[Plex server] Wat gebruiken voor dvd naar .avi/.mp4 formaat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Beste alle,

Ik wil binnenkort een project opstarten.

1. Een NAS/ of PC aanschaffen met genoeg HDD's.
2. Plex-server installeren.
3. En dan clients door heel het huis hebben, en ook op smart-devices natuurlijk.

Nu moet de content er ook op komen. Ik heb in de kast meer dan 350 dvd's deze wil ik dus gaan ''rippen'' zoals dat heet. In het verleden heb ik het met DVD-SCHRINK gedaan, maar ik denk dat het niet meer van deze tijd is.

Om kosten te besparen op HDD's wil ik geen VOB bestanden maar als het kan .avi / .mp4 bestanden deze zijn vaak rond de 800mb/s of rond de 1.5gb. Dat is toch beter dan VOB die vaak rond de 3-4GB is. Ik weet dat plex-server deze bestandsformaten ondersteund.

Nu dus de echte vraag. welke programma gebruiken jullie?
- Ik heb een tijdje ook handbrake gebruikt, maar met een internetsnelheid van 1-3mb/s zullen deze dus niet goed streamen op het network.

Als dit prima werkt, wil ik binnenkort ook UHD's gaan rippen indien het niet te veel geld kost.
Voor dit hele project hebt ik €350,- in gedachten voor begin!!!
  1. NAS of PC
  2. HDD's
Ik zit op een englece localization system, dus niet alles zal 100% correct Nederlands zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou naar handbrake kijken

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik gebruik ffmpeg met cuda in h264 level 4
code:
1
ffmpeg -hwaccel cuvid -c:v h264_cuvid -i "video.vob" -c:v h264_nvenc -profile:v high -level:v 4.1 -scodec copy -acodec ac3 -b:a 640k "video AC3 L4.mkv"
theduke1989 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 08:54:
een internetsnelheid van 1-3mb/s zullen deze dus niet goed streamen
Je internet heeft niks te maken met je lokale netwerk (intranet).

[ Voor 21% gewijzigd door DJMaze op 14-03-2018 14:19 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ffmpeg

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 14:46 . Reden: scodec subtitles :F ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom heb je Plex nog nodig bij zulke kleine bestanden? 1.5GB per 2 uur film; dat is 200KB/s doorvoer. Aangezien bijna elk device sinds 1980 AVI snapt, heb je dus geen transcoding nodig ervanuitgaande dat je interne netwerk in ieder geval niet meer op 4Mbit Token-Ring gebaseerd is.

350 DVD's omzetten naar 1.5GB AVI? Dan kom je op 500GB aan storage uit. Daar is ook niet direct een NAS met genoeg HDD's voor nodig. Een beetje moderne router met een USB3.0 poort kan ook via SMB die data bekend maken op het netwerk. Niet dat het optimaal werkt die mogelijkheid is er dus wel.

Gezien de aannames in de startpost en de eenheden van grootte die je post, lijkt er niet veel doorgerekend te zijn qua requirements?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
@MAX3400 de NAS/ pc zijn bedoeld voor langere termijn. Ik stop niet meteen met het overplaatsen van de dvd's wanneer alles op de plex-server staat. Ik wil natuurlijk ook uitiendelijk wanneer ze hier beloven betere internet (en vanaf buitenaf) ook gewoon me eigen collective kunnen bekijken.

Daarnaast had ik nog gekeken naar deze: https://support.plex.tv/a...3-nas-compatibility-list/
En voor nas de DS214PLAY wat qua prijs €250,- en dan nog eens €70,- voor WD BLACK 1TB hdd kan voor in begin.

Ge genoemde nas kan bijvoorbeeld erg goed overweg met SD kwaliteit van maximal 1GB bestanden aangezien deze niet krachtig genoeg is voor 720 of hoger! Maar dat is voor mij niet erg als ik ook nog eens op vakantie ben. minder bitrate dus betere stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@theduke1989 Ik snap je motivatie en je budget maar op het moment dat je zometeen 4K-materiaal wil opslaan en zeker als je meer dan 1 client tegelijk zou kijken (op het interne netwerk), zou ik de 1TB disk niet aanraden. Sowieso zou je beter kunnen kijken naar pricewatch: WD Red WD20EFRX, 2TB want die geschikt(er) voor NAS-gebruik.

En vergeet ook niet; als je later een extra 2TB erbij kunnen zetten om meer data te huisvesten. Het is lastiger (met de meeste NAS-oplossingen) om eerst met 1TB te beginnen en dan over een maand of wat er nog 3TB bij te zetten en "te hopen" dat je dan 4TB bruikbaar hebt.

Lees allicht vast de handleiding van de 214PLAY door; er zitten enkele valkuilen in disks bijplaatsen en volledig kunnen gebruiken op een later moment.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1