Toon posts:

Vraag over WinGate

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb 2 pc's
Ik draai met wingate maar het probleem is dat ik op de client wel kan internetten maar als ik iets ga downloaden dan zegt hij dat hij geen verbinding kan maken. gebruik download accelerator. ps: hij vind alle sites wel om te downloaden maar geen reply's
over de ping enz.

hardware: 3 maal realtec 8029as netwerkkaarten.

wie helpt mij

Verwijderd

Je moet waarschijnlijk 1 of andere poort open zetten, helemaal verkeerde titel btw, krijg je commentaar op!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 15:56 schreef arjo_kamp het volgende:
Je moet waarschijnlijk 1 of andere poort open zetten, helemaal verkeerde titel btw, krijg je commentaar op!!
kan je de titel wijzigen dan?
zit nog niet zo lang bij tweakers.net

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nee, volgens mij hoef je geen poort open te zetten maar moet je NAT (network address translation als ik het goed heb) aanzetten. Volgens mij kun je zonder NAT namelijk WEL surfen (via een server = gateway) maar niet downloaden, chatten en dat soort dingen. Waarom? Geen idee, ik dacht dat surfen in theorie hetzelfde was als downloaden, maar blijkt niet zo te zijn (eigen ervaring).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 14 juli 2001 15:58 schreef limoentje het volgende:
Nee, volgens mij hoef je geen poort open te zetten maar moet je NAT (network address translation als ik het goed heb) aanzetten. Volgens mij kun je zonder NAT namelijk WEL surfen (via een server = gateway) maar niet downloaden, chatten en dat soort dingen. Waarom? Geen idee, ik dacht dat surfen in theorie hetzelfde was als downloaden, maar blijkt niet zo te zijn (eigen ervaring).
Waar vind ik die optie??

Verwijderd

Overschakelen naar Winroute *D

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 14 juli 2001 16:02 schreef socket het volgende:
Waar vind ik die optie??
Ik weet niet of wingate een dergelijke optie heeft, maar anders zijn er genoeg andere programma's die dat wel kunnen.
Op zaterdag 14 juli 2001 16:24 schreef mawarez het volgende:
Overschakelen naar Winroute *D
Winroute is daar idd een van, je vindt het op http://www.winroute.com ...
Op zaterdag 14 juli 2001 15:57 schreef socket het volgende:
kan je de titel wijzigen dan?
zit nog niet zo lang bij tweakers.net
Bij deze van harte welkom. En het antwoord op je vraag: nee, de titel kan je niet meer wijzigen.

Een tipje om mee te beginnen: Lees de FAQ's eens door, de algemene, of als je in een bepaald forum post de FAQ van het betreffende forum. In dit geval dus de [topic=152460].

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik weet niet zeker of NAT het probleem is, maar draai hier WinRoute (eerder genoemde programma) en daar zit zo'n optie in, dat kun je per netwerkkaart (dus verbinding) instellen...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Volgende keer graag een betere titel, dit wordt als zeer irri ervaren.

Verwijderd

ANTWOORD

• lucasvanlierop
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 13:39
je kan toch zelf ook wel bedenken dat zo'n beetje de helft van de postings hier VRAGEN zijn en dat titel VRAAG wel erg vaag is...

WinXP@P4-2,4 GHz+ Zalman 7000 cooler | ASUS P4PE | 1024MB DDR-RAM | 40 GB + 120 GB Seagate HD's | 2x Samsung 172T@Matrox G550+SiS 8 Mb PCI | RME Multiface

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb ff de topictitel aangepast. Probeer er in het vervolg een te bedenken die je probleem/vraag omschrijft.

Aannames zijn fataal.

• jwbagger
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Sorry dat ik het zeg hoor, maar wie hier allemaal antwoord heeft volgens mij nog nooit wingate gebruikt...

het is wel degelijk mogelijk om via wingate te downloaden met download accellerator. Je hoeft daarvoor niets in te stellen in wingate; Download accellerator moet wel weten dat er via wingate wordt gesurft. Dat gaat sim-pel: ;)

Ga naar settings in download-accellerator, kies daar voor het instellen van 'proxy-servers'. (weet niet precies of dat de tekst van het te kiezen menu is, maar je zal het vast wel vinden. Daar moet je beide vakjes aankruisen (HTTP & FTP-proxy). Vul dan het IPadres van de server in (waarschijnlijk bijjou 192.168.0.1?? staat ook bij internetexplorer als het goed is dus daar kan je het wel vinden). Bij HTTP is het poortnummer 80, bij FTP 21.

Accept de settings, cancel de downloads, en begin daarmee opnieuw. Vanaf dat moment zal downloadaccellerator kunnen downloaden via wingate.
Pagina: 1