Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een simpele vraag met uitleg.

Graag een simpel antwoord.

Op mijn loonstook komt boven op mijn brutoloon mijn bijtelling.
Op dat geheel word mijn loonheffing berekend en dus vanaf getrokken.
En dan gaat mn bijtelling er weer vanaf.

Voorbeeld:

Bruto 1750
Bijtelling 150 +
Totaal 1900

Loonheffing 200

Totaal 1900
Loonheffing 200-
Bijtelling 150-

Netto totaal 1550

Klopt dit?!?!?!

Met vriendelijke groet,

D86

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Ja dat klopt, de bijtelling is alleen een theoretische post die bij je loon wordt opgeteld, waardoor de loonheffingen hoger worden.

Je krijgt de bijtelling uiteraard niet uitgekeerd, het voordeel dat je hebt is de lease-auto!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
Even vooraf: GoT is geen helpdesk waar je je vraag neerplempt en verwacht een antwoord te krijgen zonder dat je eerst zelf geprobeerd hebt je probleem op te lossen.
hebt. Dit is iets wat je gewoon bij je salarisadministratie op kunt vragen, en verder wordt er heel veel over geschreven op internet. Google op "bijtelling berekenen" ;)

Je bijtelling tel je bij je brutoloon op en daar betaal je belasting over.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

@Verwijderd Zie het als je auto die bij je loon komt, deze auto rijd je en krijg je niet nogmaals uitgekeerd in €. Dus de berekening zoals je hem beschreef is juist.

[ Voor 4% gewijzigd door Voodoo op 14-03-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
@The Eagle Wat? Hij stelt een vraag, heeft het zelf uitgezocht en heeft de voorberekening gedaan en wil een dubbel check... volgens mij heeft is al aardig z'n best gedaan. Prima zo toch? Jouw bijdrage is zelf niet heel nuttig en zou je aan een modje over moeten laten.

Hypocrisy is me, mijn bijdrage is ook niet nuttig zo natuurlijk.

@Verwijderd Wat context wellicht: Bijtelling is een manier om je auto uit te drukken als uitbetaling in natura. Een fictieve waarde van je auto wordt bij je inkomen geteld. Stel je voor dat je ook uitbetaald zou worden in pakken Oreo's. De overheid belast op inkomen en je Oreo's zijn dan ook inkomen. De waarde van de Oreo's wordt dan bepaald en daarover moet je belasting betalen.

Een lease-auto wordt foutievelijk vaak als voordeeltje gezien, maar is niet anders dan natura uitbetaling. Soms kan je een lease-regeling ook gewoon laten uitbetalen.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Inderdaad welkom op GoT. We verlangen hier wel wat meer eigen inzet, zoals navragen bij je eigen salarisadministratie. Ook staat dit topic verkeerd, want dit valt onder Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan. Aangezien de vraag al beantwoord is, ga ik deze sluiten

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.