SSD en bios en Windows boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-08-2022
Ik had een virus op mijn pc wat me deed besluiten om een clean install van windows 10 te doen. Ik deed dat via een bootable usbstick en probeerde de main ssd schijf te formatteren. Toen begonnen de problemen pas echt, ik had de schijf verwijderd en wou weer een nieuw volume aanmaken maar dat kan niet, ik kan maximaal 7mb selecteren.. nu heb ik windows 10 even op mijn andere ssd geinstalleerd om te kijken of ik windows zelf wel de schijf kan aanmaken maar ook dat lukt niet. Ik heb ook nog eens teveel dingen in mijn bios veranderd dat het opstarten op die andere ssd tergend langzaam gaat. Ik heb echt geen idee meer wat ik kan doen, ik heb voorheen 100e keren windows 7 op oude pc’s geinstalleerd en dat ging altijd goed maar nu kom ik er echt niet uit. Wie o wie kan me helpen?

Beste antwoord (via indopride7 op 14-03-2018 14:59)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:56
BIOS reset naar standaard waarden, SSD er (de rest even afkoppelen) in waar je Windows 10 op wilt hebben en een nieuwe installatie doen. Dit zou moeten voldoen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
BIOS reset naar standaard waarden, SSD er (de rest even afkoppelen) in waar je Windows 10 op wilt hebben en een nieuwe installatie doen. Dit zou moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
Top! Dankjewel! De installatie is verder vlekkeloos gegaan, heb alleen nu een ander probleempje.. Ik heb een nieuwe Corsair K55 RGB toetsenbord gekocht en als die aan mijn pc hangt dan blijft het bios scherm hangen.. op het moment dat ik de usb kabel eruit trekt dan pas schiet die door naar windows.. Ik kan natuurlijk usb support in mijn bios uitzetten maar ik hoopte dat er ook een andere oplossing is hiervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Heb je niet ergens Secure Boot aanstaan of iets dergelijks aanstaan? Dat de USB poorten locked zijn, tot je in het OS kan?

Heb je andere USB poorten ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indopride7
Jumpman schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:46:
Heb je niet ergens Secure Boot aanstaan of iets dergelijks aanstaan? Dat de USB poorten locked zijn, tot je in het OS kan?

Heb je andere USB poorten ook geprobeerd?
Ja ik heb andere USB poorten geprobeerd, als ik een ander toetsenbord gebruik boot die wel meteen door maar op het moment dat mijn nieuwe erin zit krijg ik dus dit probleem.