Netwerkcomputer onzichtbaar in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-encore
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-05-2024
Mijn vraag:

Mijn netwerkcomputer is niet meer zichtbaar onder 'netwerk' op mijn laptop. Tot een maand geleden wel. Daarna niet meer, maar via een snelkoppeling kon ik er wel weer bijkomen. Terwijl via de gewone verkenner was de netwerkcomputer verdwenen.

Via de snelkoppeliing kon ik 'm wel bereiken. Helaas heb ik de snelkoppeling in de prullenbak gegooid (en al geleegd). Nu kan ik dus niet meer in de gedeelte mappen van de netwerkcomputer komen. In software (Revit en Adope Audiotion) kan ik via eerder geopende bestanden op de netwerkcomputer komen. De verbinding werkt dus wel, maar is alleen niet zichtbaar in de verkenner onder netwerk. Hoe kan dit?

Bij een andere laptop zijn de gedeelde mappen van de netwerkcomputer wel zichtbaar.

Beste antwoord (via richard-encore op 14-03-2018 09:43)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

Edd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad in Windows 10. Daarin is sinds een update de CIFS 1.0/SMB 1.0 uitgezet. Hierdoor zag ik bijvoorbeeld ook mijn Unraid/Linux-server en Windows 2016 server niet meer in mijn netwerkomgeving verschijnen.
Dit onderdeel kan worden ingeschakeld in het Turn Windows features on/off

Maar als beiden Windows 10 draaien, zou je denken dat het zou moeten werken.

-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Geef een definitie aan "netwerkcomputer", wat voor machine (en os) hebben we het hier over?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

\\<COMPUTERNAAM>\ intypen in explorer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-encore
Slavy schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:16:
Geef een definitie aan "netwerkcomputer", wat voor machine (en os) hebben we het hier over?
Beide Windows 10, de netwerkcomputer is mijn NAS en muziekserver voor de Squeezebox.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

Edd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad in Windows 10. Daarin is sinds een update de CIFS 1.0/SMB 1.0 uitgezet. Hierdoor zag ik bijvoorbeeld ook mijn Unraid/Linux-server en Windows 2016 server niet meer in mijn netwerkomgeving verschijnen.
Dit onderdeel kan worden ingeschakeld in het Turn Windows features on/off

Maar als beiden Windows 10 draaien, zou je denken dat het zou moeten werken.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-encore
Het werkt, heb via 'Windows onderdelen in- en uitschakelen' ondersteuning CIFS 1.0/SMB 1,0 ingeschakeld (twee van de drie stonden wel aan), en na het opstarten is de netwerkcomputer weer zichtbaar.

Het wordt in Win 10 wel steeds lastige om de oude instellingen-browser te openen. JE krijgt steeds de Metro-look, maar goed, via Helderheid van het scherm aanpassen via rechtermuis op het batterijtje kwam de good-old instellingenbrowser te voorschijn.
Pagina: 1