Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-11 19:16
beste tweakers

ik heb hyper v op een Windows 10 machine met daar in Windows 7 .
dit in verband met software die niet met Windows 10 over weg kan .
is het mogelijk om een fysieke usb naar com adapter moca uport1110 dat bereikbaar te krijgen in de windows 7 machine
in hyper v zie ik wel 2 com poorten die ik named pipe kan geven maar dit gaat iets verder als mijn kennis van windows

en Google geeft veel Engelse info maar daar snap ik niet veel van

als ik het lees is het denk ik niet mogelijk .
maar weet ook dat niet alles wat mogelijk is ergens duidelijk vermeld staat

met vriendelijke groet
vonkkie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En dan deel je sommige URLs niet met ons zodat we het zelf mogen opzoeken?

Het is allicht handig om te weten welk OS je hebt (buildnumber) zodat mogelijk ook revisies van Hyper-V en de Integration Services bekeken zouden moeten worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het is een USB-adapter. Je wilt dus niet de seriele port doorzetten maar juist de USB-poort. Dat is ook vaak beter compatibel. Ik heb overigens geen ervaring met seriele poorten in Hyper-V :)

[ Voor 20% gewijzigd door Room42 op 13-03-2018 19:36 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MAX3400

MAX3400

Kan je iets met MSDN: Configuring a Hyper-V VM For Kernel Debugging – Ntdebugging Blog of is dat precies omgekeerd van jouw apparatuur, zoals @Room42 aangeeft?

• Room42
  • Niet online
@MAX3400 Wat ik net even las is dat die seriële poort-ondersteuning in Hyper-V inderdaad alleen voor debugging is. Daar zal hij niet veel aan hebben. < Ik las niet goed. Dit kan wel werken.
The COM port redirection has been there since the beginning as it is the only way to debug some operating systems or certain phases of the boot process.

This is from the VM to the host, to capture debugging - it is not passthrough.

[ Voor 60% gewijzigd door Room42 op 13-03-2018 19:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:02
Volgens mij moet je hier een end mee komen:

Setup the serial port on the VM from within Hyper-V as follows:

From Hyper-V Manager

Right-Click the VM and select Settings... from the context menu
In the Hardware menu, select the desired COM port (COM1 for example)
Click on the Named pipe radio button
In the Pipe name textbox, enter the desired name for the pipe (COM1 for example)
Note the Named pipe path that Hyper-V shows (\\.\pipe\COM1 if you're following along), this is what you'll use to connect

https://social.technet.mi...rv-?forum=winserverhyperv

Als je engels niet snapt krijg je het wel zwaar in de server wereld.(maar met google translate kom je ook een end)

[ Voor 11% gewijzigd door HKLM_ op 13-03-2018 19:41 ]

Cloud ☁️

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Room42 :Ik sluit hier regelmatig een Cisco kabel middels USB aan op m'n Windows 10 laptopje waarbij ik putty vanop een Hyper-V VM op die laptop gebruik om de switch/router te benaderen.

Is dat ook debuggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-03-2018 19:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MAX3400

MAX3400

The usual suspects zijn het topic weer aan het oplossen _/-\o_

• vonkkie
MAX3400 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:34:
En dan deel je sommige URLs niet met ons zodat we het zelf mogen opzoeken?

Het is allicht handig om te weten welk OS je hebt (buildnumber) zodat mogelijk ook revisies van Hyper-V en de Integration Services bekeken zouden moeten worden.
versie 1709

i had geen idee dat dit nog kon uitmaken

• MAX3400

MAX3400

vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:51:
[...]

versie 1709

i had geen idee dat dit nog kon uitmaken
Hyper-V en dan voornamelijk de Integration Services worden geupdate met (bijna) elke update van het host-OS, vandaar.

• vonkkie
HKLM_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:40:
Volgens mij moet je hier een end mee komen:

Setup the serial port on the VM from within Hyper-V as follows:

From Hyper-V Manager

Right-Click the VM and select Settings... from the context menu
In the Hardware menu, select the desired COM port (COM1 for example)
Click on the Named pipe radio button
In the Pipe name textbox, enter the desired name for the pipe (COM1 for example)
Note the Named pipe path that Hyper-V shows (\\.\pipe\COM1 if you're following along), this is what you'll use to connect

https://social.technet.mi...rv-?forum=winserverhyperv

Als je engels niet snapt krijg je het wel zwaar in de server wereld.(maar met google translate kom je ook een end)
ik zit ook niet in de server wereld maar in de beveiliging nou is er een fabrikant die wil zijn software niet comptabel met Windows 10 maken
onze nieuwe laptops zijn volgens onze ict afdeling niet compatibel met Windows 7 dus probeer nu met een vm met Windows 7 via mijn moxa verbinding te maken met mijn beveiliging centrale

anders moet ik continu met 2 laptops gaan lopen

even terug komend op jou link als ik dit dus goed begrijp gaat dit meer om software aan elkaar te koppelen

hier heb ik namelijk naar gekeken maar dit is voor mij redelijk abrakadabera aan het worden :'(

[ Voor 7% gewijzigd door vonkkie op 13-03-2018 19:58 ]

• HKLM_
vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:56:
[...]

ik zit ook niet in de server wereld maar in de beveiliging nou is er een fabrikant die wil zijn software niet comptabel met Windows 10 maken
onze nieuwe laptops zijn volgens onze ict afdeling niet compatibel met Windows 7 dus probeer nu met een vm met Windows 7 via mijn moxa verbinding te maken met mijn beveiliging centrale

Ook goed, bedoel er vooral mee dat dingen in de it vaak in het engels zijn om goed te kunnen troubleshooten. Mijn stukje komt van het microsoft forum probeer het eens zou ik zeggen :)

Cloud ☁️

• vonkkie
Room42 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:35:
Het is een USB-adapter. Je wilt dus niet de seriele port doorzetten maar juist de USB-poort. Dat is ook vaak beter compatibel. Ik heb overigens geen ervaring met seriele poorten in Hyper-V :)
ja als dat kan mag dat ook wat ik nodig heb is dat de vm windows 7 via mijn moxa kan praten die in de windows 10 machine zit

• HKLM_
vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:00:
[...]

ja als dat kan mag dat ook wat ik nodig heb is dat de vm windows 7 via mijn moxa kan praten die in de windows 10 machine zit
Wordt je kabel als usb of als com gezien in devicemanager ?

Cloud ☁️

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:56:
[...]

even terug komend op jou link als ik dit dus goed begrijp gaat dit meer om software aan elkaar te koppelen

hier heb ik namelijk naar gekeken maar dit is voor mij redelijk abrakadabera aan het worden :'(
Zo veilig is Windows 7 anders ook niet meer, dus fijne fabrikant dan ;)

Is VMware Player niet een fijner alternatief voor Hyper-V? Kun je gewoon de com poort gelijk doorzetten zonder named pipe .ed. Of als het een USB converter is gewoon het hele USB apparaat. Werkt een stuk gebruiksvriendelijker.

• vonkkie
HKLM_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:04:
[...]

Wordt je kabel als usb of als com gezien in devicemanager ?
onder poorten (com & lpt)
MOXA usb serial port com 2

• HKLM_
vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:12:
[...]

onder poorten (com & lpt)
MOXA usb serial port com 2
Gebuik com2 in mijn voorbeeld i.p.v com1 en het zou moeten werken

Cloud ☁️

• vonkkie
Kaalus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:05:
[...]

Is VMware Player niet een fijner alternatief voor Hyper-V? Kun je gewoon de com poort gelijk doorzetten zonder named pipe .ed. Of als het een USB converter is gewoon het hele USB apparaat. Werkt een stuk gebruiksvriendelijker.
eerlijk gezegd geen idee met Windows 10 zit hyper v ingebakken dus daar om gebruik ik dat
heb gegoogeld hoe ik een vm kan maken onder windows 10

daar hebben jullie meer verstand van als ik

• Kaalus
  • Niet online
vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:14:
[...]

eerlijk gezegd geen idee met Windows 10 zit hyper v ingebakken dus daar om gebruik ik dat
heb gegoogeld hoe ik een vm kan maken onder windows 10

daar hebben jullie meer verstand van als ik
Dat klopt, voor VMware moet je eigenlijk betalen bij commercieel gebruik. Maar werkt met het doorgeven van allerhande apparaten, zoals USB/COM poorten, een stuk eenvoudiger en sneller.
En gezien het voor je baas lijkt te zijn, tijd = geld.
Is het trouwens ook niet wat je gewoon je ICT afdeling neer kan leggen? Zodat zij zorgen voor een laptop waar jij je werk mee kunt doen :)

• vonkkie
HKLM_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:13:
[...]

Gebuik com2 in mijn voorbeeld i.p.v com1 en het zou moeten werken
als ik jou voorbeeld lees maakt hij toch verbinding van uit 10 naar 7 of begrijp ik het nou verkeerd

• Room42
  • Niet online
Kaalus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:05:
[...]

offtopic:
Windows 7 is nog gewoon supported in extended support tot 2020. Ik zie geen reden om 7 'minder veilig' te noemen dan Windows 10.

• HKLM_
vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:16:
[...]

als ik jou voorbeeld lees maakt hij toch verbinding van uit 10 naar 7 of begrijp ik het nou verkeerd
Yes dat wil je toch ook ? Doorsturen naar je vm?

Cloud ☁️

• Kaalus
  • Niet online
Room42 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:18:
[...]
Windows 7 is nog gewoon supported in extended support tot 2020. Ik zie geen reden om 7 'minder veilig' te noemen dan Windows 10.
Extended support ja. Wel ondersteuning om gaten te dichten.
Allerlei nieuwe beveilingsfunctionaliteit welke eerst opgenomen was in Microsofts losse mitigation pakket zit nu standaard in Windows 10. En dus kan Window 10 wel degelijk meer veiligheid aanbieden.

• vonkkie
HKLM_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:18:
[...]

Yes dat wil je toch ook ? Doorsturen naar je vm?
ik heb nu
named pipe
vinkje externe computer
naam van de host pc maar hoe vertel ik dan welke compoort hij moet pakken
nu verwijs ik alleen naar de host pc begrijp niet wat ik achter de naam van de host moet in vullen zou iets verwachten als naam host/ com 2 of begrijp ik het verkeerd

• vonkkie
Kaalus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:16:
[...]

Dat klopt, voor VMware moet je eigenlijk betalen bij commercieel gebruik. Maar werkt met het doorgeven van allerhande apparaten, zoals USB/COM poorten, een stuk eenvoudiger en sneller.
En gezien het voor je baas lijkt te zijn, tijd = geld.
Is het trouwens ook niet wat je gewoon je ICT afdeling neer kan leggen? Zodat zij zorgen voor een laptop waar jij je werk mee kunt doen :)
ja dat hebben ze gedaan 2 laptops gegeven 1 oud ding wat windows 7 draait en een erg prettige workstation hp zbook met ssd en 16 gb werkgeheugen
voor de software zeggen ze ja die fabrikant moet maar zijn software aan passen
dus het is meer dat ik iets aan het proberen ben om het zelf voor elkaar te krijgen

• HKLM_
vonkkie schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:27:
[...]

ik heb nu
named pipe
vinkje externe computer
naam van de host pc maar hoe vertel ik dan welke compoort hij moet pakken
nu verwijs ik alleen naar de host pc begrijp niet wat ik achter de naam van de host moet in vullen zou iets verwachten als naam host/ com 2 of begrijp ik het verkeerd
Maak eens een printscreen en upload deze ;)

Cloud ☁️

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kaalus schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:19:
[...]

Extended support ja. Wel ondersteuning om gaten te dichten.
Allerlei nieuwe beveilingsfunctionaliteit welke eerst opgenomen was in Microsofts losse mitigation pakket zit nu standaard in Windows 10. En dus kan Window 10 wel degelijk meer veiligheid aanbieden.
Ik vrees met grote vrezen dat véél mensen (én bedrijven) nog steeds niet weten wat "EXTENDED SUPPORT" nou eigenlijk precies inhoud.

Ik kreeg ooit van een klant op m'n mieter nadat een medewerker met z'n privé Windows 7 machine niet meer bij een RDS serverfarm kon komen vanop 't internet. Dat we destijds TLSv1.0 volledig dicht gezet hadden moest maar even ongedaan gemaakt worden volgens die medewerker....

Dat 'ie ook zelf z'n eigen privé machine kon bijwerken was natuurlijk tegen 't zere been....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HKLM_
In het veld voor de name van de pipe moet je: \\.\pipe\COM2 neerzetten.

Cloud ☁️

• vonkkie
dit heb ik er nu van gemaakt

https://tweakers.net/ext/f/tosSGK1mJMNFcJyxigEZ9vYA/full.png

en dan krijg ik dit

https://tweakers.net/ext/f/lCnwhMy0VKH33kyjUIfl5hH7/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door vonkkie op 13-03-2018 20:58 ]

• HKLM_

Cloud ☁️

• vonkkie
HKLM_ schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 21:00:
[...]

Mmm ik zal het morgen zelf eens proberen in een vm
ieder geval alvast hartelijk bedankt voor de moeite

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In plaats van COM door te geven kan je beter USB doorgeven. Als dat met Hyper-V niet werkt dan kan je het met VirtualBox proberen.
Pagina: 1