Ubiquiti met Huawei 4g modem als WAN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:50
Ik heb een USG en aantal access points van ubiquiti. Nu heeft KPN onze verbinding per ongeluk afgesloten en kunnen we pas de 28e weer online zijn.

KPN heeft voor nu een Huawei 4g modem toegestuurd, maar hier heb ik natuurlijk weinig aan met mijn nas.

Is het mogelijk om de 4g modem te koppelen met mijn USG, zodat de 4g als WAN dient. Het lijkt me dat ik gewoon een access point kan configureren als cliënt, maar ik kan het in de controller niet vinden.

Googlen op ubiquiti 4g Huawei hotspot geeft alleen andersom de optie. Wel een link gevonden waar je een mobiele router als fallback gebruikt, maar die heeft een LAN poort. Dit heeft mijn Huawei niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
//Edit

Ik moet leren lezen je zegt het zelfs in de laatste alinea.

Wij hebben een T-Mobile Huawei 4G modem en die heeft 4 LAN poorten.

-----------------

Heeft dat Huawei 4G modem geen LAN poort? Ik heb het als volgt aangesloten:

Huawei 4G Modem LAN <-> USG WAN

Daarachter hangen dan de AP's.

[ Voor 36% gewijzigd door Sneezydevil op 14-03-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Sneezydevil schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:13:
//Edit

Ik moet leren lezen je zegt het zelfs in de laatste alinea.

Wij hebben een T-Mobile Huawei 4G modem en die heeft 4 LAN poorten.

-----------------

Heeft dat Huawei 4G modem geen LAN poort? Ik heb het als volgt aangesloten:

Huawei 4G Modem LAN <-> USG WAN

Daarachter hangen dan de AP's.
Precies, daar liep ik zelf dus ook tegen aan. Vandaar het idee om een ap als client in te stellen en dan routering aan te maken voor het standaard LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het niet.

Je had vroeger een (DSL) of glasverbinding. Daar was en modem / router met één of meer LAN poorten. Één van die poorten ging in jouw USG, wat dus feitelijk een WAN poort is.

Nu heb jij tijdelijk een Huawei modem. Ik neem aan óók met 4 LAN poorten? Steek dan één van die LAN poorten in de USG WAN poorten. Klaar.

Voor jouw interne netwerk moet het volledig transparant zijn, of je nou Ziggo modem, KPN modem, glasmode of whatever hebt.

En wat heeft een NAS hiermee te maken? Of benader je deze vaak vanuit buitens huis? Ja dat kan niet werken via 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-08 12:02
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:28:
Nu heb jij tijdelijk een Huawei modem. Ik neem aan óók met 4 LAN poorten? Steek dan één van die LAN poorten in de USG WAN poorten. Klaar.
Dat lijkt me nu net het probleem. TS heeft van KPN een 4g Mobile Hotspot-achtig ding toegestuurd gekregen om enkele weken mee te overbruggen en deze zal enkel een wifi signaal uitzenden.

De vraag is dus (correct me if I'm wrong) of 1 van de Unifi AP's het wifi signaal kan oppikken en via de USG kan delen met de rest van het bekabelde netwerk.

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
bibi2205 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:43:
[...]

Dat lijkt me nu net het probleem. TS heeft van KPN een 4g Mobile Hotspot-achtig ding toegestuurd gekregen om enkele weken mee te overbruggen en deze zal enkel een wifi signaal uitzenden.

De vraag is dus (correct me if I'm wrong) of 1 van de Unifi AP's het wifi signaal kan oppikken en via de USG kan delen met de rest van het bekabelde netwerk.
Inderdaad. Dit ding zendt alleen wifi uit en heeft geen LAN poorten. Snelheid is ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar ja... Het is maar voor 2 weken hou ik mezelf dan maar voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Ach, je kan toch vast wel van iemand een huawai 4g router lenen met lan poorten?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Jeroen_ae92 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:23:
Ach, je kan toch vast wel van iemand een huawai 4g router lenen met lan poorten?
Ik zou persoonlijk niet weten bij wie. Uiteraard zou dat wellicht ook kunnen. Net als wifi leechen bij de buren. Maar daar is Tweakers niet voor en dat was ook niet echt de vraag. Ik kan waarschijnlijk ook mijn pc de hele dag aan laten staan en daar een extra wifi dongel in doen om het netwerk te sharen. Maar ook dat was niet mijn vraag. Of een kabel van de meterkast van de buurvrouw door ons keukenraam naar mijn USG. Genoeg opties voor Internet, maar niet via een Lan-poortloze 4g-modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Heb je toevallig niet nog ergens een oude router liggen die je kunt omflashen naar ddwrt? Daarmee zou je dan een client bridge op kunnen zetten

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1