Touchscreen voor op de zaak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:26

Standeman

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Op de zaak hebben een aantal maanden Agile/Scrum geïntroduceerd en om meer participatie / activiteit tijdens de Daily Scrum en Sprint planning te krijgen ben ik op zoek naar een touchscreen van ~49". Het budget ligt rond de 1500-2000 euro.

De TV / monitor zal voornamelijk gebruikt worden om i.c.m. een laptop het scrum board te bewerken. Het liefst zit er ook een wide-angle camera op voor skypecalls. Dit is geen must, we hebben hier nog wel wat losse rond slingeren, maar die hebben de neiging om plotseling te verdwijnen. Onze Jabra 810 hebben tot nu toe nog laten staan :p

Uiteraard heb ik al wat rondgekeken en een paar kandidaten zijn de Liyama Prolite 55" of de Philips touch 55".
Qua gebruiksgemak en gevoeligheid zit ik me af te vragen wat de verschillen zijn in de aanraak techniek (capacitief, infra rood, resistief, etc). In de pricewatch zijn ze overigens niet te vinden (er lijkt ook geen filter te zijn).

Heeft iemand ervaringen met touchscreens en zijn er nog andere zaken waar je op moet letten voor de aanschaf?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou niet voor een touchscreen gaan maar voor een gewoon scherm met een VGA of HDMI aansluiting.
Je scrum board (ik neem aan dat je jira oid bedoelt) draai je dan gewoon met dual screen van een laptop.

Ik snap dat scrum zegt dat je met plakkertjes moet werken omdat dat de interactie bevordert. Maar om de beurt gewoon zeggen wat naar welke status is gegaan en wat de voortgang is terwijl een persoon het bijhoudt is net zo makkelijk.

Bijkomend is dat je op een dergelijk groot touchscreen onwijs snel afschrijft. En de aansturing met een laptop had je toch al nodig. En dus een link tussen touchbediening en laptopbediening ook. Dan is een persoon achter de knoppen net zo makkelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Je wilt dus een Digiboard zoals die op school gebruikt worden? Er zijn aardig wat bedrijven die dat verkopen en afhankelijk van wat je kiest best goed in de prijs:

https://www.touchscreen-digiborden.nl/digiborden

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 14-03-2018 16:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:59

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daar heb je ook wel heel grote verschillen in. Sommige zijn echte tv schermen met touchscreentechniek; andere zijn projectieborden waar een beamer bij nodig is en die je van tijd tot tijd opnieuw moet kalibreren (in dit geval de smartpen + locatie die je op het bord aanwijst).

Your Friendly Neighborhood Moderator