Upgrade advies gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InservioLetum
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-05 08:24
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een? processor
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken? minecraft, stellaris, en 7 days to die draaien allemaal met pakweg 10fps

Wat is je budget? budget is niet belangrijk, maar moet aangevraagd, dus niets al te baldadig.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? geen voorkeur
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.? Momenteel een G4560 op MSI H110M ECO moederbord met een 4gb RX470 videokaart.
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Maat van me was blij met puter, maar krijgt in lategame Stellaris, en nu ook in Minecraft en 7 Days To Die, extreem lage framerate. Hij zoekt een CPU upgrade en komt daarmee aan het limiet van mijn hobbyisme. Weet iemand wat ik hem aan zou kunnen raden qua aanschaf? Hij zou graag de nieuwste GTA willen kunnen draaien.

Fix the problem, not the blame.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03
Dat kan niet aan de cpu liggen. Daar is wat anders aan de hand.

Hoeveel systeemgeheugen zit er in de pc?
Al eens gescand op malware etc?
Onnodige achtergrondprocessen?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:11
Als die games met een dergelijk lage fps draaien dan is er iets mis. Met deze setup moet namelijk veel meer mogelijk zijn.

Wat is de resolutie van de monitor?
Videokabel niet toevallig op het moederbord aangesloten?
Wat zijn de temperaturen van de onderdelen als er gegamed wordt?
Wat is de belasting van de onderdelen ingame en idle.

Vermeld ook overige onderdelen zoals cpu koeler, hoeveelheid werkgeheugen, merk en type van voeding en behuizing type en hoeveelheid opslag.

[ Voor 9% gewijzigd door Uszka op 13-03-2018 20:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Zelf maar even een account aangemaakt, Ziet er toch wat uit als een uitgebreider probleem. Als volgt mijn systeem gegevens, met temperatuur:
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Pentium G4560 @ 3.50GHz34 °C
Kaby Lake 14nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel Unknown @ 1064MHz (15-15-15-36)
Motherboard
MSI H110M ECO (MS-7994) (U3E1)38 °C
Graphics
Acer P235H (1920x1080@60Hz)
4096MB ATI Radeon RX 470 Graphics (Gigabyte)45 °C
Storage
256GB Crucial_CT275MX300SSD1 (SSD)26 °C
Optical Drives
HL-DT-ST DVDRAM GH24NSD1

Verder wilde ik er nog even aan toevoegen dat "Can you run it" bij veel nieuwere spellen aangeeft een betere CPU nodig te hebben.

MVG
Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:11
Idle temperaturen kunnen we niets mee.
Ga gamen en laat MSI Afterburner meelopen. Post daarna de resultaten daarvan in dit topic.

Neem ook de andere punten van NitroX infinity mee in de troubleshooting.

Verder mis ik nog een paar essentiële onderdelen. Niet dat die erg van invloed zijn op de prestaties maar dan hebben we een compleet beeld van het systeem.