Hulp met MySQL Query

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 13:31
Wie kan mij helpen, ik heb vrijwel geen ervaring met het bouwen van MySQL query's en nu heb ik een query nodig voor het programma SAM Broadcaster, software om een radiostation te runnen. In die software kun je zogenoemde PAL scripts draaien. Die kunnen onder andere MySQL query's bevatten.

Ik zoek daarom (hoogstwaarschijnlijk 1-malig) een query die het volgende doet:

Ik heb een database 'SAMDB' met daarin een tabel 'songlist' daarin staan alle mp3's die in de software zijn ingevoerd. In zo'n record staan bijna 50 velden waaronder ID, artist, title, songtype, date_artist_played (format 2018-03-14 11:26:54) etc.

Er is een mogelijkheid ingebouwd om de tijd in te stellen tussen dat dezelfde artiest, hetzelfde album, dezelfde track of dezelfde titel weer wordt gedraaid, alleen ontbreekt er 1, in mijn ogen belangrijke optie in de software, het onderscheiden van artiesten die samenwerken. "Michael Jackson" is 1 artiest en "Michael Jackson & Paul McCartney" is een andere artiest. Daardoor kan het gebeuren dat nummers van deze 2 artiesten achter elkaar gedraaid worden en dat is niet de bedoeling.

Wat ik zoek is een query die van de huidige track die afgespeeld wordt, via PAL is de ID van die track eenvoudig te achterhalen, checkt of er een & teken (maar dit kan ook ft of feat zijn) en dan de artiesten scheidt (dit kunnen 2 artiesten zijn maar in sommige gevallen wel 7 of 8 en allemaal gescheiden door het & teken). Dan moet ie alle records gaan checken waar het veld artist 1 van die artiesten bevat, als dat zo is moet het veld date_artist_played aangepast worden met de actuele datum tijd.

Hopelijk weet hier iemand hoe dit moet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Sorry, maar dit valt onder Kan iemand even...? en ik denk dat ik je dan 't beste kan doorverwijzen naar Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! dat bovenaan ons forum staat te prijken met reden ;)

Ik kan je wel vast verklappen dat je dit niet (fatsoenlijk) in een query opgelost gaat krijgen, en afgaand op 't verhaal vraag ik me zelfs af of je 't überhaupt "waterdicht" afgevangen gaat krijgen. Want "M. Jackson" != "Michael Jackson" bijvoorbeeld. Net zoals "The Prodigy" != "Prodigy". En hoe ga je een song van "Freddy Mercury" voor/na "Queen" voorkomen? En "Simon & Garfunkel" wil je natuurlijk ook niet beschouwen op de manier zoals jij die beschrijft.

Either way gaat 't een stuk complexer worden dan je nu denkt / je voorstelt.

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 14-03-2018 12:19 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.