Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:41
In onze gemeente (Bronckhorst) is glasvezel buitenaf bezig met de plannen om glasvezel aan te leggen als voor 14 mei 50% of meer van de inwoners dit wil. Hierover hebben ze netjes een informatieavond gehouden en alles is vrij duidelijk.
Ook stonden de providers waar wij als inwoners kunnen kiezen in de zaal, en konden we vragen stellen, de providers zijn Caiway, Solcon, Delta en 2 zakelijke providers.

Nu zitten we namelijk bij KPN en hebben we interactieve TV die we draadloos (via een homeplug, in ons geval Devolo) hebben aangesloten. Dit vinden wij erg belangrijk om in de toekomst ook te kunnen, aangezien we geen kabels door het huis willen trekken.
We hebben dan ook aan de providers gevraagd of dit bij hun ook mogelijk is, bij Caiway kan dit niet (https://caiway.gebruikers...thread.php?thread_id=1880), bij Solcon en Delta deden ze daar een beetje vaag over en kon ik er niets op het internet over vinden.

Is er iemand die weet of het bij Solcon en Delta ook gewoon mogelijk is om een homeplug te gebruiken om 'draadloos' TV te kunnen kijken?

Ik zie zelf niet in waarom het niet zal kunnen, er moet namelijk een gewone internetkabel in de TV ontvanger. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

In principe werkt dat op dezelfde manier dus ik zie niet waarom niet. Tenzij ze RF-over-Fiber gaan doen, maar dan zou je gebruik kunnen maken van de coax die vrijwel iedereen heeft.

Overigens is Devolo natuurlijk niet draadloos.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 14-03-2018 13:41 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:26
Homeplugs zijn altijd te gebruiken in plaats van een UTP kabel. Dus als er ergens een UTP kabel moet tussen (bijvoorbeeld) het glasvezelmodem en de TV decoder, dan kan dat ook met een Devolo set.
Of het altijd even goed werkt is natuurlijk de vraag, maar dat risico zullen jullie wel kennen neem ik aan. Devolo's zijn onvoorspelbaar als het gaat over TV signalen maar ook als er externe storingsbronnen bij komen (magnetrons, halogeenlampen etc..)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.