Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
De Britse natuurkundige en kosmoloog Stephen Hawking is woensdag overleden in zijn woonplaats Cambridge. Hawking (76) was al op vroege leeftijd aan een rolstoel gekluisterd door de spierziekte ALS, maar zijn denkvermogen en enthousiasme om ingewikkelde wetenschappelijke ideeën aan een breed publiek uit te leggen werden nooit aangetast.
https://www.nu.nl/buitenl...hawking-76-overleden.html

Was een groot fan van de man. Hij kon ondanks zijn ziekte toch baanbrekend werk verrichten en dit op een interessante manier uitleggen aan het gewone volk. Zelfs met zijn rolstoel en computerstem heeft hij het tot diverse bijrolletjes in een tv show geschopt. Met name recentelijk in The Big Bang Theory vond ik geweldig. Ik hoop dat hij nu zelf deel mag uitmaken van het universum.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 14-03-2018 05:52 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Een geweldig mens is vertrokken. Naar een ver sterrenstelsel. Dag Stephen, en tot later.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03
Nooit verwacht dat hij 76 was, en dat met ALS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Inspirerende man, menig mens heeft hij nieuwsgierig gemaakt naar het universum. Het ga hem goed :)

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55
Mooi hoe hij ondanks zijn ziekte het toch zo lang heeft kunnen volhouden.

Op Netflix staat een docu over hem, zeer interessant, ik raad het dan ook aan om deze eens een keer te bekijken mocht je meer over deze man willen weten.

Moge hij in vrede rusten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Intrigerende man vond ik het. Altijd het idee gehad dat hij ons (veel meer) kon vertellen over onze historie en onze toekomst. Over wat daar verderop was in het heelal. Ad Astra Stephen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
BlazeMuis schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 06:33:

Op Netflix staat een docu over hem, zeer interessant, ik raad het dan ook aan om deze eens een keer te bekijken mocht je meer over deze man willen weten.

Hoe heet deze docu? Op Netflix staat ook een hollywood-film: "Theory of Everything" die redelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 15:25
Moest vanochtend eigenlijk denken toen ik het nieuws las, wat had deze man misschien wel kunnen bereiken als hij geen ALS gehad zou hebben..? Aan de andere kant, misschien juist wel mede door de drive van ALS dat hij toch nog zo veel heeft kunnen bereiken. In ieder geval, hij zal zeker worden gemist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 07:43
Zeker een groot verlies.
Ondanks zijn ALS heeft hij toch briljant kunnen uiten.
Hij is voor de ziekte ALS ook een boegbeeld gweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:55
CyberMania schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:00:
[...]

Hoe heet deze docu? Op Netflix staat ook een hollywood-film: "Theory of Everything" die redelijk is.
Into the Universe heet deze. Theory of Everything is ook een hele mooie film over deze man, ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.I.P. Stephen Hawking :|

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-10 08:19

Theo

moederbord

ProudElm schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:25:
Moest vanochtend eigenlijk denken toen ik het nieuws las, wat had deze man misschien wel kunnen bereiken als hij geen ALS gehad zou hebben..? Aan de andere kant, misschien juist wel mede door de drive van ALS dat hij toch nog zo veel heeft kunnen bereiken. In ieder geval, hij zal zeker worden gemist.
Los van de ALS was Stephen Hawking ook een groot onderzoeker en heeft hij veel boeken geschreven waarin hij in gewone taal het heelal uitlegt; tot zelfs kinderboeken aan toe. Hij heeft daarmee veel gedaan om de complexe theorieën bij Jan Modaal te krijgen, en hem deze te laten begrijpen.

Daar zit dan ook de kracht van hem; hij was echt niet de enige grootonderzoeker voor ruimtewetenschap en kosmologie; hij was wel zo'n beetje de enige die de kennis over kon dragen op het gewone volk.

Mede dankzij hem is ruimtewetenschap en kosmologie erg ingeburgerd, en niet enkel iets meer "van stoffige onderzoekers voor stoffige onderzoekers". Kosmologie is niet suf en stoffig meer; kosmologie is cool en hip geworden. DAT is juist zijn meesterwerk geweest. En dat is ook iets waardoor we hem gaan missen helaas.. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Theo op 14-03-2018 07:50 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10 15:25
Theo schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:48:
[...]

Los van de ALS was Stephen Hawking ook een groot onderzoeker en heeft hij veel boeken geschreven waarin hij in gewone taal het heelal uitlegt; tot zelfs kinderboeken aan toe. Hij heeft daarmee veel gedaan om de complexe theorieën bij Jan Modaal te krijgen, en hem deze te laten begrijpen.

Daar zit dan ook de kracht van hem; hij was echt niet de enige grootonderzoeker voor ruimtewetenschap en kosmologie; hij was wel zo'n beetje de enige die de kennis over kon dragen op het gewone volk.

Mede dankzij hem is ruimtewetenschap en kosmologie erg ingeburgerd, en niet enkel iets meer "van stoffige onderzoekers voor stoffige onderzoekers". DAT is juist zijn meesterwerk geweest. En dat is ook iets waardoor we hem gaan missen helaas.. :'(
Juist dit inderdaad! Dat gevoel van als die geen ALS had, wat had hij dan nog meer kunnen betekenen, aangezien zijn 'persoon' gevangen zat in dat lichaam.
En juist nog meer respect voor wat hij allemaal heeft kunnen doen en betekenen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stephen Hawking was born the day Galileo died, occupied Newton’s position during life, and died the day Einstein was born.
Mooie man, heeft veel aan deze wereld gegeven. Nu lekker rusten.

R.I.P

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:07

_Apache_

For life.

Een prachtig persoon is niet meer.. Zo veel mensen geïnspireerd, en wat ik bovenal verwonder, is dat hij naast zijn slopende ziekte en hoge intelligentie, zichzelf niet te serieus nam.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Theo schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:48:
[...]

Mede dankzij hem is ruimtewetenschap en kosmologie erg ingeburgerd, en niet enkel iets meer "van stoffige onderzoekers voor stoffige onderzoekers". Kosmologie is niet suf en stoffig meer; kosmologie is cool en hip geworden. DAT is juist zijn meesterwerk geweest. En dat is ook iets waardoor we hem gaan missen helaas.. :'(
In de kern ben ik het eens met je betoog, maar er zijn echt nog een hoop andere toegankelijke wetenschappers / 'science popularizers' die je dan een beetje te kort doet; denk alleen al aan Carl Sagan, maar ook aan Neil DeGrasse Tyson, Lawrence Krauss, Brian Greene, Brian Cox, etc,

Anyway, het gaat hier om Stephen Hawking. RIP ;(

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Onder omstandigheden die menigeen tot een wegterend hoopje mens zouden hebben gereduceerd, wereldschokkende natuurkunde kunnen produceren.

Pure wilskracht. Pure genialiteit.

Groots, zeer groots.

R.I.P. Stephen Hawking.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Weer een grootheid die ons heeft verlaten, r.i.p. :'(

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
Wat een droevig nieuws. Hij heeft het onverwacht lang volgehouden met zijn ziekte. Een icoon in de wetenschap is heengegaan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ProudElm schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:25:
volgens mij heeft hij zelf aangegeven dat juist z'n ziekte hem ook dreef doelgericht te worden.

Als student was hij vaak een losbol en feestbeest en hij beschreef ook zelf dat de eerste symptomen bij hem initieel gezien werden als 'Stephen is weer eens/nog steeds bezopen', aangezien hij ook vaak stevig feestte.

Toen hij ziek werd besloot hij zich volledig op de studie te concentreren om iig wat na te laten.
Ook bv het verlies van zn spraak dwong hem heel bewust met zn nog resterende communicatie mogelijkheden om te gaan en bewust te zijn hoe hij met de grootste efficentie zn gedachtes in woorden kon omzetten.

Imho is dat ook juist een van Hawkings grootste capaciteiten; zn ongekend sterke en scherpe communicatieve vaardigheden en zn gave zijn zeer scherpe gedachtes ook te vertalen naar dingen die iedereen makkelijk kan begrijpen, zonder daarbij enkel te 'versimpelen' of enkel essentiele info weg te laten.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 09:00
R.I.P. Stephen Hawking! Ondanks z'n ziekte toch altijd door blijven gaan in de wetenschap, respect voor zijn doorzettingsvermogen.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:57

steveman

Comfortabel ten onder

Op zo'n jonge leeftijd zulk slecht nieuws krijgen, en dan in die geleende tijd zo ontzettend veel bereiken.

Waar haalde ie het vredesnaam vandaan?!

Rust zacht.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:55

g0tanks

Moderator CSA

Ook zijn boek Wikipedia: A Brief History of Time is een aanrader. Zeer toegankelijk voor mensen die zonder voorkennis meer willen weten over kosmologie.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

RIP Stephen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dit nieuws kwam wel aan zeg, een groot mens en een inspirator is heengegaan. Bijzonder veel respect voor deze man, dat hij zacht moge rusten.

Ik heb ook nog nooit a brief history of time gelezen, dat moet ook absoluut veranderen, zeker na dit nieuws.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jammer. Hopelijk bevindt hij zich nu tussen de sterren. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Het is toevallig op:

- De geboortedag van Albert Einstein (14 maart, 1879)
- Pi-dag (3.14)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 13:03
Ik ken de persoon Hawkin eigenlijk helemaal niet, maar ik vond het altijd wel apart (in positieve zin) om een man die er zo bijzat, toch te zien spreken over de dingen waarin hij geintresseerd was. Hij heeft alles uit zijn leven gehaald, denk ik.
R.I.P. Stephen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/29178334_1222192104586631_7944985475150774272_n.png?oh=bf0708c2a9233a3a3f4d0cb0a505d57e&oe=5B343EC3

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:13

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

R.I.P stephen Hawking hij heeft in al die jaren baanbrekend wer kunnen verrichten maar nu is hij gestorven 😓☹

[ Voor 15% gewijzigd door Ludwig005 op 14-03-2018 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Jaren geleden A briefer history of time gelezen. Sommige bladzijden 3 keer moeten doorlezen voor dat ik het snapte :p

IMO is het een van de grotere wetenschappers in de wereld die het ook nog eens goed konden brengen naar het grote publiek. Maar ik vier liever zijn leven dan dat ik treur om z'n dood.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

De wereld is weer een stukje dommer en bekrompener geworden. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 16:42

Bedankt die gaan ik dan mooi eens kijken,R.I.P. Stephen Hawking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-10 13:11

NeHoX

Gamer + PV

Ik denk dat het grootste compliment wat we hem kunnen geven is kijken naar zijn docu's, lezen van zijn boeken en te praten over de passie die hij had voor natuurkunde.

R.I.P Stephen. Ik vond je een geweldenaar! Sterk en bekwaam als persoonlijkheid en in je vakgebied!

Ik start vanavond i.i.g. even Netflix op en ga opzoek naar een voor mij begrijpbaar boek van hem... Misschien wordt het één van de kinderboeken.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-10 10:16
Ik vraag me af hoe hij in z'n hoofd bezig was.
Of hij een soort constructie had wat wij met onze realiteit vergelijken waar hij met z'n fantasie zijnn baanbrekende werk kon doen.

Sommige mensen gebruiken weleens van die geheugenkamers om dingen in op te slaan in hun hoofd. Ik vraag me af of hij iets vergelijkbaars had.

En sowieso zonde, dat soort mensen zijn zo waardevol.

Something something

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:03
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fams1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/29214894_593178114363229_1092754561213402676_n.jpg?oh=f1bbfb89d53b40e7c9dedc269e2bfd51&oe=5B3DC154
Pagina: 1