Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08-2024

Tiesemans

what the Fok

Topicstarter
"Goed" even een korte uitleg waarom ik deze vraag ga stellen.
Mijn Samsung PS51F8500SLXXN heeft er na amper 3 jaar de brui aan gegeven.
Selectro (hebben binnen hun mogelijkheden en geldende Samsung spelregels keurig geholpen) kan niets repareren er zijn geen panelen meer beschikbaar (les1 - koop nooit techniek waar men recentelijk mee is gestopt) .. Dus restitutie van de dagwaarde (Joost mag weten hoeveel dat is voor een TV van amper 3 jaar oud en €1300 euro, iemand enig idee?).
Kortom dagwaarde uitbetaling aan Bol.com (wacht al belachelijk lang) ...
Nu mijn vraag ... Is er (spoedig) kans dat de prijzen juist door afnemende hoeveelheden tv's gaan stijgen?! (schaarste)
Ik ben bang dat ik voorlopig nog wel geïrriteerd moet blijven wachten op die terugbetaling en ondertussen dalen de prijzen voor een E7V nog lichtjes maar ik vrees dus het ergste als de bodem in zicht komt.
Klink ik realistisch?
Graag uw reacties heren.

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Tiesemans schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:27:
Selectro (hebben binnen hun mogelijkheden en geldende Samsung spelregels keurig geholpen) kan niets repareren er zijn geen panelen meer beschikbaar (les1 - koop nooit techniek waar men recentelijk mee is gestopt) .. Dus restitutie van de dagwaarde (Joost mag weten hoeveel dat is voor een TV van amper 3 jaar oud en €1300 euro, iemand enig idee?).
Nu mijn vraag ... Is er (spoedig) kans dat de prijzen juist door afnemende hoeveelheden tv's gaan stijgen?! (schaarste)
Ik ben bang dat ik voorlopig nog wel geïrriteerd moet blijven wachten op die terugbetaling en ondertussen dalen de prijzen voor een E7V nog lichtjes maar ik vrees dus het ergste als de bodem in zicht komt.
Klink ik realistisch?
Graag uw reacties heren.
Dat is nog vrij lang voor een Samsung.. ;-) sorry maar mijn ervaring met alles van dat merk.
Prijzen van oude modellen komen natuurlijk binnen nu en enkele maanden op het dieptepunt, voorraden zullen minder worden. Maar... OLEDs worden steeds meer gangbaar en mainstream en massaproduct: dus prijzen dalen nog steeds. Nieuwe modellen beginnen waarschijnlijk weer lager dan oude modellen en als het mee zit komen ze ook iets lager qua bodem over een jaar ofzo...
Kortom: niet te veel zorgen maken over de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

Topicstarter
Lau_P schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:24:
[...]

Dat is nog vrij lang voor een Samsung.. ;-) sorry maar mijn ervaring met alles van dat merk.
Prijzen van oude modellen komen natuurlijk binnen nu en enkele maanden op het dieptepunt, voorraden zullen minder worden. Maar... OLEDs worden steeds meer gangbaar en mainstream en massaproduct: dus prijzen dalen nog steeds. Nieuwe modellen beginnen waarschijnlijk weer lager dan oude modellen en als het mee zit komen ze ook iets lager qua bodem over een jaar ofzo...
Kortom: niet te veel zorgen maken over de prijzen.
Nee oké maar niet dat ik over enkele weken te maken krijg met het fenomeen dat de aanbiedingen zoals ze zijn gedaan niet meer gelden omdat de prijs ineens gestegen is want schaarste rondom bepaalde 2017 modellen?!
Anders schiet ik die klote dagwaarde terugbetaling wel voor en ga ik binnen nu en een week over tot aanschaf van een E7V.
Heb een hekel aan het juiste momentum mis te lopen ... Gelukkig heb ik op tijd geheugen voor mijn PC gekocht want wat die prijzen nu doen .. Bizar.
Overigens komt er bij mij NIETS meer van Samsung in huis op een koelkast of SSD na ..

Ties Thee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lau_P
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-07 17:03
Tiesemans schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:40:
[...]

Nee oké maar niet dat ik over enkele weken te maken krijg met het fenomeen dat de aanbiedingen zoals ze zijn gedaan niet meer gelden omdat de prijs ineens gestegen is want schaarste rondom bepaalde 2017 modellen?!
Anders schiet ik die klote dagwaarde terugbetaling wel voor en ga ik binnen nu en een week over tot aanschaf van een E7V.
Heb een hekel aan het juiste momentum mis te lopen ... Gelukkig heb ik op tijd geheugen voor mijn PC gekocht want wat die prijzen nu doen .. Bizar.
Overigens komt er bij mij NIETS meer van Samsung in huis op een koelkast of SSD na ..
Tja, het blijft een gok natuurlijk. Maar ik zou zeggen, kijk nog eens in de pricewatch van de 6 serie, wat die heeft gedaan. Ik zou zeggen: zodra de nieuwe 8 serie binnen is, moet de oude er snel uit en zijn ze het laagste qua prijs, maar kan ook zijn dat ze nu al voorraden snel op willen maken voordat de nieuwe modellen binnen komen (zie zelfs NL MediaMarkt voor de b7, redelijke prijs deze week). Wat is wijsheid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-10 14:29

Major_ton

Shoot!

Klink ik realistisch?
Graag uw reacties heren.
Hopelijk ligt de dagwaarde wat hoger dan de huidige 2dehands verkoopwaarde, want die zal niet veel voorstellen.

Wat de prijsdaling van de 2017 OLED modellen betreft... Zolang er voorraad is zal de prijs in ieder geval niet meer stijgen. Dit gebeurt pas als er nog 2 of 3 winkels over zijn met een erg kleine voorraad. Een teken aan de wand is wanneer één van de grote spelers zoals Foka, Coolblue, PlatteTV etc de toestellen gaan aanmerken met 'niet meer leverbaar' (of ze verdwijnen van de website), dan moet je snel zijn! Van de 2015 en 2016 modellen modellen is erg lang voorraad geweest, een 55B6 is nu nog prima te verkrijgen zelfs. Mogelijk verloopt het met de 2017 modellen net zo, maar dat is uiteraard niet met zekerheid te zeggen. Wel zullen de algemene prijzen voor OLED nog altijd blijven dalen en dat is gunstig voor ons allen. LG heeft de productie van panelen goed op orde en flink opgeschroefd. De meeste R&D kosten zijn terugverdiend en LG heeft veel afnemers gevonden voor haar panelen. Ik gok erop dat vanaf oktober een prijs van €1999,- voor een 65" model gemeengoed is geworden!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiesemans

Tiesemans

what the Fok

Topicstarter
Super bedankt beide heren voor de inzichten!!

Ties Thee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Klink ik realistisch?
Graag uw reacties heren.
Ik heb deze post en de reacties daarop afgesplitst van \[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2. Het neigt naar persoonlijk aankoopadvies; en dat doen we niet in een algemeen topic. Er zit een waardebepalings-component is; dat doen we niet op het forum. En het heeft een hoog glazen-bol-gehalte; en daar heeft niemand iets aan. Om te voorkomen dat er nog meer off-topic geraakt wordt bij deze een eigen topic maar let wel op de richting waarin het topic gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Niet alles van Samsung is troep. Ik heb hier een SyncMaster P2470HD van 8 jaar oud. Het is een monitor met een CI+ aansluiting en AB met natuurlijk een brakke firmware waarbij de tv na uitschakelen niet verder komt dan standby modus. :/ Maar het werkt.
Helaas verschilt het kwaliteit van beeldschermen per jaar. Ook bij andere tv-producenten, waar Philips in de begindagen nog grote moeite had om de stroomverbruik te beperken. Er waren zelfs TV's met relais, later hebben ze het stroomverbruik weten te verlagen, waarbij de modellen een langere levensduur kregen.

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 14-03-2018 10:12 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Dus restitutie van de dagwaarde (Joost mag weten hoeveel dat is voor een TV van amper 3 jaar oud en €1300 euro, iemand enig idee?).
Misschien is het verstandig om in Shopping Forum een topic te openen, want het lijkt mij dat dit niet klopt. In het geval van non-conformiteit door bijvoorbeeld een fabrieksfout waarbij de handelaar niet in staat is de zaak weer conform de overeenkomst te maken, heb je de bevoegdheid de koopovereenkomst te ontbinden met terugbetaling van het aankoopbedrag (Artikel 7:22 lid 1 onderdeel a. BW)
MedionAkoya schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:09:
Niet alles van Samsung is troep. Ik heb hier een SyncMaster P2470HD van 8 jaar oud. Het is een monitor met een CI+ aansluiting en AB met natuurlijk een brakke firmware waarbij de tv na uitschakelen niet verder komt dan standby modus. :/ Maar het werkt.
Een product met brakke firmware is toch gewoon troep? Het werkt, maar net niet goed genoeg om geen troep te zijn.
Pagina: 1