Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 07:10
Hallo!

Ik ben sinds ongeveer 3 jaar in het bezit van een HP Elitebook Folio 1040 laptop. Deze heeft tot kort geleden altijd zonder problemen goed gefunctioneerd. Echter, van de ene op de andere dag werkt de batterij niet meer naar behoren: de laptop start alleen nog maar op met de netadapter. In Windows zie ik het batterij-symbooltje, met daarbij 0% beschikbaar (aan netstroom, batterij wordt niet opgeladen).

Wat ik gedaan heb:
energy-report gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Batterij:Batterijgegevens

Batterij-id
00167 2014/06/09Hewlett-PackardPrimary
Fabrikant
Hewlett-Packard
Serienummer
00167 2014/06/09
Batterijtype
LIon
Lange termijn
1
Verzegeld
0
Ontwerpcapaciteit
21356
Laatst volledig opgeladen
21356

Ik heb de batterij losgemaakt en weer vastgemaakt. Ik heb de drivers van de batterij verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb het hele riedeltje achter elkaar (drivers eraf, batterij eruit, batterij erin, laptop opnieuw opgestart).

De HP Hardware Diagnostics geeft een foutcode 9GC6KF-000928-GXGH7F-C0D103 waar ik niets op kan vinden met Google.

Verder gebruik ik de originele HP-adapter, originele accu etc.

Wie kan mij verder helpen? Hoe kan de accu van de ene op de andere dag kapot zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stt1971
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03-2021
Ik heb ook hetzelfde probleem, is het al opgelost ondertussen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 07:10
stt1971 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:45:
Ik heb ook hetzelfde probleem, is het al opgelost ondertussen ?
Ik heb uiteindelijk besloten een nieuwe accu in het apparaat te plaatsen en hij werkt weer als een trein. Het is geen originele, maar vooralsnog gaat dat goed!

Ik blijf het overigens raar vinden dat van het ene op het andere moment de accu compleet dood is, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Cellen van accu's kunnen uitvallen, en het battery management systeem van de accu kan dan van het een op het andere moment kiezen om er mee te stoppen om te voorkomen dat er potentieel brand ontstaat door een kapotte cel toch op te laden.

Als de accu nog gedeeltelijk vol laadt dan helpt het nog om hem te kalibreren door hem eens helemaal leeg te trekken en weer op te laden maar als hij compleet leeg is en niet meer wil opladen dan is het doorgaans tijd voor een vervangende accu.

Daarom is het ook goed om altijd te kiezen voor een laptop met verwisselbare accu. Dan ben je voor 40 tot zo'n 100 euro klaar en kan hij er weer jaren tegenaan.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs