Hoi,
reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen
Ik vind het wel een beetje jammer dat in de introductie er niet wordt bijverteld dat het slechts een raadgevend referendum is. Dus het is niet of we echt voor of tegen de wet kiezen. Het lijkt nu een beetje of we zelf mogen beslissen of de wet wel of niet willen, maar dat is dus niet zo. Het is slechts een RAADgevend referendum.
Bovendien hebben de VVD, CDA en CU aangegeven sowieso de uitkomst te negeren.
Dit zegt trouwens Wikipedia (ik weet niet of het klopt)
"Wanneer de overheid juridisch niet verplicht is de uitslag te respecteren, spreken we van een volksraadpleging. Wanneer de uitslag bindend is spreekt men van een referendum."
Wikipedia: Volksraadpleging
reviews: Referendum over de sleepwet: vijf redenen voor en tegen
Ik vind het wel een beetje jammer dat in de introductie er niet wordt bijverteld dat het slechts een raadgevend referendum is. Dus het is niet of we echt voor of tegen de wet kiezen. Het lijkt nu een beetje of we zelf mogen beslissen of de wet wel of niet willen, maar dat is dus niet zo. Het is slechts een RAADgevend referendum.
Bovendien hebben de VVD, CDA en CU aangegeven sowieso de uitkomst te negeren.
Dit zegt trouwens Wikipedia (ik weet niet of het klopt)
"Wanneer de overheid juridisch niet verplicht is de uitslag te respecteren, spreken we van een volksraadpleging. Wanneer de uitslag bindend is spreekt men van een referendum."
Wikipedia: Volksraadpleging
[ Voor 45% gewijzigd door CyberMania op 14-03-2018 07:19 ]