op iCloud blijven staan totdat ik een nieuwe Mac heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Tjebakka op 14-03-2018 13:46 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
Uitloggen. Kan er ook niks meer met die bestanden gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
Pendora schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:46:
Uitloggen. Kan er ook niks meer met die bestanden gebeuren.
Via die laptop komt morgen niemand meer aan mijn bestanden- het gaat mij om het antwoord op de vraag wat er met de bestanden in iCloud gebeurt die ik via deze laptop daar in heb gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:36
Binnen de instellingen van MacOS uitloggen uit iCloud, dan gebeurt er niks met de bestanden, en zijn iCloud en de MacBook Air niet meer gekoppeld. Dat is de juiste methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:54
xoniq schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:51:
Binnen de instellingen van MacOS uitloggen uit iCloud, dan gebeurt er niks met de bestanden, en zijn iCloud en de MacBook Air niet meer gekoppeld. Dat is de juiste methode.
Ik had het idd misschien iets uitgebreider kunnen vertellen maar dit is precies wat ik bedoelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-09 23:36
Pendora schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:54:
[...]

Ik had het idd misschien iets uitgebreider kunnen vertellen maar dit is precies wat ik bedoelde
Vermoedde ik ook al, maar kan me voorstellen dat OP bedoelde 'uitloggen uit MacOS'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Topicstarter
xoniq schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:51:
Thanks! Dus als ik volgende maand op m'n nieuwe laptop weer inlog op iCloud heb ik al m'n (bijvoorbeeld) belastingaangiftes en dergelijke gewoon nog :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:54
als je via iCloud.com - iCloud drive de bestanden ziet staan die van belang zijn dan kan je via een nieuwe macbook er ook weer bijkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:12
Je zou ook nog eerste een Time Machine reserviekopie kunnen draaien voor alle zekerheid... weet je zeker dat er niets verloren gaat (dat welicht niet in iCloud staat).

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1