Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarneRat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-07 11:11
Ik heb ongeveer een half jaar geleden een monitor overgekocht van een mede-tweaker. De monitor werkte perfect en er was niks aan de hand, tot nu. Ik had de laatste tijd wanneer ik mijn pc opstartte telkens een grijs gestreept scherm dat langzaam weg ging en daarna kreeg ik weer gewoon normaal beeld. Ik dacht dat dit probleem bij de kabels lag maar dat was blijkbaar niet zo na een aantal keren de kabels er in en er uit te hebben gehaald. Nu heb ik er niet echt iets aan gedaan aangezien het grijs gestreepte beeld toch niet heel lang duurde (ongeveer 1 minuut). Nu ging het alleen de laatste tijd steeds langer duren voordat de grijze strepen weg gingen en ik beeld kreeg. ( tot een kwartier) Dus nu was ik zonet aan het gamen nadat ik mijn pc op had gestart en meer dan een kwartier had gewacht voordat de strepen weg waren. en toen kreeg ik opeens grijze strepen door het midden van mijn beeld. Dus ik heb de monitor een keer aan en uit gezet en de strepen gingen maar niet weg.

Ik heb toen op internet gezocht naar overeenkomende problemen maar ik heb geen oplossing kunnen vinden. Dus toen heb ik zelf een aantal dingen geprobeerd. Hieronder staat wat ik geprobeerd heb:
1. Monitor aangesloten op XBOX ( monitor werkte wel op de xbox )
2. Monitor losgekoppeld en met andere kabels geprobeerd te verbinden bijvoorbeeld een andere power kabel en in plaats van DVI bijvoorbeeld HDMI. ( dit werkte niet )
3. Monitor losgekoppeld en op twee andere computers aangesloten. (werkte ook niet)

Ik weet dus niet hoe ik dit kan oplossen hebben jullie enig idee of dit nog op te lossen is? Ik gebruik ook nog een tweede monitor die verder geen problemen heeft.

Monitor die ik gebruik is de BenQ XL2411T
En de videokaart die ik gebruik is Sapphire r9 280x

Hieronder een video van wat er gebeurd als ik mijn monitor aanzet op dit moment (LET OP! 4x versneld)
[Vimeo: https://vimeo.com/259947042]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-09 11:43
Even voor de duidelijkheid; wanneer je deze monitor op drie verschillende PC's aansluit krijg je consequent hetzelfde probleem, maar wanneer je deze op de Xbox aansluit niet? Gaat dat via dezelfde soort kabels? Probeer eens om de monitor via een PC op 60 Hz te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarneRat
Ja ik heb ook de monitor op verschillende pc's aangesloten met een HDMI kabel. Ik kreeg bij alles wat ik probeerde hetzelfde probleem behalve bij de xbox. Ik heb nog niet geprobeerd de monitor op 60 Hz te runnen ik ga het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 12:26
MarneRat schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 13:29:
Ja ik heb ook de monitor op verschillende pc's aangesloten met een HDMI kabel. Ik kreeg bij alles wat ik probeerde hetzelfde probleem behalve bij de xbox. Ik heb nog niet geprobeerd de monitor op 60 Hz te runnen ik ga het even proberen.
Elke keer met dezelfde HDMI kabel? Of per PC een andere kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarneRat
Per pc met verschillende kabels maar ook met de zelfde kabels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarneRat
Nog niet de HDMI kabel van Xbox geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarneRat
Ik heb zonet de monitor op 60hz gezet, ik bleef nog steeds grijze strepen zien alleen dan donkerder. de hdmi kabel van xbox werkt ook niet en de xbox werkt volgens mij ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Probeer eens je andere monitor op de port van je gpu aan te sluiten waaraan de benq zat. (ik zag dat er eentje aanstond...) misschien is er iets mis met de gpu poort...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarneRat
Ook geprobeerd werkt ook niet helaas :c
Pagina: 1