Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Waar je met name rekening mee moet houden is dat er blijkbaar al twee RGW fans in de voorkant zitten, zie de review van Foritran bijvoorbeeld:
productreview: Cooler Master Masterbox Lite 3.1 review door Foritain
Opvallend: achter het voorpaneel treffen we nog twee fans aan, maar volgens de specs en andere reviews horen die daar niet te zitten, er zou namelijk één fan bij horen. We vermoeden dat er ergens een miscommunicatie is geweest.
Opvallend: achter het voorpaneel treffen we nog twee fans aan, maar volgens de specs en andere reviews horen die daar niet te zitten, er zou namelijk één fan bij horen. We vermoeden dat er ergens een miscommunicatie is geweest.

Met de benodigde lucht verplaatsing.Dreifarben schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:06:
Waar moet je rekening mee houden als je extra coolers voor je case wil kopen?
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Het vervangen van fans kan altijd, maar ik ben vooral benieuwd naar wat je hoge GPU temperaturen vind op je MSI GTX1050Ti? Bij welke spellen heb je deze hoge temperaturen? Gebruik je de AMD stock-cooler of een aftermarket model?Dreifarben schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:06:
Beste Tweakers,
Als deze info elders te vinden is, gelieve me dan te excuseren.
Ik heb echt wel gezocht alvorens deze te openen.
Waar moet je rekening mee houden als je extra coolers voor je case wil kopen?
Ik bezit nu een Cooler Master Masterbox Lite 3.1 en dien extra koeling toe te voegen, omdat sommige games eens op ultra gespeeld de GPU naar te hoge temperaturen laten lopen. Ik dacht aan de Corsair Air Series SP120 High Static Pressure (twinpack) om vooraan in de twee koelerslots te installeren, maar waar dien ik verder nog rekening mee te houden om zeker te zijn dat dit "past"?
Wat met aansluitingen op mijn moederbord (ASRock AB350M Pro4) bijvoorbeeld?
Alvast bedankt,
Dreifarben
Hoor het nog wel van je, maar misschien is het handig om via de MSI site Afterburner te downloaden, en een custom fan-profiel aan te maken zodat je naar jouw mening een goede balans tussen prestatie, warmte en geluid hebt.
Ik heb tegenwoordig een MSI RX580, moet inventaris nog goed zetten. Volledige setup staat in signature.fenderB schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:36:
[...]
Het vervangen van fans kan altijd, maar ik ben vooral benieuwd naar wat je hoge GPU temperaturen vind op je MSI GTX1050Ti? Bij welke spellen heb je deze hoge temperaturen? Gebruik je de AMD stock-cooler of een aftermarket model?
Hoor het nog wel van je, maar misschien is het handig om via de MSI site Afterburner te downloaden, en een custom fan-profiel aan te maken zodat je naar jouw mening een goede balans tussen prestatie, warmte en geluid hebt.
In ieder geval, als ik PUBG op ultra speel, dan haal ik goeie framerates maar gaat videokaart naar 85 graden en meer na amper kwartiertje spelen.
Dat heb ik niet op medium settings, framerate is dan bijna hetzelfde maar temperatuur blijft netjes onder de cap van 75 graden.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Wait, what? Dat ga ik vanavond toch eens nakijken dan, ik heb ze bij het in elkaar steken van de PC alvast niet gespotS0epkip schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:14:
Waar je met name rekening mee moet houden is dat er blijkbaar al twee RGW fans in de voorkant zitten, zie de review van Foritran bijvoorbeeld:
[afbeelding]
Hoe hilarisch zou dat zijn
Zou al een hoop verklaren, je warmte blijft zo in je kast rond circulerenDreifarben schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:54:
[...]
Wait, what? Dat ga ik vanavond toch eens nakijken dan, ik heb ze bij het in elkaar steken van de PC alvast niet gespot![]()
Hoe hilarisch zou dat zijn
Toch vind ik 85 graden op hoge instellingen wel acceptabel, maar ik snap goed dat je je temps lager wilt hebben
Zover ik er informatie over kan vinden zijn er blijkbaar meerdere versies... in ieder geval een versie die zonder fans in de voorkant wordt geleverd en eentje die wel al twee vooraf gemonteerde fans heeft... ik kan niets vinden over een versie waar er maar 1 fan in de voorkant zit.S0epkip schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 11:14:
Het lastige is alleen dat het in de diverse shops niet helemaal duidelijk is welke nou met fans en welke zonder fans wordt geleverd omdat het erop lijkt dat ze de twee door elkaar halen... volgens de info op de website van Coolermaster zijn de twee fans in de voorkant in ieder geval optioneel.
Edit: wat betreft het model van Foritain zijn review... dat is een review exemplaar en dergelijke producten worden nog wel eens met wat extra's geleverd en doen men ook wel aan 'cherry picking'.
[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 14-03-2018 12:15 ]
Maar als het niet zo is, kan ik het voorgestelde dan wel bestellen? Want precies maar één slot op dat moederbord of zie ik dat ook verkeerd?
Als ik de specs zo snel even doorkijk dan heb je maar 2 fan headers... eentje is er uiteraard al in gebruik voor de fan op de achterkant, dus hou je er nog 1tje over. Hoeft nog niet eens een probleem te zijn... een x aantal jaren geleden ook een duo pack fans van Coolermaster aangeschaft en daar zat toen een adapter bij zodat je twee fans op 1 aansluiting kon doen... maar weet niet of die bij die Corsairs geleverd wordt, kan daar zo snel niets over vinden... maar dat zou je weer op kunnen lossen door een fancontroller.Dreifarben schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:37:
Maar als het niet zo is, kan ik het voorgestelde dan wel bestellen? Want precies maar één slot op dat moederbord of zie ik dat ook verkeerd?
Zoiets: pricewatch: Lian Li Lian Li PT-FN01
Of zoiets: pricewatch: Lian Li PT-FN03
2 fans aansluiten op een fanheader kan met een Ysplitter is de goedkoopste oplossing.
I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.
pricewatch: Cooler Master Masterbox Lite 3.1MicGlou schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 12:13:
[...]
Zover ik er informatie over kan vinden zijn er blijkbaar meerdere versies... in ieder geval een versie die zonder fans in de voorkant wordt geleverd en eentje die wel al twee vooraf gemonteerde fans heeft... ik kan niets vinden over een versie waar er maar 1 fan in de voorkant zit.
Het lastige is alleen dat het in de diverse shops niet helemaal duidelijk is welke nou met fans en welke zonder fans wordt geleverd omdat het erop lijkt dat ze de twee door elkaar halen... volgens de info op de website van Coolermaster zijn de twee fans in de voorkant in ieder geval optioneel.
Edit: wat betreft het model van Foritain zijn review... dat is een review exemplaar en dergelijke producten worden nog wel eens met wat extra's geleverd en doen men ook wel aan 'cherry picking'.
Deze hoort gewoon met 1 fan achterin geleverd te worden. Even wat extra's leveren is zeker niet gebruikelijk, cherry picking ook zeker niet (Eerder andersom, pre productie waarbij de kans op fouten groter is
@ TS, ik zou geen pressure fans pakken. Gewoon een low-rpm fan die niet te gek duur is (Kaze Flex bijv, 800 RPM of minder), voorin erbij, en gaan. Heb je inderdaad wel een splittertje of een molex connector nodig. Dat laatste is niet ideaal bij een snelle fan gezien ze dan voluit blazen, maar als je een stil model als uitgangspunt pakt is het prima. 800 RPM is een mooie balans tussen airflow en stilte.
Scythe Slip Stream kan ook, iets goedkoper, wel kans dat die sneller slijt.
Pagina: 1