Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-05-2024
Mijn vraag

hallo allemaal probeer de MB aan de praat te krijgen heeft 1x gedaan nadat opnieuw wou starten gaat niet meer aan krijgt wel power maar de ddr module lampje blijt branden ik gebruike een xilenxe 600w psu moet ik een zwaardere gebruiken of kan hier iemand mij hiermee helpen hoe ik dit kan oplossen

volgens de vorige eigenaar moest heletijd de northbridge chip blvlakbij de cpu geleidelijk warm maken maar zelfs dit werkt niet en niet alle pci aansluitingen ook doen maar dit had wel gehoord van hem

Relevante software en hardware die ik gebruik

gpu gigabyte geforce gtx 1050ti 4gb windforce
ddr3 gskill ripjaws 4x4gb 1600
cpu amd fx 9590 8x 4,7
psu xilence 600w
cpu cooler master master liquid 240

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

alle kabels los alleen de 24pin en de 8pin stroom molex en de powerbutton kabel gebruikt verder niks
krijg wel stroom cpu lampje brand even daarna gaat de ddr module lampje blijven
en u ook de volgende probleem de 8pin en de 4pin cpu connectors op de mb dood is dit opte lossen door nieuwe te solderen of kan beter weg gooien de mb

[ Voor 14% gewijzigd door tilgun op 15-03-2018 17:09 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Die voeding is echt een zorgenkindje; heb je deze al langer dan vandaag? Ik zou je adviseren, desnoods bij de lokale computerboer, om even een modernere voeding van 400W aan te sluiten en te kijken of alles dan wel wil booten.
de vorige eigenaar moest heletijd de northbridge cpu warm maken maar zelfs dit werkt niet
Geen idee wat je hiermee bedoelt maar je kan dus ook gewoon een defect moederbord nu hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
ga een andere psu proberen nee de mb is niet dood anders had ook geen stroom moet krijgen kijk wel bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
ja denk psu dood heb meer als een jaar in gebruik als de 8pins doe dan doet de mb niks alleen met de 24pins molex dan wel lampjes branden op de mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Een 9590 is al vragen om problemen, op welk moederbord dan ook. Een waterkoeling er op zetten koelt leuk de cpu, maar geeft juist geen enkele koeling meer aan de VRM's. Amd heeft ook als eis een top-down koeler of extra koeling zodat de VRM's gekoeld worden.

Dikke kans dat het bord dood is gezien het gedoe met de chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
nou weet niet maar zorg altijd dat ik goede koeling heb
heb hiervoor met de asrock mb gebruikt de 9590 geen problemen maar ga zien wat de asus met een andere voeding gaat doen anders dus weggegooid geld en voortaan maar goed opletten wat hier koop

heel erg bedankt iederen voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
pakt zelfs nu de 8pin niet neer voor de cpu gelijk uit zonder de 8pin wel dus nu maar raade wat de probleem of mb of de voeding dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08 17:47

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

heb je wel de juiste BIOS?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
ja hoe moet zien dan als niet doet ga niet mee bezig houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
ja heel erg bedankt iedereen maar deze topic is gesloten hoef geen info meer ja weet niet hoe ik dit verwijder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

tilgun schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 11:27:
ja heel erg bedankt iedereen maar deze topic is gesloten hoef geen info meer ja weet niet hoe ik dit verwijder
Sluiten/verwijderen wordt alleen gedaan als je je misdraagt ;)

En als er niemand meer reageert, verdwijnt het topic vanzelf in de lijst maar is eventueel nog wel terugzoekbaar voor mensen die later een vergelijkbaar probleem hebben :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
oke thanks maar als de mb niet aangaat kan dus ook niet via die usb en dan rog via laptop kijken dus met andere woorden gewoon dood en weg gooien dus dat was ook gelijk de laatse die ik hier haal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
ja nou de mb is dood alle bij de cpu connectors op de mb dood en het ligt echt niet aan mij of aan de hardware heb de hardware op een mb gedaan metbde voeding en gewoon booten probeer nou maar nog geld terug te krijgen qord dus een andere mb halen ja sorry moest even kwijt hoef niet meer te reageren op deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 16:25

V3g3ta

Fueled by Games!

Ik heb toch echt sterk het vermoeden dat je het mobo, zover die het nog deed, verder zelf hebt gesloopt met je voeding.

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilgun
ja zal wel dan zei ook al niet meer reageren liegt niet aan mij hardware als die wel op een andere mb doet aan wie ligt het dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

tilgun schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:57:

volgens de vorige eigenaar moest heletijd de northbridge chip blvlakbij de cpu geleidelijk warm maken maar zelfs dit werkt niet en niet alle pci aansluitingen ook doen maar dit had wel gehoord van hem

weg gooien dus dat was ook gelijk de laatse die ik hier haal
Das wel een beetje kort door de bocht, je hebt het gekocht terwijl je wist dat er al issue's waren ;)
Dan heb je zelf de gok genomen lijkt mij :P

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Pagina: 1