Toon posts:

Kodi Youtube app speelt geen muziek videos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Op mijn Raspberry Pi 3 heb ik LibreElec 8.2.3 MR met Kodi 17.6 geïnstalleerd. Hierop gebruik ik de Youtube app uit de officiële Kodi repo.

Nu is mijn probleem dat nagenoeg alle muziek video's die ik heb geprobeerd niet afspelen, er komt dan een foutmelding dat 1 of meerdere streams niet afgespeeld kunnen worden. Probeer ik dan een willekeurige andere video die niets met muziek te maken heeft, dan speelt deze wel prima af.

Ben op internet op zoek gegaan of er meer mensen zijn met dit probleem. Ja in het verleden was dit al het geval met Vevo video's, en ook op Reddit heb ik topic gevonden van dit jaar waar iemand aangaf geen muziek video's af te kunnen spelen. Dit werd ook bevestigd door anderen die hetzelfde probleem ervaren. Het gaat dan niet alleen om Vevo video's, maar nagenoeg alle muziek video's. Een enkele speelt wel af, op 1 en hetzelfde kanaal werken nagenoeg alle video's niet, maar een enkele dan weer wel.

Heb de Youtube app al meermaals verwijderd en weer geïnstalleerd en alle instellingen weggegooid maar geen resultaat. Ook heb LibreElec al opnieuw geïnstalleerd maar ook dit maakt niet uit.

Het lijkt er op dat Youtube zelf muziekvideo's blokkeert als je deze probeert af te spelen via de Kodi Youtube app. Mogelijk heeft dit iets te maken met API?

Zijn er hier meer mensen die dit ervaren en heeft iemand een mogelijke oplossing hiervoor?

Alle reacties

Verwijderd

Heb je je eigen YouTube API keys in de Kodi app ingevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:43:
Heb je je eigen YouTube API keys in de Kodi app ingevoerd?
Nee ik gebruik de standaard instellingen, dus geen eigen Youtube API key aangezien ik ook geen google account heb. Heb deze al wel opgehoogd naar 5, maar dit maakt ook niet uit.

Verwijderd

Op mijn OSMC Mediaspeler meld YouTube soms dat de API teveel oproepen heeft gemaakt en toegang via de API tijdelijk geblokkeerd wordt.

Eigen API keys instellen heeft dat probleem bij mij opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:51:
Op mijn OSMC Mediaspeler meld YouTube soms dat de API teveel oproepen heeft gemaakt en toegang via de API tijdelijk geblokkeerd wordt.

Eigen API keys instellen heeft dat probleem bij mij opgelost.
Dat is niet de melding die ik krijg en andere Youtube video's die niet aan muziek gerelateerd zijn doen het op dat moment wel. Had het al wel gelezen van de teveel API oproepen, maar dat is het dus niet in mijn geval.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Kan je een voorbeeld geven (linkje) van een video die het niet doet zodat we wat kunnen testen?
Verder kan je nog even proberen of je via bijvoorbeeld een chrome browser-extension wel dezelfde video naar Kodi kan laten starten. Mocht dat niet helpen, dan debug-logging inschakelen en (als je er dan nog niet uitkomt) deze hier even plaatsen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
kroegtijger schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:08:
Kan je een voorbeeld geven (linkje) van een video die het niet doet zodat we wat kunnen testen?
Verder kan je nog even proberen of je via bijvoorbeeld een chrome browser-extension wel dezelfde video naar Kodi kan laten starten. Mocht dat niet helpen, dan debug-logging inschakelen en (als je er dan nog niet uitkomt) deze hier even plaatsen.
Bijvoorbeeld deze: YouTube: ♫ Emotional Uplifting Trance Mix #42 | March 2018 | OM TRANCE
Ook de voorgaande afleveringen van dit kanaal doen het niet, maar de jaarmix van 2017 dan weer wel, dat is deze: YouTube: ♫ UPLIFTING TRANCE YEAR MIX TOP 20 | BEST OF 2017 | OM TRANCE
Overigens ook andere kanalen met muziekvideo's doen het niet, soms een enkele video in zo'n kanaal.

Weet niet precies wat je bedoeld met de Chrome browser-extension, ik gebruik dan ook nooit Chrome en heb ook geen Android.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 23:49:
[...]

Bijvoorbeeld deze: YouTube: ♫ Emotional Uplifting Trance Mix #42 | March 2018 | OM TRANCE
Ook de voorgaande afleveringen van dit kanaal doen het niet, maar de jaarmix van 2017 dan weer wel, dat is deze: YouTube: ♫ UPLIFTING TRANCE YEAR MIX TOP 20 | BEST OF 2017 | OM TRANCE
Overigens ook andere kanalen met muziekvideo's doen het niet, soms een enkele video in zo'n kanaal.

Weet niet precies wat je bedoeld met de Chrome browser-extension, ik gebruik dan ook nooit Chrome en heb ook geen Android.
https://chrome.google.com...fnnooidlkijollckpakkebden
Kan je in Chrome toevoegen en direct vanuit YouTube.com de betreffende video via Kodi (op een remote machine) af te spelen. Heeft verder niets met Android van doen.

iRacing Profiel

Pagina: 1