Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen1581
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 16:07
Hallo allemaal,

Helaas heb ik vandaag een glas water laten vallen op mijn bureau |:( . Nu viel die gelukkig niet boven mijn pc, maar helaas wel deels over mijn toetsenbord, een Razer Blackwidow 2. Ik heb het toetsenbord direct uit de usb-aansluiting gehaald, alle toetsen waarvan ik dacht dat er water onder zat eruit gehaald en met papier alle zichtbare watersporen "drooggedept". Daarna heb ik hem op z'n kop gelegd en laten liggen.

Nu vraag ik me af hoelang het verstandig is om het toetsenbord niet te gebruiken. Op andere fora kom je advies tegen van enkele uren tot 7 dagen. Wat is jullie advies?

[ Voor 5% gewijzigd door Zen1581 op 13-03-2018 20:15 ]

Beste antwoord (via Zen1581 op 18-03-2018 13:24)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een heel schaap, @bonzz.netninja ? Weet je hoeveel werk dat is? :-)

Enfin, @Zen1581 wat anderen al hebben gezegd: gewoon rustig enkele dagen laten drogen. Water zonder zoetstoffen en andere smaakdingesen wordt gelukkig geen kleverige knoeiboel, kan alleen wat vlekken achterlaten. Even poetsen en klaar weer.

Als je de tijd hebt is dit natuurlijk ook het moment om alle toetsen los te halen en schoon te maken, evenals het verwijderen van allerlei zut die je in het toetsenbord hebt verzameld tijdens gebruik.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:30
Ik zou inderdaad een paar dagen wachten (Ongeveer 4-5 dagen)

[ Voor 12% gewijzigd door iCore op 13-03-2018 20:20 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou zeggen, gelijk met alle elektronica. Bak rijst pakken iets pakken dat vocht goed opneemt (kattenbakspul), toetsenbord uit elkaar schroeven, toetsenbord in bak rijst, 72 uur wachten. En bidden natuurlijk...en een schaap offeren.

[ Voor 18% gewijzigd door bonzz.netninja op 13-03-2018 20:28 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:36

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hier is een mooi overzicht van wat je wel en niet moet doen: https://imgur.com/a/9sHx7

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
bonzz.netninja schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:22:
Ik zou zeggen, gelijk met alle elektronica. Bak rijst pakken, toetsenbord uit elkaar schroeven, toetsenbord in bak rijst, 72 uur wachten. En bidden natuurlijk...en een schaap offeren.
Dat helpt niets. Gewoon laten drogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:58
Misschien een dag of 2/3 ondersteboven op de verwarming leggen.
Dan droog die nog het snelste.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een heel schaap, @bonzz.netninja ? Weet je hoeveel werk dat is? :-)

Enfin, @Zen1581 wat anderen al hebben gezegd: gewoon rustig enkele dagen laten drogen. Water zonder zoetstoffen en andere smaakdingesen wordt gelukkig geen kleverige knoeiboel, kan alleen wat vlekken achterlaten. Even poetsen en klaar weer.

Als je de tijd hebt is dit natuurlijk ook het moment om alle toetsen los te halen en schoon te maken, evenals het verwijderen van allerlei zut die je in het toetsenbord hebt verzameld tijdens gebruik.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:55
Mijn methodiek die tot nu toe 3 keer mijn Corsair Strafe van ondergang aan frisdrank heeft gered:

- Toetsen eraf.
- Goed uitspoelen onder douche of kraan (of desnoods onderdompelen).
- 2 a 3 uur in de oven op 50 graden, hete lucht.
- Dag laten liggen om verder te drogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22:42
Geen rijst, kattenbak korrels of andere onzin gebruiken, gewoon uit laten drogen.

Met rijst en dat soort spullen blijft er altijd een residu achter. Bij kattenbak korrels wil ik niet eens weten wat er gebeurt. Ik weet niet of jullie wel eens natte kattenbak korrels gezien hebben?

Als je hem op een warme verwarming legt, zou ik hem na 24 uur wel weer durven te gebruiken.
Als je hem normaal laat uitdrogen dag of 3-4.
Pagina: 1