Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twies
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04-2018
Hoi,

Heb net 3 goedkope Cisco siptelfoons gekocht ( 7960 ) al met sip software klaar.

Probeer uit te vinden hoe ik deze telefoons met elkaar kan laten bellen op een intern utp netwerk.

Eventueel is het ook leuk om wellicht onze inkomende bedrijfs telefoon ( dect) aan een centrale te koppelen met music on hold. Maar dit is nu nog niet echt zo belangrijk.

Heb voipbuster bekeken maar die geven geen sip nummers meer uit.
Heb ook naar Sonetel gekeken maar die zitten niet in Trinidad en Tobago.

Is RASpbx (rasberryPI) wellicht een goede keus ? of PBXinaflash.com ?

Ik weet nu niet zo goed welke smaak in Asterix PBX goed ontwikkeld is en makkelijk te onderhouden.
Of zijn er ook goede softPBX oplossingen zonder teveel lag ?
Ook in de router gekeken of ik het daar kan instellen ( Huawei HG8245Q )
Zie wel Voip info maar volgens mij is dat alleen indien je dat aan je provider vraagt? En die deze eventuele nummers uitgeeft.
Maar als ik op google zoek krijg ik geen resultaten met hun (Digicel Trinidad sip of voip)

Beste antwoord (via twies op 14-03-2018 13:43)

Verwijderd

CheapConnect verkoopt ook telefoonnummers en biedt ook een trunk aan voor Asterisk.

i.c.m. Asterisk een testomgeving opzetten voor 3 toestellen, zie o.a. https://mike42.me/blog/20...up-asterisk-in-10-minutes

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 08:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilightnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 23:15
Ik heb zelf een lokaal nr bij Voipplanet.nl. Je zou even moeten navragen, misschien kan je wanneer je 3 nrs neemt hiermee ook onderling bellen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CheapConnect verkoopt ook telefoonnummers en biedt ook een trunk aan voor Asterisk.

i.c.m. Asterisk een testomgeving opzetten voor 3 toestellen, zie o.a. https://mike42.me/blog/20...up-asterisk-in-10-minutes

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2018 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twies
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-04-2018
Bedankt Twilightnl & Huxley.

Ik zie veel info over RasPI met cisco 7960 dus zal die route testen, en die blog van Mike is erg goed!
Bedankt!
Alleen CheapConnect is een Nederlandse aanbieder zonder landen keuze dus denk niet dat die naar klanten zoekt buiten NL. ( Ik zit in de West Indies)
T